Indeks nośności opony.
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Indeks nośności opony.
Witam!
Zakupiłem i założyłem 4 zimówki (używki) lecz dopiero po dojeździe do domu zauważyłem, że jedna ma inny indeks nośności (91 3 sztuki 94 1 sztuka). Bieżnik (rodzaj i grubość) jest ten sam ale czy można tak jeździć? (w sensie legalności i sprawności technicznej). Nie wiem czy reklamować czy dać sobie spokój. Po drodze do domu jechałem 170 i nic nie ściągało. Miałem też hamowanie z chrupaniem ABS i też nie było problemu. Co radzicie?
Zakupiłem i założyłem 4 zimówki (używki) lecz dopiero po dojeździe do domu zauważyłem, że jedna ma inny indeks nośności (91 3 sztuki 94 1 sztuka). Bieżnik (rodzaj i grubość) jest ten sam ale czy można tak jeździć? (w sensie legalności i sprawności technicznej). Nie wiem czy reklamować czy dać sobie spokój. Po drodze do domu jechałem 170 i nic nie ściągało. Miałem też hamowanie z chrupaniem ABS i też nie było problemu. Co radzicie?
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Indeks nośności opony.
Po pierwsze - nie oszczędzać na oponach. To jedyny element, który stanowi łącznik między Tobą a nawierzchnią. IMHO oszczędność kilkuset złotych jest niewspółmiernie mała do ryzyka, jakie niesie za sobą zakup używanych opon. Tyle moralizatorstwa , ale w dobrej wierze. Co się tyczy przepisów (przekładając PRD na język polski)- na kołach 1 osi muszą być założone identyczne opony. Dotyczy to również indeksu nośności. Zgodnie z przepisami tak jeździć nie wolno. Natomiast mam wrażenie graniczące z pewnościa, że nikt przy żadnej kontroli tego nie zauważy. Gorzej (oby nie) w przypadku kolizji - jest to podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania, a ubezpieczyciel takiej okazji nie przepuści.
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Indeks nośności opony.
Nie za wcześnie na zimówki? Trochę ich szkoda, jakie by nie były, bo przy takich temperaturach, jakie mamy teraz bardzo szybko się zużywają, a guma jest zwyczajnie za miekka.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
- TFil
- Posty: 148
- Rejestracja: 21 maja 2011, o 19:47
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Indeks nośności opony.
Przy kolizji na pewno likwidator ogląda opony, nawet jeśli szkoda ich nie dotyczy, więc jest takie ryzyko, że zauważy różne indeksy i to odnotuje, a firma ubezpieczeniowa wykorzysta.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Indeks nośności opony.
Co sądzicie w takim razie o montowaniu opon o indeksie T przy założeniu, że będę jeździł maksymalnie 150? Czy indeks ma np. wpływ na drogę hamowania?
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Indeks nośności opony.
Jeśli chodzi o zimówki, nie ma problemu, jeśli pojazd jest zarejestrowany w Polsce. A co do drugiego pytanie - ma, ale nie są to jakieś wartości krytyczne i przy odrobinie rozsądku nie będzie z tym problemu:)
Re: Indeks nośności opony.
Miałem opony o indeksie T - 190 nie przekraczałem, ale z tymi oponami był problem z wyważeniem i wydawało się, że mają strasznie miekkie ścianki boczne (na szybszych zakrętach i na mokrym trochę strach było na tym jeździć) - Pirelli Winter Carving
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Indeks nośności opony.
index predkosci i nosnosci maja wplyw na twardosc bocznej scianki.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Indeks nośności opony.
Oczywiście, ale już nie na wyważenie. Więc jeśli były problemy z wyważeniem, to gdzie indziej bym bardziej szukał problemów z trakcją
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Indeks nośności opony.
Koniec końców wymieniłem opony i wysupłałem ze skarbonki na nowe michelin alpin a4 205/55/16/ 91H. Doszedłem do wniosku, że oszczędności poszukam gdzie indziej. Na gumach w każdej dziedzinie życia nie ma co oszczędzać
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Indeks nośności opony.
sjak oczywiście że ma wpływ na wyważenie index Skoro ścianki są inne to innaczej też się układa opona jak jest miękka ciężko znaleźć punkt G
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Indeks nośności opony.
I tego się trzymajmy A wybór jak najbardziej zacnydekard pisze:Koniec końców wymieniłem opony i wysupłałem ze skarbonki na nowe michelin alpin a4 205/55/16/ 91H. Doszedłem do wniosku, że oszczędności poszukam gdzie indziej. Na gumach w każdej dziedzinie życia nie ma co oszczędzać