S2 3.6 DSG błąd P000B
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 10:57
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Kamil
S2 3.6 DSG błąd P000B
Cześć wszystkim,
Śledzę forum od dłuższego czasu ale nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku do mojego.
Kupiłem autko jakieś 3msc temu. Porobiłem oleje filtry w silniku, skrzyni i haldexie. Ale został problem ze po odpaleniu na zimnym po nocy słychać było dziwne dźwięki, obstawiałem na dwumase ale pojechałem do ASO na diagnozę, powiedzieli że rozrząd hałasuje. Nie wierzyłem i pojechałem do zaufanego serwisu na diagnozę i sprawdzenie łańcucha. Okazało się że łańcuch wyraźnie wyciągnięty, koła i zęby nastawników lekko pościnane. Zdecydowałem się na wymianę kompletnego rozrządu z nastawnikami.
Po wymianie dalej hałasowało z rano ale jakby mniej. Teraz albo zrobiło się zimniej i hałasuje głośniej albo coś się psuje dalej. ASO mówiło że dwumasa przy DSG nie słychać więc to na pewno nie dwumasa (prawda?). Zerknąłem w błędy w vcds i jest z powrotem błąd P000B taki jak był przed wymianą rozrządu, z tego co widzę to jednokrotne wystąpienie nie zapala checka i nie ma checka tylko błąd, kasuje się i pojawia po paru setkach km. Pojawił się przy prędkości 30+km i obrotach około 1150 obr/min.
Czy to może hałasować jednak dwumasa? A błąd swoją drogą jest może od zaworu nastawnika? Błąd jest w towarzystwie błędu od czujnika temperatury płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy. Tam już wymieniałem czujnik ale coś chyba słabo łączy elektrycznie bo pojawia się czasem i załącza wentylator.
Na zimnym poza hałasowaniem podczas jazdy są drgawki jak na wybojach lekkich.
Czy serwis mógł coś spaprac przy rozrządzie? Np. przestawiony rozrząd mógłby wywołać takie objawy? Czy raczej jakiś zawór? Bo zakładam że dwumasa takiego błędu by nie wywołała
Śledzę forum od dłuższego czasu ale nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku do mojego.
Kupiłem autko jakieś 3msc temu. Porobiłem oleje filtry w silniku, skrzyni i haldexie. Ale został problem ze po odpaleniu na zimnym po nocy słychać było dziwne dźwięki, obstawiałem na dwumase ale pojechałem do ASO na diagnozę, powiedzieli że rozrząd hałasuje. Nie wierzyłem i pojechałem do zaufanego serwisu na diagnozę i sprawdzenie łańcucha. Okazało się że łańcuch wyraźnie wyciągnięty, koła i zęby nastawników lekko pościnane. Zdecydowałem się na wymianę kompletnego rozrządu z nastawnikami.
Po wymianie dalej hałasowało z rano ale jakby mniej. Teraz albo zrobiło się zimniej i hałasuje głośniej albo coś się psuje dalej. ASO mówiło że dwumasa przy DSG nie słychać więc to na pewno nie dwumasa (prawda?). Zerknąłem w błędy w vcds i jest z powrotem błąd P000B taki jak był przed wymianą rozrządu, z tego co widzę to jednokrotne wystąpienie nie zapala checka i nie ma checka tylko błąd, kasuje się i pojawia po paru setkach km. Pojawił się przy prędkości 30+km i obrotach około 1150 obr/min.
Czy to może hałasować jednak dwumasa? A błąd swoją drogą jest może od zaworu nastawnika? Błąd jest w towarzystwie błędu od czujnika temperatury płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy. Tam już wymieniałem czujnik ale coś chyba słabo łączy elektrycznie bo pojawia się czasem i załącza wentylator.
Na zimnym poza hałasowaniem podczas jazdy są drgawki jak na wybojach lekkich.
Czy serwis mógł coś spaprac przy rozrządzie? Np. przestawiony rozrząd mógłby wywołać takie objawy? Czy raczej jakiś zawór? Bo zakładam że dwumasa takiego błędu by nie wywołała
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
O ile ktoś nie ma drewnianego ucha, i nie pracuje w ASO z łapanki - to usłyszy bez problemu.Kamill12345 pisze:...ASO mówiło że dwumasa przy DSG nie słychać ...
BTW: "dwumasa"? - zakładam, że chodzi o koło dwumasowe...
Może....Czy to może hałasować jednak dwumasa?
A błąd swoją drogą jest może od zaworu nastawnika? ...
Może.
Ile dałeś za te nastawniki? Cena może powie co zrobili.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 10:57
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Kamil
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
Goście z ASO wydawało się że wiedzą o czym mówią.
Albo się tylko wydawało
Tak chodzi o koło dwumasowe.
Cały rozrząd łańcuchy, nastawniki, koła zębate, napinacze oprócz łańcuchów na oryginałach. Łańcuch febi. Na pewno wymienili wszystko bo mam stare części. Koszta łączne z wymianą oleju/filtra i czujniczek wody 11,5k zł.
Albo się tylko wydawało
Tak chodzi o koło dwumasowe.
Cały rozrząd łańcuchy, nastawniki, koła zębate, napinacze oprócz łańcuchów na oryginałach. Łańcuch febi. Na pewno wymienili wszystko bo mam stare części. Koszta łączne z wymianą oleju/filtra i czujniczek wody 11,5k zł.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 305KM/385NM
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
To że masz stare graty nie znaczy że zostało wymienione...Kamill12345 pisze:Goście z ASO wydawało się że wiedzą o czym mówią.
Albo się tylko wydawało
Tak chodzi o koło dwumasowe.
Cały rozrząd łańcuchy, nastawniki, koła zębate, napinacze oprócz łańcuchów na oryginałach. Łańcuch febi. Na pewno wymienili wszystko bo mam stare części. Koszta łączne z wymianą oleju/filtra i czujniczek wody 11,5k zł.
Za górami, za lasami... W ASO Renault... Kiedy takie posiadałem... dostałem stare graty... kiedy wyszły problemy z ich pracą... wizyta u rzeczoznawcy... i nic nie zostało wymienione Był niezły cyrk
Błąd który podałeś ewidentnie wskazuje na niepoprawne ustawienie rozrządu bądź usterkę nastawnika jednego z wałków
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
Za 11500zł powinieneś mieć auto na tip-top zrobione. Jedź reklamuj robotę.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 10:57
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Kamil
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
Jeszcze od razu po odbiorze była historia z odma i falowaniem obrotów.
Błąd P000B pojawił się z miesiąc po robocie. Chyba że silnior jest w słabej kondycji?
Błąd P000B pojawił się z miesiąc po robocie. Chyba że silnior jest w słabej kondycji?
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
11 i pół tysia i człowiek musi pomocy na forum szukać...
A jaki masz w ogóle nalot?
A jaki masz w ogóle nalot?
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
Pierwsze słyszę że zużytego koła dwumasowego nie słychać przy DSG. Wlasnie najbardziej słychać zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Potem ustaje. Sam tego doświadczyłem.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 paź 2019, o 10:57
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Kamil
Re: S2 3.6 DSG błąd P000B
Ok. 240k nalot, jadę na wakacje a mam umówiony już serwis na później.
Mówię tylko co ASO mówiło, powiedziałem im że słychać najbardziej przy lewym kole przednim i telepie autem póki się nie rozgrzeje. Chociaż przy wymianie rozrządu mechaniory powiedzieli że wizualnie nie widać zużycia koła dwumasowego, ale wizualnie to chyba nie jest obiektywne tzn mieli je na wierzchu bo silnior wyciągali. Ale bez pomiarów to chyba nie da się określić chociaż kolega ostatnio robił w manualu i według pomiarów mogło być jeszcze a już hałasowało że dwa miasta dalej było słychać
Mówię tylko co ASO mówiło, powiedziałem im że słychać najbardziej przy lewym kole przednim i telepie autem póki się nie rozgrzeje. Chociaż przy wymianie rozrządu mechaniory powiedzieli że wizualnie nie widać zużycia koła dwumasowego, ale wizualnie to chyba nie jest obiektywne tzn mieli je na wierzchu bo silnior wyciągali. Ale bez pomiarów to chyba nie da się określić chociaż kolega ostatnio robił w manualu i według pomiarów mogło być jeszcze a już hałasowało że dwa miasta dalej było słychać