Strona 1 z 2

DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 1 lis 2019, o 23:48
autor: lowet
Cześć,
Mam problem/pytanie na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi (fora praktycznie każdych aut/poradniki związane z obsługą automatów też nie pomogły).
Pomożecie? :)

Opiszę krótko problem:
Zatrzymuję się autem i zostawiam silnik włączony na dłuższy czas. Nie mam na myśli korków, stania pod światłami, jazdy na luzie, holowania lub wszystkich podobnych rzeczy, które są już z reguły opisane.

Po prostu dojeżdżam na miejsce docelowe i okazuje się, że na zewnątrz jest temperatura niska/wysoka a w środku auta mój syn smacznie śpi i nie mam zamiaru gasić auta, wykorzystać REST (lub inne podobne rozwiązania).

Nie chcę też żeby wątek dotyczył mandatów/ekologii lub podobnych tematów.

Generalne od czasu do czasu (lato/zima), chcę zostawić auto włączone na postoju na 30/60 minut (syn lubi spać :) ).

Zostawić na D, P, czy N?

Drive odrzuciłem z własnego wyczucia (może niesłusznie), myśląc raczej nad kwestią P vs. N.
Póki co stanęło na P ale N mnie męczy a nigdzie nie mogę znaleźć podobnych problemów i ich rozwiązań (instrukcja też milczy, co raczej nie dziwi).

Co będzie lepsze dla DSG?

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 2 lis 2019, o 06:35
autor: hubi_pl
Wrzuć na P i nie kombinuj :)

Jazda to D - jak już sam wiesz, i żadne zmiany na P w korkach jak to niektórzy znawcy piszą, a postój - P.

Pozdro i miłego weekendu :)

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 2 lis 2019, o 17:29
autor: yaro_1
a nie jest tak że p to postój - w sensie auto zaparkowane, silnik wyłączony, a n to pozycja neutralna, coś jak by "luz" w manualu?

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 2 lis 2019, o 17:36
autor: sebagti97
Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 4 lis 2019, o 08:51
autor: karas2002
Dokładnie jak piszą koledzy wyżej. Zatrzymujesz się na chwile na postój to tez P. Jest to tryb który blokuje auto przed stoczeniem się.
D to tryb do jazdy, skrzynia przekazuje moment na koła, bez trybu hold klasyczny tempomat się toczy 5-10 km/h.
N do sytuacji awaryjnych.

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 4 lis 2019, o 09:19
autor: hubi_pl
sebagti97 pisze:Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
A po co zaciągasz ręczny? na równej powierzchni pozbawione to sensu.

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 4 lis 2019, o 10:06
autor: Camillinhio
Pewnie z przyzwyczajenia.

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 8 mar 2020, o 22:35
autor: cidik
sebagti97 pisze: 2 lis 2019, o 17:36 Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
Auta z automatyczną skrzynią biegów nie wolno holować, tylko N do ściągania na lawetę.

Fachowo zgodnie ze sztuką (Ale mało kto tak robi) jest uruchomić zaplon przełożyć dźwignię na N uruchomić pojazd, następnie zwolnić hamulec ręczny i wybrać R lub D. I odwrotnie, w celu znaczenia pojazdu powinno się zatrzymać pojazd, przestawić dźwignię na N następnie zaciągnąć ręczny, wyłączyć pojazd i przestawić dźwignię w pozycję P.
Czasami na górce (przed brama) jak zatrzymać pojazd i włączysz od razu na P włączysz silnik to auto Ci się stoczył z 10cm, ponieważ to tak jak w manualnej skrzyni musi wejść bieg 1 aby się zatrzymac. A te 10 cm to już może być wspomniał brama.
Nomen omen znajomy zrobił na Fordzie z automatem 500k km na jednej skrzyni i na każdych światłach wrzuca N, na pytanie po co, aby odciążyć silnik, i skrzyni nic nie jest mimo że nie jest to zgodne ze sztuką jazdy.

P.S. ja bym stał na P z zaciągniętych ręcznym.

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 9 mar 2020, o 06:23
autor: SE7
W jakim języku piszesz? Jeden wielki bełkot nie tylko w tym poście.

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 9 mar 2020, o 07:23
autor: Camillinhio
cidik pisze:
sebagti97 pisze: 2 lis 2019, o 17:36 Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
Auta z automatyczną skrzynią biegów nie wolno miłować, tylko N do ściągania na lawetę.

Fachowo zgodnie ze sztuką (Ale mało kto tak robi) jest uruchomić zaplon przełożyć dźwignię na N uruchomić pojazd, następnie zwolnić hamulec ręczny i wybrać R lub D. I odwrotnie, w celu znaczenia pojazdu powinno się zatrzymać pojazd, przestawić dźwignię na N następnie zaciągnąć ręczny, wyłączyć pojazd i przestawić dźwignię w pozycję P.
Czasami na górce (przed brama) jak zatrzymać pojazd i włączysz od razu na P włączysz silnik to auto Ci się stoczył z 10cm, ponieważ to tak jak w manualnej skrzyni musi wejść bieg 1 aby się zatrzymac. A te 10 cm to już może być wspomniał brama.
Nomen omen znajomy zrobił na Fordzie z automatem 500k km na jednej skrzyni i na każdych światłach wrzuca N, na pytanie po co, aby odciążyć silnik, i skrzyni nic nie jest mimo że nie jest to zgodne ze sztuką jazdy.

P.S. ja bym stał na P z zaciągniętych ręcznym.
Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.

Wysłane z internetu


Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 9 mar 2020, o 07:43
autor: cidik
Camillinhio pisze: 9 mar 2020, o 07:23
cidik pisze:
sebagti97 pisze: 2 lis 2019, o 17:36 Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.

Wysłane z internetu
Aż poszedłem do aut, bmw, audi, mercedes i skoda s3. We wszystkich łącznie że skodą my2020 można włączać i wyłączać w pozycji P i N, a nie da się na R i D. Wiec nie wiem co masz za skrzynie, i jakie auto.

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 9 mar 2020, o 09:55
autor: baarttbaartt
W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 9 mar 2020, o 10:08
autor: cidik
baarttbaartt pisze: 9 mar 2020, o 09:55 W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mega dziwne, a masz kluczyk czy keyless system, bo to może być jedyna zmienna...A jak weźmiesz zapłon to też nie możesz na R,n,d przełożyć dźwignię?

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 9 mar 2020, o 10:41
autor: Camillinhio
cidik pisze:
Camillinhio pisze: 9 mar 2020, o 07:23
cidik pisze: Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.

Wysłane z internetu
Aż poszedłem do aut, bmw, audi, mercedes i skoda s3. We wszystkich łącznie że skodą my2020 można włączać i wyłączać w pozycji P i N, a nie da się na R i D. Wiec nie wiem co masz za skrzynie, i jakie auto.
Przy uruchamianiu tak samo. Z P nie przestawię.Obrazek

Wysłane z internetu


Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

: 9 mar 2020, o 10:58
autor: baarttbaartt
cidik pisze:
baarttbaartt pisze: 9 mar 2020, o 09:55 W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mega dziwne, a masz kluczyk czy keyless system, bo to może być jedyna zmienna...A jak weźmiesz zapłon to też nie możesz na R,n,d przełożyć dźwignię?
Tak mam keyless.
Tak nie mogę zmienić na zapłonie z P na inna pozycje dopóki nie uruchomię silnika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk