Strona 3 z 3

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 14:59
autor: marioti
Micheliny o których ja pisałem, że starczyły na 33 tyś, spokojnej jazdy to były Pilot Sport 3, a szczerze mówiąc lepiej jeździło mi się na tych Goodyear-ach.
Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 r18 92Y - kosztują obecnie 650zł/szt, a ContiPremiumContact 6 dokładnie 200zł mniej, więc cena wygrywa :D

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 15:31
autor: coolmobil
Ja bym się jeszcze wstrzymał z zakupem letnich opon. Teraz będą biały dot 18 i to jest szansa ze nawet nie z końcówki, a jak kupisz w lutym np to będą już z roku 19.
Sam będę kupował opony letnie i jeszcze czekam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 15:43
autor: marioti
jeszcze nie kupiłem, czas mam do wiosny :)

A tak jeszcze z moich poszukiwań, taka ciekawostka. Ktoś słyszał o marce SAVA, firma ze Słowenii, ale wg mnie to tylko marka. Rzućcie okiem na ich opony Sava Intensa UHP2, które kosztują ok 370zł/szt, w moim rozmiarze. Przecież to jest identyko bieżnik jak w Dębicy Presto UHP2, kosztującej ok 250zł/szt. Bieżnik ten sam, różnica jest tylko w mało znaczących nacięciach. Nawet w nazwie mają ten sam skrót UHP2 i te same parametry na etykiecie czyli C,A,67. Zresztą sama firma przyznaje się że "Sava — budowane zgodnie z myślą techniczną firmy Goodyear" który to koncern już dawno wykupił Dębice. Poza tym te dębice o których pisałem, że mam na Seacie, są produkcji właśnie Słoweńskiej.

Zresztą, zobaczcie na ich zdjęcie zakładu w Słowenii, zdjęcie na ich stronie internetowej link
Po lewej magazyn i przy rampach załadowczych napisy Dębica, Fulda, Sava, Dunlop, Goodyear.... hehehe...

Czyli co? skąd różnica w cenie? bo wg mnie marketing. Obie opony są klasy budżet.

Chodzi mi o pokazanie, że często cena opony to tylko marketing firmy

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 16:32
autor: coolmobil
Może się różnią jeszcze mieszanka użyta do wyprodukowania tej opony. Nie wiem, prawdę mówiąc nigdy takie opony nie były w moim kręgu zainteresowań.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 21:22
autor: piotraskbw
coolmobil pisze: 14 gru 2019, o 16:32 Może się różnią jeszcze mieszanka użyta do wyprodukowania tej opony. Nie wiem, prawdę mówiąc nigdy takie opony nie były w moim kręgu zainteresowań.
Różnie może być ;)
Ja np wiem jakie opony z grupy michelin mają dokładnie taką samą konfekcję jak crossclimate+
różnią się:
1. matrycą bieżnika
2. ceną - nawet 150 zł na sztuce :twisted:

Uprzedzając pytania nie powiem jakie, bo nie chcę aby osoba która się tą wiedzą ze mną podzieliła miała z tego powodu jakieś problemy.

Re: pęknięte opony

: 14 gru 2019, o 23:52
autor: CLO27
Matt pisze: 14 gru 2019, o 10:59 a ja w 290 konnym fwd jestem bardzo niezadowolony z Eagle F1 Asymmetric 3 i będę sprzedawał swoje. Na mokrym trzymają się gorzej niż zimowe Dunlopy Wintersporty 5. Są po prostu twarde, aale dzięki temu goodyery wolno się zdzierają, po 40tys km mają jeszcze 4,5mm na przodzie i prawie 6 tyl
Jezdziłem wcześniej dieslem 183konie/404 momentu, praktycznie wyłącznie miasto i continental sportcontact 5 starczyły mi na niecałe 10tys km, ale byłem z nich bardzo zadowolony jeśli chodzi o trzymanie i teraz będę zastanawiał się właśnie między nimi a Pilot Sport 4.
Wszystko powyższe miałem w rozmiarze 225/40/18
jaki rozmiar?

Re: pęknięte opony

: 15 gru 2019, o 08:39
autor: marioti
clo - ostatnie zdanie w kolegi poście :)
Wszystko powyższe miałem w rozmiarze 225/40/18
piotraskbw fajnie że masz taką wiedzę, Michelin-ów i tak już nie kupię, ale to potwierdza, że często marketing kreuje cenę opony

Re: pęknięte opony

: 15 gru 2019, o 11:28
autor: CLO27
hehehe a no tak to ja na 19 zadowolony:)

pęknięte opony

: 15 gru 2019, o 12:32
autor: coolmobil
To ja przy okazji zadam swoje pytanie bo nie znalazłem odpowiedniego wątku (może to wina Tapatalk, a może źle szukałem) a dla takiej pierdoły nie ma chyba sensu zakładać.

Mam S3 kombii z felgami 17. Zimówki są 215/55/17 czyli chyba taki standard w wersji Style.
Będę kupował letnie na wiosnę i tu jest moje pytanie:

Jaki jest dopuszczalny (minimalny) indeks obciążenia jakie powinny mieć nowe letnie opony w tym samym rozmiarze jak wyżej czyli 215/55/17?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: pęknięte opony

: 15 gru 2019, o 15:36
autor: marioti
spójrz w dowód rej. na poz. F2 (max. masa całkowita pojazdu). Twoja minimalna wartość nośności 4szt. opon założonych na auto musi być conajmniej równa maksymalnej masie całkowitej pojazdu. Oczywiście, najlepiej założyć jeszcze jakiś margines. Na aucie nie wolno stosować opon o różnym indeksie nośności.

Przykładowo u mnie w dowodzie w poz F2 jest 2137kg, czyli maksymalny nacisk na oponę to 2137/4 = 534,25kg. Z tego wynika, że mogę zastosować opony o indeksie 87 = 545 kg (bo 86=530kg). Oczywiście taka opona będzie bardziej wysilona i komfort jazdy będzie gorszy, niż gdybyś założył wyższy indeks.

Re: pęknięte opony

: 15 gru 2019, o 16:07
autor: coolmobil
Ok, wsio jasne. Dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk