Strona 1 z 4

Problem z temp. i obrotami.

: 3 gru 2019, o 18:27
autor: tombo77
Panowie. Od niedawna jestem posiadaczem skody superb 2.0 140km 4x4 z DSG :)
W lato tego nie zauważyłem ale obecne sprawa wygląda następująco:
-auto bardzo wolno się nagrzewa , przy temp. zew. 2-5 stopni po przejechaniu 10km mam 70 stopni temp. płynu chłodzącego. Po 20 km czasem uda się osiągnąć 90 stopni.Czy tak powinno być?
-nim nagrzeje się do 80-90 stopni, mam na obrotomierzu 1000 a nie 850 obrotów. Wygląda to tak jakby auto miało załączone ssanie do 90 stopni temp. płynu. Czyli jadę na ssaniu 20km :)
Dodam tylko że poprzedni właściciel usunął DPF więc nie jest to procedura wypalania.
-wzrosło też spalanie z 9 do 13 litrów w mieście.

Jakiś pomysł co może być nie tak? Termostat?
Mam też opla astre h w dieslu i tam "ssanie" wyłącza się po 1-2km przy takiej temp.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 3 gru 2019, o 18:59
autor: Enriquez
Termostat DSG sprawdź. Albo najlepiej wymień.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 3 gru 2019, o 21:40
autor: ktryk
Nic nie wymieniaj tylko troszkę poczytaj. Ten typ tak ma po prostu.
Obroty wzrastają aby zwiększyc produkcję prądu jaka jest potrzebna do pracy grzalkji elektrycznej dużej mocy w nagrzewnicy. Wyłącz tylko nadmuch i zobaczysz że po chwili obroty spadną do 800.
Spalanie rosnie bo silnik zużywa więcej paliwa pracując na wyższych obrotach, nie na ssaniu, ale zasada podobna do ssania w benzynie.
Jak chcesz szybciej osiągnąć 90 stopni to jedż zimnym autem i dopiero jak osiągniesz 90 stopni to włącz ogrzewanie i wtedy już obroty ci nie wzrosną. Im delikatniej jedziesz tym temperatura wolniej rośnie, szczególnie w mieście ciężko zagrzać auto. Na trasie jest już troszkę lepiej,ale 10 km. to stanowczo za mało aby osiągnąć 90. Normą jest do 20 km. i to zależy jak intensywnie grzejesz w kabinie, bo ciepło silnika pożera nagrzewnica i to w bardzo dużej ilości. Silnik na wolnych obrotach wytwarza mniej ciepła niż potrzebuje nagrzewnica przy tem. ok.0. Poniżej zera to już jest dramat.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 3 gru 2019, o 22:18
autor: Enriquez
Hmm, moje samochody jakoś się szybciej nagrzewają. Zarówno diesel jak i benzyna. Po 5 km mam już 90 stopni cieczy i 50 stopni oleju. Więc ten typ tak nie ma. Benzyna nawet szybciej.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 4 gru 2019, o 07:39
autor: tombo77
Dzieki za odp. Panowie.
Dziś rano 6 stopni, nawiew wyłączony, przejechane 9km i tylko 70 stopni płynu chłodzącego.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 4 gru 2019, o 09:45
autor: fabek
Witam, termostat DSG mały pod filtrem powietrza do wymiany, ale polecam od razu wymienić oba. Czyli duży od silnika i mały od DSG.

Obroty podwyższone normalna sprawa, gdy jest większe zapotrzebowanie na prąd, czyli np, masz niedoładowany akumulator.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 4 gru 2019, o 20:34
autor: ktryk
9 Km i 70 to norma jak zaczniesz grzać to bedzie jeszcze mniej, ale już nie dużo.
Dlatego w nowych Dieslach montuje się dogrzewacze ala webasto, które podgrzewają silnik bez wiedzy i włączania przez kierowcę.i w takom przypadku rzeczywiście silnik osiąga swoja temperaturę, praktycznie tak szybko jak benzynie.
Reszta to jest koszmar szczególnie w dużych autach typu kombi, a jeszcze gorzej typu van. Praktycznie włączenie ogrzewania, a raczej obu nagrzewnic przód i tył powoduje spadek wskazówki niemal do zera w niskich temperaturach przy spokojnej jeżdzie.
Dzisiejsze Diesle maja wytwarzać moc, kosztem jak najmniejszego spalania, a nie temperaturę, która jest tylko efektem ubocznym spalania. To tak jak żarówka led ma świecić i jak naj mniej brać prądu,a nie grzać jak stare kwoki prądożerne którymi można było ogrzewać mieszkanie i kurniki.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 5 gru 2019, o 06:19
autor: tombo77
ktryk bardzo dzięki za wyjaśnienie. Zostawiam to i byle do lata :)

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 5 gru 2019, o 08:12
autor: fabek
ktryk, ale proszę o nie powielanie jakichś bzdur. Ten typ tak NIE MA. Później płacz, że dpf zatkany i dsg nie domaga.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 5 gru 2019, o 17:24
autor: ktryk
Powiedz z czym sie nie zgadzasz w mojej odpowiedzi.
Ja opisałem ten problem tak łopatologicznie że już chyba prościej się nie da.
Nie ma takiej możliwości abyś po przejechaniu na trasie, a nawet w mieście, no chyba że w korku staniesz na pół godziny osiągnąć 90 C. Po przejechaniu 9 km. No chyba że dasz na S i będziesz piłował zimny silnik na 3000-4000 obr. to może zagrzejesz go do 90. Mowa o całkowicie wychłodzonym silniku po nocy przy temp. ok.0 C. i nawet bez włączania ogrzewania. I żaden termostat tu nic nie pomoże tylko dogrzewacz jest jedynym wyjściem.
Jeszcze widziałem jedno rozwiązanie. Przyjechało z Norwegii. Gniazdo na 230 V podłączasz prąd z domu i grzałka ogrzewa płyn w silniku. Auto odpala wtedy jak ciepły silnik i od razu można włączać ogrzewanie, które działa jak w benzynie po minucie pracy silnika.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 5 gru 2019, o 19:19
autor: into
U mnie choc mam manualna skrzynie sprawa wyglada tak samo. Auto po nocy, na dworze ok 0 stopni i zanim plyn osiegnie 90 stopni trzeba troche pojezdzic. Natomiast cieple powietrze w kratkach pojawia sie bardzo szybko. Mam ustawione na auto 22 stopnie i klima wlaczona caly rok.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 5 gru 2019, o 21:17
autor: ktryk
Ciepłe leci ,bo włącza się grzałka elektryczna i to ciepło właśnie z niej leci. I ona właśnie powoduje bardzo duży pobór prądu przez co komputer podnosi obroty silnika aby zwiększyć ładowanie.
Manual, czy automat niczym się nie różni, no chyba tylko tym że w automacie może ulec awarii termostat skrzyni, lub silnika, a w manualu tylko silnika i wtedy to już jest kompletna tragedia z grzaniem.
Fajnie spełnia zadanie zimą w Dieslach ogrzewane siedzenie, ale to polecam tylko dla facetów co nie planują już mieć dzieci, bo jajeczka giną od tego luksusu, przy częstym korzystaniu, a raczej tracą swoje właściwości.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 6 gru 2019, o 07:42
autor: leszekmw
najszybciej w dieslach leci ciepłe jak sie da ogrzewanie na szybę przyciskiem. wtedy włącza sie grzałka na max.

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 6 gru 2019, o 17:00
autor: into
A mam pytanie jeszcze. Jade trase powiedzmy 100km, silnik cieply. Zatrzymuje auto, nie gasze i po 2-3 minutach temp plynu leci w dol do ok 70 stopni. Czasami podczas jazdy gdy np puszcze noge z gazu i tocze sie do skrzyzowania temp spada o te 5 stopni. Na dworze w okolicach +2. Przy wiekszych mrozach oczywiscie ta sytuacja dzieje sie szybciej. Jedni mowia ze jak osiagnie 90 stopni to ma trzymac a na forum audi przeczytalem ze ten typ tak ma. Mechanik powiedzial, ze to normalne jesli silnik nie jest obciazony. Jak to jest Waszym zdaniem i w Waszych tdi?

Re: Problem z temp. i obrotami.

: 6 gru 2019, o 18:08
autor: fabek
into termostat do wymiany. miałem dokładnie to samo. wystarczy, że nie będzie domykał się na 2mm i taki jest właśnie efekt. oprócz tego diametralnie skracasz życie dpf-a, zwiększasz spalanie i męczysz dsg.