Błąd P040300
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
Błąd P040300
Witam. Superb 2 silnik 2.0TDI 170 KM. Mam z nim pewien problem. Po rozgrzaniu silnika czasami wyskakuje mi błąd P040300 i silnik wchodzi w tryb awaryjny. Po skasowaniu błędu mogę przejechać nawet 500 km i nic się nie dzieje, ale jak zgasze silnik to po odpaleniu w ciągu minuty znowu wyskakuje błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Po kolejnym skasowaniu błędu znowu Ok . Blad czasami kasuje telefonem w trakcie jazdy i jest natychmiastowa poprawa. Błąd oznacza zawór recyrkulacji spalin, ale mój mechanik mówi ze to raczej jakiś błąd elektryczny i mówił ze tam muszę szukać . Co Wy na to? Spotkał się Ktoś już z takim przypadkiem? Gdzie szukać przyczyny? Z góry bardzo dziękuje za pomoc. Grzesiek
Ostatnio zmieniony 2 sty 2020, o 18:06 przez Grzesiekb1, łącznie zmieniany 1 raz.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Błąd P040300
na necie jest tego sporo przykładowy filmik możesz zacząć oglądanie od 11:54, potem jeszcze od 17 min. rozbiera sam silniczek, żeby pokazać co się stało.
Prawdopodobnie jest problem z silniczkiem sterującym pracą zaworu EGR, albo sam silniczek, albo wyrobiły się jakieś tryby, tak jak na tym filmie. Ewentualnie przegryzione kable przez kuny to też już widziałem.
Sprawdź kable do wtyczki silniczka egr, wypnij samą wtyczkę, i zobacz czy styki nie są zielone. W przeciwnym wypadku demontaż egr (przy okazji czyszczenie) i wymiana silniczka, o ile reszta jest ok
Prawdopodobnie jest problem z silniczkiem sterującym pracą zaworu EGR, albo sam silniczek, albo wyrobiły się jakieś tryby, tak jak na tym filmie. Ewentualnie przegryzione kable przez kuny to też już widziałem.
Sprawdź kable do wtyczki silniczka egr, wypnij samą wtyczkę, i zobacz czy styki nie są zielone. W przeciwnym wypadku demontaż egr (przy okazji czyszczenie) i wymiana silniczka, o ile reszta jest ok
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
Re: Błąd P040300
Dziwi mnie tylko ze czasami jeżdżę kilka dni i nic się nie dzieje oraz to, ze po skasowaniu błędu mogę przejechać kilkaset kilometrów i nic nie wraca. Z takimi objawami zrobiłem już około 15 tys. Km. Teraz 163 tys na liczniku
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Błąd P040300
możliwe że tam jest mocno zasyfione i silniczek przycina się przy pracy a nie jest całkiem uszkodzony na tych plastikowych trybach.
- Skodnik4x4
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 210 KM
- Lokalizacja: Podhale
Re: Błąd P040300
Też mam taki błąd i wydaje mi się, że jego pojawienie zależy od stylu jazdy, jak się jedzie na niskich obrotach to pewne, że się pojawi, wysokie obroty można dłużej jechać bezbłędnie.W ramce zamrożonej widać, że wywala błąd na niskich obrotach..
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
Re: Błąd P040300
Chciałem już EGR wymienić , ale mój mechanik chce mieć pewność ze to na pewno to, a nie wymieniać na chybił trafił i dlatego chciał żeby zbadał to jakiś elektronik. Macie kogoś godnego polecenia lub jakiegoś fachowca na forum w zachodniopomorskim lub województwa ościenne ?
- skwara
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 paź 2018, o 12:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 197KM 418 Nm
- Imię: SKWARA
- Lokalizacja: Przeworsk
Re: Błąd P040300
mam dokładnie taki sam problem i postanowiłem "wyprogramować" EGR na stałe
nie ważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią
- Skodnik4x4
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 210 KM
- Lokalizacja: Podhale
Re: Błąd P040300
@skwara, ja też tak planuje zrobić, silnik będzie miał przynajmniej świeże powietrze.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
Re: Błąd P040300
Tylko ze ja mieszkam w Niemczech i nie wiem, czy po takim „wyprogramowaniu” EGR przejdzie mi przegląd techniczny.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Błąd P040300
Wyprogramowanie egr to najlepsze co można zrobić dla tego silnika. Dodatkowo zaślepka z nierdzewki.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Błąd P040300
wg mnie na 90% to silniczek od egr, każdy elektryk ci to sprawdzi, wystarczy odpiąć wtyczkę od silniczka egr i podać mu zasilanie (tak jak na tamtym filmie), jak usłyszysz zgrzytanie, albo zacinanie się przy ruszaniu przepustnicą od egr, no to silniczek do wymiany.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Błąd P040300
W oryginale część występuje jako całość - ETKA nazywa to "chłodnica układu recyrkulacji spalin z klapką regulacyjną" i dla naszego silnika to jest część nr 03L131512CF
Koszt oryginału to ok. 900zł. Można kupić sam silniczek - ja znalazłem np, tutaj za 350zł.
Zanim kupisz silniczek, trzeba wytargać to całe i sprawdzić co padło. Jak silniczek, no to sprawdzasz jego numery i kupujesz. Jak padł ten trzpień wahadłowy, albo cięgno, no to chyba trzeba kupować całość.
Koszt oryginału to ok. 900zł. Można kupić sam silniczek - ja znalazłem np, tutaj za 350zł.
Zanim kupisz silniczek, trzeba wytargać to całe i sprawdzić co padło. Jak silniczek, no to sprawdzasz jego numery i kupujesz. Jak padł ten trzpień wahadłowy, albo cięgno, no to chyba trzeba kupować całość.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 maja 2019, o 18:34
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
Re: Błąd P040300
Dzięki wielkie. Niestety wymiana czasochłonna i skomplikowana wiec raczej wymiana całości . Teraz muszę znaleźć dobrego elektronika który postawi właściwa diagnozę i zgrać to z moja kolejna wizyta w Polsce