Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
sqmir pisze: ↑19 sty 2020, o 09:02
układu napędowego (sprzęgła, przeguby, skrzynie) jak dla jednostek słabszych to może wróżyć tylko jedno - przy odrobinie szczęścia i oszczędzaniu dokulamy te 200kkm - a mechnicy z którymi rozmawiam bardziej obstawiają 100kkm.
Wiesz że ten silnik jest w samym Superbie od dobrych kilku lat i niejeden tyle nalatał? A w samej grupie VW jeszcze dłużej, jest dość popularny i ma całkiem dobre opinie? Serio myślisz że ten silnik się rozleci po 200kkm? Tzn. jak nie będziesz dbał to pewnie tak...
A dwa - kto mówi, że masz korzystać z pełnej mocy od świateł do świateł? Przy obecnym sofcie skrzyni w trybie D wleczesz sie jak dziadek i dopóki nie zrobisz kick-down (wymuszając zmianę biegu) to Superba jest w stanie przegonić prawie każdy, bo startuje z bardzo niskich obrotów (domyślnie trzyma 1100-1300) gdzie nie ma nawet 200 Nm momentu obrotowego (polecam sobie rzucić okiem na jakiś wykres mocy ile jest poniżej 2k obrotów). Wiem co mówię, bo jeżdżę z tym silnikiem od kilku miesięcy i czasami mnie to mocno denerwuje.
Podsumowując: możesz spokojnie jeździć delikatnie wciskając gaz / z mocą chwilową < 100 kW (widać to ładnie na VC) a jeśli trzeba będzie nagle przyśpieszyć / wyprzedzić to docenisz te 350 Nm.
Nic, trzeba będzie skorzystać i samemu przetestować, póki co udało się 190 konną, mocniejszej Auto Wimar nie miał do dyspozycji.
Ale dzięki za konkretne informację
Jeżeli chcesz zmniejszyć moc musiałbyś się zdecydować na montaż na przykład JB4. Wówczas możesz ograniczyć moc i moment , kolega KMINK tak na zrobione w swoim 280 jeden z programów ma zestrojony na 200KM.
sqmir pisze: ↑19 sty 2020, o 08:16
Jak pisałem - chce zmniejszyć moc, wiec nie rozumiem po co te dywagacje i zgadywanki.
Ma to jakieś znaczenie dla tematu?
Oczywiście, że ma czysta ciekawość.
Może chce dać auto świeżo upieczonemu kierowcy? Wtedy ograniczenie mocy ma swoje zalety.
W JB4 jest obecnie dostępny program 8 tzw. serwisowy i on ogranicza doładowanie, więc może faktycznie być z 200 koni.
Co nie zmienia faktu, że dla mnie osobiście to kompletna głupota ograniczać moc do własnego użytku, bojąc się o awaryjność danej jednostki. Jest przecież możliwość dokupienia 4letniej gwarancji na 120 tysięcy przebiegu. Przypominam,że silnik 2.0 190KM to nie jest ten sam silnik co 2.0 272, różnice są znaczne w budowie i można to wygooglować, więc nie jest to tak, że ten 272 jest wyżyłowanym 190 konnym.
Camillinhio pisze: ↑20 sty 2020, o 07:56
Może chce dać auto świeżo upieczonemu kierowcy? Wtedy ograniczenie mocy ma swoje zalety.
Dać nowe auto świeżo upieczonemu kierowcy bez nadzoru to już bez sensu, a druga sprawa 200 koni też będzie za dużo
Ja myślę, że kolega nasłuchał się od ,,mechaników", że są to wyżyłowane silniki. Tu zgoda, w niektórych autach mogą to być takie same silniki, różniące się tylko softem (ewentualnie turbiną i softem), a co za tym idzie są bardziej wyżyłowane, ale nie w przypadku superba, gdzie w 2.0 272 montowana jest zupełnie inna jednostka, znana z Golfów R, Cupry i S3, gdzie tam moce są powyżej 300 koni, a w przypadku superba już jest to zdławione fabrycznie o jakieś 10% między innymi softem i układem wydechowym.
JacekRS pisze: ↑20 sty 2020, o 08:38
Enri dobrze powiedział, pytaj tunera.
Fajnie bzdurny temat. Odłącz turbinę, będziesz miał coś a`la SDI
Popieram
A swoją drogą ludzie chyba nigdy nie przestaną mnie zadziwiać.. Każdy chce mieć jak najwięcej pod nogą (i nie po to, aby się ścigać, tylko dla swojego komfortu / bezpieczeństwa), a tu ktoś chce zdławić 270 na mniej, chore.
tylko tu chyba też soft skrzyni trzeba by poprawić (chyba że da się zamówić skrzynię ręczną do tego silnika), bo ona jest przecie ustawiona na pracę z silnikiem 272km (pomijam to że źle, ale to nie wina skody/vag tylko przepisów), jak by zmniejszyć moc to chyba nie da się jeździć na fabrycznym sofcie, bo jak piszecie w trybie d, trzyma 1300 obrotów i normalnie już brakuje momentu, po ograniczeniu mocy będzie jeszcze gorzej
odłączenie turbo odpada, przerabiałem w 1,9 tdi odłączanie turbo i tryb awaryjny, przyśpieszenie gorsze od malucha, tu by pewnie niewiele lepiej było, moc pewnie 150kucy maks, moment poniżej 200 i wir w baku
yaro_1 pisze: ↑20 sty 2020, o 19:13
tylko tu chyba też soft skrzyni trzeba by poprawić (chyba że da się zamówić skrzynię ręczną do tego silnika), bo ona jest przecie ustawiona na pracę z silnikiem 272km (pomijam to że źle, ale to nie wina skody/vag tylko przepisów), jak by zmniejszyć moc to chyba nie da się jeździć na fabrycznym sofcie, bo jak piszecie w trybie d, trzyma 1300 obrotów i normalnie już brakuje momentu, po ograniczeniu mocy będzie jeszcze gorzej
odłączenie turbo odpada, przerabiałem w 1,9 tdi odłączanie turbo i tryb awaryjny, przyśpieszenie gorsze od malucha, tu by pewnie niewiele lepiej było, moc pewnie 150kucy maks, moment poniżej 200 i wir w baku
Śpieszę z pomocą
1. Manuala brak
2. "odłączenie turbo" - czemu odpada? kolega chce zrobić na tym silniku miliard km, więc może się uda:) nie wspominał o spalaniu, tylko o żywotności... w co wątpię żeby się wydłużyła
PLEASE NOTE: This is not a real product. It was an April Fools Day Joke
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Nowa mapa i tyle.
W zależności od osprzętu silnik może się męczyć i więcej palić.
Dla żony ..209 kucy to nadal za dużo. Może faktycznie turbo off będzie 100 kucy i bryczka.
Ps. Ciężko będzie znaleźć tunera .. każdy pomyśli że ukryta kamera )))
Ps2. Możemy się zamienić . Dam Ci SII, 4x4... dokładnie 200 kucy
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.