Strona 1 z 4
SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 18 sty 2020, o 20:09
autor: sqmir
Witajcie, jestem na etapie podjęcia decyzji o zakupie SSIII.
Nie miałbym problemu gdyby była możliwość wybrania silnika 2.0 TSI 190KM i 4x4 no ale....
Stąd mój pomysł, może i głupi ale chciałbym się zorientować czy skoro można z 272KM pociągnąć
znacznie w górę 300KM (satage 1) to czy nie dałoby się tak z fabrycznych 272 zjechaać w okolice 200KM?
Ma ktoś doświadczenia z takim reverse-tunningiem?
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 18 sty 2020, o 20:16
autor: Enriquez
A jaki tego cel?
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 18 sty 2020, o 20:31
autor: sqmir
Taka filozofia, o tym nie dyskutujmy, po prostu - do zrobienia a jeśli tak to czy jest odwracalne i bezpieczne, np oryginalną mapę czy da sie wgrać w przypadku gdyby mi się odechciało...
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 18 sty 2020, o 20:51
autor: barteka3
Internet jest niepojęty
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 18 sty 2020, o 21:52
autor: Enriquez
zapytaj tunera jakiegoś
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 07:25
autor: into
Zapewne chce zmniejszyc emisje spalin
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 08:08
autor: Sdss
Chyba spalanie:) ale nie tędy droga.
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 08:16
autor: sqmir
Jak pisałem - chce zmniejszyć moc, wiec nie rozumiem po co te dywagacje i zgadywanki.
Ma to jakieś znaczenie dla tematu?
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 08:19
autor: sqmir
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 08:48
autor: barteka3
podejrzewam że na Twoje pytanie nawet większość tunerów nie będzie wiedziała co odpowiedzieć
...sztuka dla sztuki: na pewno się da
[btw bmw wprowadza teraz silnik 2.0 r4 turbo który będzie miał tylko 156ps [wcześniej 184 i 258]
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 09:02
autor: sqmir
Analogicznie subaru w jednostkach 2.0 - 150KM i koniec.
Znając zapędy większości producentów którzy kręcą moc z stosunkowo niewielkiej poj silnika - w dodatku pakują go z tymi samymi elementami
układu napędowego (sprzęgła, przeguby, skrzynie) jak dla jednostek słabszych to może wróżyć tylko jedno - przy odrobinie szczęścia i oszczędzaniu dokulamy te 200kkm - a mechnicy z którymi rozmawiam bardziej obstawiają 100kkm.
Chcąć mieć 4x4 (toresn) to nie mam wyboru - z tym że znając sam siebie wiem że jak będzie 272 to każdy będzie zaprzęgniety - dlatego ukręcenie 30% byłoby złotym środkiem.
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 11:52
autor: timanfaya
sqmir pisze: ↑19 sty 2020, o 09:02
układu napędowego (sprzęgła, przeguby, skrzynie) jak dla jednostek słabszych to może wróżyć tylko jedno - przy odrobinie szczęścia i oszczędzaniu dokulamy te 200kkm - a mechnicy z którymi rozmawiam bardziej obstawiają 100kkm.
Wiesz że ten silnik jest w samym Superbie od dobrych kilku lat i niejeden tyle nalatał? A w samej grupie VW jeszcze dłużej, jest dość popularny i ma całkiem dobre opinie? Serio myślisz że ten silnik się rozleci po 200kkm? Tzn. jak nie będziesz dbał to pewnie tak...
A dwa - kto mówi, że masz korzystać z pełnej mocy od świateł do świateł? Przy obecnym sofcie skrzyni w trybie D wleczesz sie jak dziadek i dopóki nie zrobisz kick-down (wymuszając zmianę biegu) to Superba jest w stanie przegonić prawie każdy, bo startuje z bardzo niskich obrotów (domyślnie trzyma 1100-1300) gdzie nie ma nawet 200 Nm momentu obrotowego (polecam sobie rzucić okiem na jakiś wykres mocy ile jest poniżej 2k obrotów). Wiem co mówię, bo jeżdżę z tym silnikiem od kilku miesięcy i czasami mnie to mocno denerwuje.
Podsumowując: możesz spokojnie jeździć delikatnie wciskając gaz / z mocą chwilową < 100 kW (widać to ładnie na VC) a jeśli trzeba będzie nagle przyśpieszyć / wyprzedzić to docenisz te 350 Nm.
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 14:08
autor: Sdss
sqmir pisze: ↑19 sty 2020, o 08:16
Jak pisałem - chce zmniejszyć moc, wiec nie rozumiem po co te dywagacje i zgadywanki.
Ma to jakieś znaczenie dla tematu?
Oczywiście, że ma
czysta ciekawość.
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 18:30
autor: grimson
sqmir pisze: ↑19 sty 2020, o 09:02 Chcąć mieć 4x4 (toresn) to nie mam wyboru - z tym że znając sam siebie wiem że jak będzie 272 to każdy będzie zaprzęgniety - dlatego ukręcenie 30% byłoby złotym środkiem
Torsen w Skodzie?
tego to jeszcze nie grali.
Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -
: 19 sty 2020, o 18:34
autor: sqmir
grimson pisze: ↑19 sty 2020, o 18:30
sqmir pisze: ↑19 sty 2020, o 09:02 Chcąć mieć 4x4 (toresn) to nie mam wyboru - z tym że znając sam siebie wiem że jak będzie 272 to każdy będzie zaprzęgniety - dlatego ukręcenie 30% byłoby złotym środkiem
Torsen w Skodzie?
tego to jeszcze nie grali.
z rozpędu - jasne że Haldex.