SSIII Lift - obniżenie mocy -

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: JacekRS »

maureliusz pisze: 21 sty 2020, o 20:04
Dla żony ..209 kucy to nadal za dużo. Może faktycznie turbo off będzie 100 kucy i bryczka.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie bardzo to rozumiem, 209 kucy za duzo wg kogo? wg żony, czy "męża"?

Moja jeździ raz 100 konnym dokkerem, innym razem 430 konną skodą, po czym wsiada do 190konnego diesla i ... w zasadzie stwierdza, że "wszystkim ok się jeździ do lidla, tylko dokker mógłby mieć automat" :lol: :lol: :lol:

RS3`ką ponad 600konną w 8`mym miesiącu ciąży też jeździła i jakoś nie było strachu:) kwestia rozsądku :) nie jeździmy przecież autami zero-jedynkowo, wtedy o moc dla takiego kierowcy bym się martwił:)
Awatar użytkownika
enocylhdclub
Posty: 231
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:59
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Dawid

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: enocylhdclub »

@ up

Dokładnie. Dodałbym nawet, że auto mocniejsze jest bardziej bezpieczne, chociażby ze względu na krótszy (szybszy) manewr wyprzedzania.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: CLO27 »

NO nie wiem ja z batem mojej baby do konia nie wsadze bo się boji :P
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5812
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: pab567 »

Moja też do konia za kierownicę nie chce... a jak mieliśmy Forysia to miałem przełącznik seria-Paweł-Agnieszka gdzie kolejno 250Nm-300Nm-200Nm czylibturbo na jej programie było zdławione ale to były czasy przed ESP...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
FLCN
Posty: 26
Rejestracja: 8 lis 2019, o 23:14
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Marcin

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: FLCN »

Ja swojej do konia nie wsadzam... bo ja się boję :)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: Enriquez »

3 koniki się zebrały :)
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
FLCN
Posty: 26
Rejestracja: 8 lis 2019, o 23:14
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Marcin

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: FLCN »

Klaczy żadnej ;)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: jimw »

Śmieszki heheszki, ale w Hayabusie są seryjnie 3 tryby pracy silnika, z czego w trybie ostatnim moc jest obniżona o 50%:
The Suzuki Drive Mode Selector comes with three different engine maps i.e A, B and C. The modes can be selected by keeping the selector button pressed for a few seconds during start-up and can be toggled for the desired drive mode.

Mode A gives the Hayabusa the full unleash of horsepower.
Mode B reduces the power output at lower rpms, but doesn’t restrict the output at higher rpms.
Mode C restricts the power delivery across the entire rev range as much as 50% that’s useful for everyday city riding.
Źródło:
https://www.motoroids.com/news/special- ... ive-modes/
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: orlik »

Obniżając o 50% można sobie tym motorem krzywdę zrobić, więc nie zdziwiłbym się , że to taki tryb dla początkujących.
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: jimw »

orlik pisze: 17 lut 2020, o 17:32 Obniżając o 50% można sobie tym motorem krzywdę zrobić, więc nie zdziwiłbym się , że to taki tryb dla początkujących.
To prawda. Ja tylko odnoszę się do pytania z tego tematu i wskazuję, że takie rozwiązania istnieją na świecie.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: orlik »

W trybie Eco chyba też jest mniej mocy u nas.
Awatar użytkownika
rydzio2001
Posty: 205
Rejestracja: 3 cze 2018, o 06:27
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: 3city

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: rydzio2001 »

Nie jestem ekspertem, ale wątpię żeby tryby jazdy przełączały w jakiś sposób mapy powodując zmiany w dostępnej mocy. Wydaje mi się, że raczej zmieniają się charakterystyki (opóźnienie czasowe i zmiana liniowości) na pedale przyspieszenia oraz dodatkowo zmiana w zakresie zmiany biegów przy niższych obrotach powodują nasze odczucie jakby to zabierało trochę koni z naszego stada.
Chociaż z drugiej strony na 'EKO' widać, że jadąc ze stałą prędkością to spalanie jest odrobinę mniejsze niż w pozostałych trybach - także może i mój punkt widzenia o braku zmiany map jest obalony :lol:
nothing is perfect ... besides whiskey
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: orlik »

No właśnie nie mam pojęcia, dlatego piszę ,,chyba,,. Nie wiem czy znalazł się ktoś na świecie kto to mierzył 😜 ale muł jest to fakt🙄
venom200
Posty: 91
Rejestracja: 6 lis 2017, o 15:08
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Grzegorz

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: venom200 »

Świat stanął na krawędzi.
Gość płaci za auto z większą mocą, po to aby za chwilę zapłacić jeszcze raz za jej obniżenie, które nie wiadomo czemu ma służyć. Dziwna sprawa, chyba nie wziąłeś ślubu z autem?
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

Post autor: Camillinhio »

orlik pisze:No właśnie nie mam pojęcia, dlatego piszę ,,chyba,,. Nie wiem czy znalazł się ktoś na świecie kto to mierzył Obrazek ale muł jest to faktObrazek
Myślę, że to kwestia samego oprogramowania. Volvo ma w swojej ofercie kluczyk Red Key, który odpowiednio zaprogramowany ogranicza np. prędkość maksymalną, jaką może osiągnąć auto. BMW chce wprowadzić czasowe podnoszenie mocy, kiedy np. chcesz w weekend poszaleć, robisz klik w aplikacji, kasują Cię ileś tam euro i przez 48h Twoje auto ma lesze osiągi.
Także myślę, że dla każdego innego producenta to właśnie kwestia oprogramowania i można zmieniać różne nastawy w autach.

Wysłane z internetu

Obrazek
ODPOWIEDZ