Strona 2 z 4

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 19 sty 2020, o 18:36
autor: sqmir
timanfaya pisze: 19 sty 2020, o 11:52
sqmir pisze: 19 sty 2020, o 09:02 układu napędowego (sprzęgła, przeguby, skrzynie) jak dla jednostek słabszych to może wróżyć tylko jedno - przy odrobinie szczęścia i oszczędzaniu dokulamy te 200kkm - a mechnicy z którymi rozmawiam bardziej obstawiają 100kkm.
:lol:

Wiesz że ten silnik jest w samym Superbie od dobrych kilku lat i niejeden tyle nalatał? A w samej grupie VW jeszcze dłużej, jest dość popularny i ma całkiem dobre opinie? Serio myślisz że ten silnik się rozleci po 200kkm? Tzn. jak nie będziesz dbał to pewnie tak...

A dwa - kto mówi, że masz korzystać z pełnej mocy od świateł do świateł? Przy obecnym sofcie skrzyni w trybie D wleczesz sie jak dziadek i dopóki nie zrobisz kick-down (wymuszając zmianę biegu) to Superba jest w stanie przegonić prawie każdy, bo startuje z bardzo niskich obrotów (domyślnie trzyma 1100-1300) gdzie nie ma nawet 200 Nm momentu obrotowego (polecam sobie rzucić okiem na jakiś wykres mocy ile jest poniżej 2k obrotów). Wiem co mówię, bo jeżdżę z tym silnikiem od kilku miesięcy i czasami mnie to mocno denerwuje.

Podsumowując: możesz spokojnie jeździć delikatnie wciskając gaz / z mocą chwilową < 100 kW (widać to ładnie na VC) a jeśli trzeba będzie nagle przyśpieszyć / wyprzedzić to docenisz te 350 Nm.
Nic, trzeba będzie skorzystać i samemu przetestować, póki co udało się 190 konną, mocniejszej Auto Wimar nie miał do dyspozycji.
Ale dzięki za konkretne informację :!: :P

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 07:35
autor: marasmus007
Jeżeli chcesz zmniejszyć moc musiałbyś się zdecydować na montaż na przykład JB4. Wówczas możesz ograniczyć moc i moment , kolega KMINK tak na zrobione w swoim 280 jeden z programów ma zestrojony na 200KM.

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 07:56
autor: Camillinhio
Sdss pisze:
sqmir pisze: 19 sty 2020, o 08:16 Jak pisałem - chce zmniejszyć moc, wiec nie rozumiem po co te dywagacje i zgadywanki.
Ma to jakieś znaczenie dla tematu?
Oczywiście, że ma Obrazek czysta ciekawość.
Może chce dać auto świeżo upieczonemu kierowcy? ;) Wtedy ograniczenie mocy ma swoje zalety.

Wysłane z internetu


Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 08:00
autor: orlik
W JB4 jest obecnie dostępny program 8 tzw. serwisowy i on ogranicza doładowanie, więc może faktycznie być z 200 koni.
Co nie zmienia faktu, że dla mnie osobiście to kompletna głupota ograniczać moc do własnego użytku, bojąc się o awaryjność danej jednostki. Jest przecież możliwość dokupienia 4letniej gwarancji na 120 tysięcy przebiegu. Przypominam,że silnik 2.0 190KM to nie jest ten sam silnik co 2.0 272, różnice są znaczne w budowie i można to wygooglować, więc nie jest to tak, że ten 272 jest wyżyłowanym 190 konnym.

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 08:05
autor: orlik
Camillinhio pisze: 20 sty 2020, o 07:56 Może chce dać auto świeżo upieczonemu kierowcy? ;) Wtedy ograniczenie mocy ma swoje zalety.
Dać nowe auto świeżo upieczonemu kierowcy bez nadzoru to już bez sensu, a druga sprawa 200 koni też będzie za dużo :D
Ja myślę, że kolega nasłuchał się od ,,mechaników", że są to wyżyłowane silniki. Tu zgoda, w niektórych autach mogą to być takie same silniki, różniące się tylko softem (ewentualnie turbiną i softem), a co za tym idzie są bardziej wyżyłowane, ale nie w przypadku superba, gdzie w 2.0 272 montowana jest zupełnie inna jednostka, znana z Golfów R, Cupry i S3, gdzie tam moce są powyżej 300 koni, a w przypadku superba już jest to zdławione fabrycznie o jakieś 10% między innymi softem i układem wydechowym.

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 08:38
autor: JacekRS
Enri dobrze powiedział, pytaj tunera.

Fajnie bzdurny temat. Odłącz turbinę, będziesz miał coś a`la SDI :lol: :lol: :lol:

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 09:08
autor: orlik
Dobry pomysł Jacku :D

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 09:23
autor: mackowski30
JacekRS pisze: 20 sty 2020, o 08:38 Enri dobrze powiedział, pytaj tunera.

Fajnie bzdurny temat. Odłącz turbinę, będziesz miał coś a`la SDI :lol: :lol: :lol:
Popieram :lol:
A swoją drogą ludzie chyba nigdy nie przestaną mnie zadziwiać.. :roll: Każdy chce mieć jak najwięcej pod nogą (i nie po to, aby się ścigać, tylko dla swojego komfortu / bezpieczeństwa), a tu ktoś chce zdławić 270 na mniej, chore.

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 19:13
autor: yaro_1
tylko tu chyba też soft skrzyni trzeba by poprawić (chyba że da się zamówić skrzynię ręczną do tego silnika), bo ona jest przecie ustawiona na pracę z silnikiem 272km (pomijam to że źle, ale to nie wina skody/vag tylko przepisów), jak by zmniejszyć moc to chyba nie da się jeździć na fabrycznym sofcie, bo jak piszecie w trybie d, trzyma 1300 obrotów i normalnie już brakuje momentu, po ograniczeniu mocy będzie jeszcze gorzej

odłączenie turbo odpada, przerabiałem w 1,9 tdi odłączanie turbo i tryb awaryjny, przyśpieszenie gorsze od malucha, tu by pewnie niewiele lepiej było, moc pewnie 150kucy maks, moment poniżej 200 i wir w baku

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 20 sty 2020, o 19:57
autor: JacekRS
yaro_1 pisze: 20 sty 2020, o 19:13 tylko tu chyba też soft skrzyni trzeba by poprawić (chyba że da się zamówić skrzynię ręczną do tego silnika), bo ona jest przecie ustawiona na pracę z silnikiem 272km (pomijam to że źle, ale to nie wina skody/vag tylko przepisów), jak by zmniejszyć moc to chyba nie da się jeździć na fabrycznym sofcie, bo jak piszecie w trybie d, trzyma 1300 obrotów i normalnie już brakuje momentu, po ograniczeniu mocy będzie jeszcze gorzej

odłączenie turbo odpada, przerabiałem w 1,9 tdi odłączanie turbo i tryb awaryjny, przyśpieszenie gorsze od malucha, tu by pewnie niewiele lepiej było, moc pewnie 150kucy maks, moment poniżej 200 i wir w baku
Śpieszę z pomocą :twisted:
1. Manuala brak :)
2. "odłączenie turbo" - czemu odpada? kolega chce zrobić na tym silniku miliard km, więc może się uda:) nie wspominał o spalaniu, tylko o żywotności... w co wątpię żeby się wydłużyła :lol:

dobra, nie tykam już tematu :mrgreen:

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 21 sty 2020, o 17:01
autor: sane
Proszę! Dedykowane rozwiązanie, żadna rzeźba:
https://www.goapr.com/products/turbo_delete.html
Key Points:
- Replaces the factory IHI turbocharger.
- CNC machined billet Inconel 625 construction.
- Weight reduction.
- Increased reliability.
- 190 HP and 175 FT-LBS of torque under the factory Golf R.
- No turbo lag.
- Exotic 4 cylinder naturally aspirated growl.
- Includes APR’s world renowned 87 octane ECU Upgrade.

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 21 sty 2020, o 18:50
autor: Enriquez
Doczytałeś dopisek na dole?

PLEASE NOTE: This is not a real product. It was an April Fools Day Joke

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 21 sty 2020, o 19:25
autor: orlik
Dopisek jak cały temat postu.

Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 21 sty 2020, o 20:04
autor: maureliusz
Nowa mapa i tyle.
W zależności od osprzętu silnik może się męczyć i więcej palić.
Dla żony ..209 kucy to nadal za dużo. Może faktycznie turbo off będzie 100 kucy i bryczka.

Ps. Ciężko będzie znaleźć tunera .. każdy pomyśli że ukryta kamera :-))))
Ps2. Możemy się zamienić :-). Dam Ci SII, 4x4... dokładnie 200 kucy :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka



Re: SSIII Lift - obniżenie mocy -

: 22 sty 2020, o 06:58
autor: sane
Enriquez pisze: 21 sty 2020, o 18:50 Doczytałeś dopisek na dole?

PLEASE NOTE: This is not a real product. It was an April Fools Day Joke
Enri, wiem :mrgreen:
Produkt tak poważny jak cały temat :D