Problem z ładowaniem 13,9v

KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Prosze o opinie czy u Was jest tak samo,po uruchomieniu silnika miernik wsazuje 12,3v(brak ladowania) po dodaniu "gazu" 14,0v czy to jest normalny stan? 4mies temu wymienilem aku na agm 70ah 760A varta i po wł webasto miesiac temu silnik nie odpalił,zero komunikatu ze strony auta ze bateria slaba
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

Masz coś nok.
Nawet na wolnych powinno ładować. Jedynie jak podladuje baterię na full prostownikiem to mam poniżej 14V.

Potem zrobię Ci pomiary dokładne.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Pomiary robie od tyg po około 10min od wył zapłonu 40mA. Pierwszą rzeczą którą chce wymienić to regulator napięcia a wczesniej zrobie adaptacje aku vcds, macie jeszcze jakieś pomysły?
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

Na zimnym:
- spoczynkowe aku: 12,4V
- po odpaleniu zaraz: 14,3V
- po odpaleniu + ksenony: 14,3V
Oczywiście na wolnych obrotach bez gazu.

Regulator to oczywiście pierwszy podejrzany.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Dziękuję za pomoc M. Pomiar prądu faluje miedzy 7-11A przy napieciu 14v(po dodaniu gazu) na wolnych obrotach, proszę o info czy wartość powina aż tak bardzo się wachać? Na stronie varty doczytalem ze 12,5v to przy aku agm jest jego polowiczne naładowanie i wymaga naładowania, 12,2v =25% 13v =100%
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

Coś nie bardzo...

27 minuta:
https://youtu.be/5hkfJpAab6k

Wykresy:
https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/w ... amochodowy

Czy AGM czy nie na 12,5 nie pociągnie...

Ja nie mam start stop i AGM. Ktoś inny musi Ci napisać wartości.

Btw jak wymieniłeś Aku robiłeś adaptację? Ponoć trzeba.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

https://m.youtube.com/watch?v=tmCj0AGlglU
Powyżej analiza ładowania aku przez alternator, wachania prądu są ale z czasem prąd ładowania spada w chwili stopniowego doładowania aku
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

No ale to oczywista oczywistość.
W miarę ładowania aku prąd maleje.
Co do poboru pamiętaj że masz diesla i np.swieczki.

Ja bym nie analizował prądu. Jak wyprowadzisz napięcie prąd też będzie ok.
Te co piszesz nawet w AGM według mnie za niskie.

Ps. Gość z doświadczeniem a pierdzieli w tym filmie że każde auto sprawne ma mieć 14,4V... chyba 30lat temu. Teraz są układy SMARt zarządzające poborem energii i ładowaniem.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

koniecznie musze zczytać błędy później adaptacja aku (3sposoby) sprawdzenie stanu aku i zakup regulatora a narazie to z koroną w tle predzej bede musial sam spróbować odkręcić alternator. Dzięki za pomoc! Napisze jak się z tym uporam
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: fabek »

Regulator i szczotki do wymiany.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Wyglada ze regulator jest winny, regulator kupiony(100zl,motostacja) ale ciekawa rozmowe przeprowadzilem z regionalnym od varty na malopolskę w sprawie nowej nakleji na aku i sposobu adaptacji w vcds jak tylko sie i ztym uporam to postaram sie to wmiare zjadliwie opisać. Nowe naklejki z kodem na aku są inaczej zapisane niż te z przed 6lat jak w moim przypadku
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Tak, 13,9V jest to standardowe napięcie ładowania, po dłuższej jeździe w dobie eko-transportu, natomiast na zimno startuje nawet 14,9V. Akumulator należy naładować zewnątrz z napięciem końcowym 16,5V 1A lub jeśli to AGM 15,5V 0,2A. Napięcie akumulatora po dobie od wyłączenia i w spoczynku powinno wynosić min 12,7V (CAN nie wzbudzony).
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

Świetnie tylko powyżej 14,9 Aku zwykłe gazuje i trzeba uzupełnić wodę dest.
Jak Aku jest teoretycznie bezobsługowe... to go zajedziesz bez uzupełnienia.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Zadaptowalem aku [070 VA0 2111111111] takie wytyczne dostlem od pana Wojtka z Varty (podnosimy o 1 w górę pierwszą cyfrę) umnie z 1na 2 czekam na termin u mojego Mechoptyka na wymianę regulatora.
Błąd jak zwrócił:
02252 Generator
004 no signal,communication

Mamy jakiegoś specjalistę od programowania AFS na forum ??
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Panowie jest "przygoda" udalo sie zdemontować regulato bez odkrecania altern ale okazało się że zamiast mieć boscha jak wskazywł VIN a mam valeo 3L0 903 024 M i co gorsza z wtyczką 1pinowa to jakiś super nie typowy regulator ktorego normalnie nie ma a zamiennik jest 4x droższy od orginalnego boscha a chcialbym orginał valeo... w piątek o 17tej już wiele nie naszukaliśmy i zaczeła sie walka zeby to poskladać, stary reg cudem udalo sie ponownie założyć. W przyszłym tyg podejscie nr II jak będą części własciwe! Od razu oddaje altern do regeneracji łożyska pierscienie. Miał ktoś podobny przypadek?
ODPOWIEDZ