Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

Witam Wszystkich,

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie zakup Superb III (2015 - 2016) z silnikiem diesla. Oczywiście wolałbym 190KM, jednak mam pytanie czy ten 150KM daje rade? Czy poza mocą są jakieś różnice jeśli chodzi o bezawaryjność, usterki?

Przy okazji chciałbym zapytać o skrzynie DSG, czy tu będzie wybór pomiędzy mokrym a suchym sprzęgłem bo głównie chyba na to należy zwrócić uwagę przy DSG, czy w tych modelach były różne skrzynie czy w każdej będzie to samo.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam!

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Big »

Co to znaczy czy daje radę??? Na tak postawione pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam - czego potrzebujesz? Jak jeździsz? Jaka moc w stosunku do masy cię zadowala? Nie ma sensu zadawać takiego pytanie czy daje radę, bo jeden ci odpisze, że "pewnie że daje. To jest rakieta!!" a kolejny "chłopie to kompletnie nie jedzie !!". Pamiętam jak na forum Octavii ludzie którzy kupili Octavie II z 1.4 85 KM pisali, że ten silnik jest wystarczający i zapewnia dobre osiągi, a temat obok inni którzy kupili Octavię RS pytali co zrobić żeby podnieść moc bo przy 200 KM mocy to auto jedzie tak sobie ;)

Jeśli zaś chodzi o skrzynię, to odpuść sobie DSG o suchych sprzęgłach (czyli stosowaną do silników których max. moment nie przekracza 250 Nm) bo te skrzynie potrafią sprawiać spore problemy. Jeśli DSG to tylko z mokrymi sprzęgłami, tu problemów mieć nie powinieneś.
Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

Obecnie mam Passata B7 w kombi 2.0 TDI 170KM i to mi wystarcza, jestem zadowolony z osiągów, zastanawiam się czy 150KM nie będzie trochę za mało, Superb jednak większy, choć będę szukał liftback. Czyli zarówno 150KM jak i 190KM będzie miało mokre sprzęgło bo w jednym moment jest 340 a w drugim 400

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka


maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: maureliusz »

Tak. Mało.
Ja mam 170 zrobione na 200 i jest... ino ino.
Mniej więcej jak SuperB benzyna 1,8 czy 1,5.
Benzyna SuperB 2,0 objedzie mnie dwa razy.
Myślę jak Octavia czy golf 1,4 w benzynie.

Ps. Ja mam 4x4


Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

A powiedzcie, gdyby jednak benzynę? Która warta uwagi? Miałem przez chwilę CC z 2012r 2.0TSI 200KM DSG, jak dla mnie to była rakieta i kusiło strasznie żeby bawić się gazem a wtedy w baku robił się wir. Zakładam że tu przy TSI będzie podobnie, dlatego skłaniał bym się ku temu dieslowi żeby ostudzić zapędy z drugiej strony rocznie robię 10 - 15 tys km, czyli benzyna wydawała by się bardziej racjonalnym wyborem, ale jednak koszty eksploatacji są dość istotne dla mnie.

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

Sdss
Posty: 536
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Sdss »

Bieniu pisze: 19 kwie 2020, o 13:46 A powiedzcie, gdyby jednak benzynę? Która warta uwagi? Miałem przez chwilę CC z 2012r 2.0TSI 200KM DSG, jak dla mnie to była rakieta i kusiło strasznie żeby bawić się gazem a wtedy w baku robił się wir. Zakładam że tu przy TSI będzie podobnie, dlatego skłaniał bym się ku temu dieslowi żeby ostudzić zapędy Obrazek z drugiej strony rocznie robię 10 - 15 tys km, czyli benzyna wydawała by się bardziej racjonalnym wyborem, ale jednak koszty eksploatacji są dość istotne dla mnie.

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka
I tu się zdziwisz teraz silniki to Eco kastraty i jako tak jedzie 272KM.
Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

Hmmm 270KM to chyba 270KM jak może nie jechać prawie 300 kuca

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

grimson
Posty: 78
Rejestracja: 31 paź 2019, o 21:44
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: grimson »

Zrobiłem do tej pory Skodą Octavią III w manualu, 2.0TDI 150PS oraz 4x4 jakieś 60 tys km.

Superb III FL 2.0TDI 190PS DSG 4x4 na razie 23tys km.

Mimo że nie są to takie same auta, ale już w miarę podobne.

Spalanie: wyższe w Superb o jakieś 0,3-0,5 litra na 100km, przy takiej samej drodze i prędkościach. Przyśpieszenie: do około 150 km/godz mam wrażenie że auta idą porównywalnie, powyżej tej prędkości Superb ciśnie już lepiej od Octavii. Przepaść robi się powyżej 220 km/godz, gdzie Octavia dostaje zadyszki, a Superb idze do 242 km/godz [wg GPS 238] i jeszcze ma zapas.

Z wiadomych względów nie piszę o prowadzeniu, komforcie i ilości miejsca w środku.
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: yaro_1 »

mam kombi 150km w manualu, moim zdaniem do 160 przyśpiesza to całkiem sprawnie, po przekroczeniu 200 wyraźnie puchnie, oczywiście nie ma co porównywać do benzyny 272/280 kucy, do tdi 190 pewnie też
ale w porównaniu do tdi 190km ma jedną zaletę - nie ma adblue
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13608
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Enriquez »

Mam Passata B8, 150 KM TDI DSG o dziwo z Adblue (z którym notabene żadnego problemu nie ma). Co do osiągów, to powiem tak - jak masz 23 punkty karne, to jest to auto właśnie dla Ciebie. No niby da się jechać. No niby te 220 pójdzie, ale do szybszej jazdy nie zachęca - po pierwsze hałas startującego stada bocianów, po drugie jest to tak jakoś zestrojone, że najbardziej komfortowo jedzie się w sposób łagodny i spokojny.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

yaro_1 pisze:mam kombi 150km w manualu, moim zdaniem do 160 przyśpiesza to całkiem sprawnie, po przekroczeniu 200 wyraźnie puchnie, oczywiście nie ma co porównywać do benzyny 272/280 kucy, do tdi 190 pewnie też
ale w porównaniu do tdi 190km ma jedną zaletę - nie ma adblue
O widzisz, i to jest bardzo ważna informacja. Nie miałem pojęcia że tam jest adblue, muszę zagłębić się w temacie. Dzięki

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

Wojti2
Posty: 357
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 12:49
Samochód: Superb III
Rocznik: 2021
Silnik: Inny
Aktualnie: 200 KM
Lokalizacja: Pyskowice

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Wojti2 »

Przy przebiegu 10-15 tys. rocznie to nawet nie myśl o dieslu. Ten silnik nie będzie miał nawet możliwości wypalić dpf'u bo będzie ciągle niedogrzany. Natępstwem tego będą problemy z dpf i egr.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2988
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: orlik »

Dokładnie, przy takim przebiegu nie patrz na diesla. Albo 1.4, 1,8 w manualu, albo już grubiej 2.0 220/280 w benzynie z dsg.
Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

Wojti2 pisze:Przy przebiegu 10-15 tys. rocznie to nawet nie myśl o dieslu. Ten silnik nie będzie miał nawet możliwości wypalić dpf'u bo będzie ciągle niedogrzany. Natępstwem tego będą problemy z dpf i egr.
I tak i nie, tak jak pisałem wcześniej obecnie mam Passata B7 2.0 TDI 170KM, prawie 4 lata i zero problemu z DPF. Pomimo że rocznie nie robię zbyt dużo, to stosunkowo dużo jednak jest w trasie, wyjazdy na dłuższe weekendy, święta, wakacje... A normalnie ze 2 - 3 razy w tygodniu do pracy żona 20km w jedną stronę. Mam drugie małe auto w benzynce i gdzieś do sklepu to tym śmigam, dlatego większe auto mimo wszystko jest z myślą o trasie żeby wygodnie było z rodziną

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2988
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: orlik »

A co ma wygoda do diesla? Sam sobie zaprzeczasz. Właśnie taka benzyna jest wygodniejsza bo nie masz bociana pod maską. Turbo benzyna z wysokim momentem to nie wolnossąca benzyna.
Zablokowany