DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika

netskape
Posty: 1
Rejestracja: 1 lip 2020, o 21:06
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: KAROL

DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika

Post autor: netskape »

Witam,
Na wstępie zaznaczę że jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość.

Mam superba 3 FL 2020 2.0 TSI L&K z DCC. Ostatnio zauważyłem ze jak auto stoi sobie na podwórku to niektóre koła są czasami bardziej "schowane pod błotnik" wszystko zależy od tego gdzie się zaparkuje. Chodzi mi o to że np w przednich kołach prześwit między szczytem opony a najwyższym punktem błotnika to 2 lub 3 palce ręki podczas gdy np w tylnych to 2 lub 1 palec w zależności gdzie się zaparkuje. Wiem że to zawieszenie adaptacyjne ale czy ono nie działa tylko przy włączonym aucie? Auto ma przejechane 2 200 km. W serwisie sprawdzali zawieszenie wczoraj i powiedzieli że wszystko ok. Może mi ktoś wyjaśnić sprawę?
d_woj
Posty: 9
Rejestracja: 14 maja 2020, o 07:24
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Damian

Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika

Post autor: d_woj »

Pytanie czy stajesz w tym samym miejscu i za każdym razem efekt jest inny oraz czy jest to uzależnione od tryby zawieszenia ?
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika

Post autor: timanfaya »

netskape pisze: 1 lip 2020, o 21:17Wiem że to zawieszenie adaptacyjne ale czy ono nie działa tylko przy włączonym aucie?
Ale to jest zawieszenie ze zmienną mocą tłumienia, nie ma możliwości podwyższania / obniżania. Niezależnie od trybu auto powinno mieć taki sam prześwit.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2020, o 08:55 przez timanfaya, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika

Post autor: JacekRS »

Pojeździj, stań na równym i sobie to zmierz, (pewnie przód będzie 3 palce, tył 2 palce) odczekaj kilka godzin i idz znowu zmierzyc, przód pewnie będzie 2 palce, a tył jeden palec, z amortyzatorów wszystko zejdzie i się "uspokoją" dlatego będzie niżej.
Awatar użytkownika
Lukii
Posty: 756
Rejestracja: 28 cze 2017, o 16:25
Samochód: Inny
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Łuki
Lokalizacja: Wa-wa

Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika

Post autor: Lukii »

To jest normalne - prześwit między szczytem opony a rantem błotnika może być inny z przodu a inny z tyłu. Nie jest to tylko w Superbach ale też innych auta.
Nie musi być tyle samo bo to nie jest ważne i zależy od kształtu błotnika.
Łuki

ObrazekPastuch
ObrazekISF
ObrazekGR
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika

Post autor: piramida »

Przeciez to normalne, że jak samochód stoi na nierównym podłożu to będzie krzywo stał
ODPOWIEDZ