Witam,
Na wstępie zaznaczę że jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość.
Mam superba 3 FL 2020 2.0 TSI L&K z DCC. Ostatnio zauważyłem ze jak auto stoi sobie na podwórku to niektóre koła są czasami bardziej "schowane pod błotnik" wszystko zależy od tego gdzie się zaparkuje. Chodzi mi o to że np w przednich kołach prześwit między szczytem opony a najwyższym punktem błotnika to 2 lub 3 palce ręki podczas gdy np w tylnych to 2 lub 1 palec w zależności gdzie się zaparkuje. Wiem że to zawieszenie adaptacyjne ale czy ono nie działa tylko przy włączonym aucie? Auto ma przejechane 2 200 km. W serwisie sprawdzali zawieszenie wczoraj i powiedzieli że wszystko ok. Może mi ktoś wyjaśnić sprawę?
DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 maja 2020, o 07:24
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Damian
Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika
Pytanie czy stajesz w tym samym miejscu i za każdym razem efekt jest inny oraz czy jest to uzależnione od tryby zawieszenia ?
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika
Ale to jest zawieszenie ze zmienną mocą tłumienia, nie ma możliwości podwyższania / obniżania. Niezależnie od trybu auto powinno mieć taki sam prześwit.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2020, o 08:55 przez timanfaya, łącznie zmieniany 1 raz.
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika
Pojeździj, stań na równym i sobie to zmierz, (pewnie przód będzie 3 palce, tył 2 palce) odczekaj kilka godzin i idz znowu zmierzyc, przód pewnie będzie 2 palce, a tył jeden palec, z amortyzatorów wszystko zejdzie i się "uspokoją" dlatego będzie niżej.
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398
- Lukii
- Posty: 756
- Rejestracja: 28 cze 2017, o 16:25
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Łuki
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika
To jest normalne - prześwit między szczytem opony a rantem błotnika może być inny z przodu a inny z tyłu. Nie jest to tylko w Superbach ale też innych auta.
Nie musi być tyle samo bo to nie jest ważne i zależy od kształtu błotnika.
Nie musi być tyle samo bo to nie jest ważne i zależy od kształtu błotnika.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: DCC - odleglość kół od najwyższego punktu błotnika
Przeciez to normalne, że jak samochód stoi na nierównym podłożu to będzie krzywo stał