Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 paź 2020, o 17:28
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Cezary
Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Witam,
tradycyjnie w skodzie Superb III 2016 4x4 190 km, sedan denerwuje bujanie się na zakrętach. Ze mną nie jest inaczej. Abstrahując, czy to dobrze, czy nie dobrze (bo auto dzięki temu ma lepszą przyczepność, zawieszenie mniej się zużywa itd...) chciałbym mimo wszystko trochę to bujanie zmniejszyć - lubię sztywne prowadzenie w zakrętach.
Kupiłem Tuleje wahacza od RS3 (jeszcze ich nie zamontowałem)
i chciałbym dodać:
https://hrsprings.pl/stabilizatory-spor ... 15428.html
lub
https://eibach.pl/product/zestaw-stabil ... 042-02-11/
Dodam, iż nie chce obniżać auta. Nie chce na razie inwestować w całe zawieszenie. Chciałbym jedynie poprawić "zwartość" na zakrętach.
Nie jestem szalonym kierowcą nie chce testować tego samochodu przy maksymalnych prędkościach. Czuje się w nim po prostu tak jak projektanci tego samochodu chcieli żebym się czuł, czyli w dużej rodzinnej limuzynie / karawanie. Chciałbym trochę to uczucie zmienić.
W związku z tym mam pytanie:
jakie są różnice między tymi dwoma firmami?
W którą lepiej pójść?
Czy regulacja, którą daje H&R jest ważna, czy z praktyki wiecie, że nigdy w życiu się tego nie używa....?
Czy biorąc pod uwagę samochód który mam nie wystarczyłoby zrobienie tylko tylnego stabilizatora a przedni odpuścić? pamiętając że kupiłem i wymienie tuleje wahaczy?
A może sam przedni? (raczej na podsterowności mi nie zależy... wolę nadsterowność więc to chyba odpada?)
A może radzicie w moim wypadku koniecznie kupić komplet?
Dodam, że nie wykluczam zamontowania w przyszłości zawieszenia na sportowe. Natomiast na razie chce zacząć od tego... licząc, ze mi to wystarczy.
PS. Głównie jeżdżę w trasy. Dojeżdżam codziennie po autostradzie 100 km do pracy. Lubię jednak od czasu do czasu czuć, że nie zawisnę na koleinie w lesie... (stąd nie chce obniżać auta)
Będę zobowiązany za rady.
tradycyjnie w skodzie Superb III 2016 4x4 190 km, sedan denerwuje bujanie się na zakrętach. Ze mną nie jest inaczej. Abstrahując, czy to dobrze, czy nie dobrze (bo auto dzięki temu ma lepszą przyczepność, zawieszenie mniej się zużywa itd...) chciałbym mimo wszystko trochę to bujanie zmniejszyć - lubię sztywne prowadzenie w zakrętach.
Kupiłem Tuleje wahacza od RS3 (jeszcze ich nie zamontowałem)
i chciałbym dodać:
https://hrsprings.pl/stabilizatory-spor ... 15428.html
lub
https://eibach.pl/product/zestaw-stabil ... 042-02-11/
Dodam, iż nie chce obniżać auta. Nie chce na razie inwestować w całe zawieszenie. Chciałbym jedynie poprawić "zwartość" na zakrętach.
Nie jestem szalonym kierowcą nie chce testować tego samochodu przy maksymalnych prędkościach. Czuje się w nim po prostu tak jak projektanci tego samochodu chcieli żebym się czuł, czyli w dużej rodzinnej limuzynie / karawanie. Chciałbym trochę to uczucie zmienić.
W związku z tym mam pytanie:
jakie są różnice między tymi dwoma firmami?
W którą lepiej pójść?
Czy regulacja, którą daje H&R jest ważna, czy z praktyki wiecie, że nigdy w życiu się tego nie używa....?
Czy biorąc pod uwagę samochód który mam nie wystarczyłoby zrobienie tylko tylnego stabilizatora a przedni odpuścić? pamiętając że kupiłem i wymienie tuleje wahaczy?
A może sam przedni? (raczej na podsterowności mi nie zależy... wolę nadsterowność więc to chyba odpada?)
A może radzicie w moim wypadku koniecznie kupić komplet?
Dodam, że nie wykluczam zamontowania w przyszłości zawieszenia na sportowe. Natomiast na razie chce zacząć od tego... licząc, ze mi to wystarczy.
PS. Głównie jeżdżę w trasy. Dojeżdżam codziennie po autostradzie 100 km do pracy. Lubię jednak od czasu do czasu czuć, że nie zawisnę na koleinie w lesie... (stąd nie chce obniżać auta)
Będę zobowiązany za rady.
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Ja tylny stabilizator zrobiłem tylko poliuretan i jest super a jeżdżę z tym już 1,5 rokuczarekawf pisze:Witam,
tradycyjnie w skodzie Superb III 2016 4x4 190 km, sedan denerwuje bujanie się na zakrętach. Ze mną nie jest inaczej. Abstrahując, czy to dobrze, czy nie dobrze (bo auto dzięki temu ma lepszą przyczepność, zawieszenie mniej się zużywa itd...) chciałbym mimo wszystko trochę to bujanie zmniejszyć - lubię sztywne prowadzenie w zakrętach.
Kupiłem Tuleje wahacza od RS3 (jeszcze ich nie zamontowałem)
i chciałbym dodać:
https://hrsprings.pl/stabilizatory-spor ... 15428.html
lub
https://eibach.pl/product/zestaw-stabil ... 042-02-11/
Dodam, iż nie chce obniżać auta. Nie chce na razie inwestować w całe zawieszenie. Chciałbym jedynie poprawić "zwartość" na zakrętach.
Nie jestem szalonym kierowcą nie chce testować tego samochodu przy maksymalnych prędkościach. Czuje się w nim po prostu tak jak projektanci tego samochodu chcieli żebym się czuł, czyli w dużej rodzinnej limuzynie / karawanie. Chciałbym trochę to uczucie zmienić.
W związku z tym mam pytanie:
jakie są różnice między tymi dwoma firmami?
W którą lepiej pójść?
Czy regulacja, którą daje H&R jest ważna, czy z praktyki wiecie, że nigdy w życiu się tego nie używa....?
Czy biorąc pod uwagę samochód który mam nie wystarczyłoby zrobienie tylko tylnego stabilizatora a przedni odpuścić? pamiętając że kupiłem i wymienie tuleje wahaczy?
A może sam przedni? (raczej na podsterowności mi nie zależy... wolę nadsterowność więc to chyba odpada?)
A może radzicie w moim wypadku koniecznie kupić komplet?
Dodam, że nie wykluczam zamontowania w przyszłości zawieszenia na sportowe. Natomiast na razie chce zacząć od tego... licząc, ze mi to wystarczy.
PS. Głównie jeżdżę w trasy. Dojeżdżam codziennie po autostradzie 100 km do pracy. Lubię jednak od czasu do czasu czuć, że nie zawisnę na koleinie w lesie... (stąd nie chce obniżać auta)
Będę zobowiązany za rady.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 paź 2020, o 17:28
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Cezary
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Hm, dzięki tej opcji nie rozpatrywałem. Chętnie też posłucham jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć o takiej opcji
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Ja to założyłem bo nie chciałem zbyt dużej ingerencji i jestem zaskoczony z efektów ,mam też rozpórkę przód i tuleje wahaczy rs3 na zwykłym zawiasie bez dcc i jestem z tego zadowolonyczarekawf pisze:Hm, dzięki tej opcji nie rozpatrywałem. Chętnie też posłucham jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć o takiej opcji
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Na razie 1.5 roku i jest okczarekawf pisze:Jak dlugo juz na tym jezdzisz?
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Możesz podać nr części lub namiar gdzie kupiłeś poliuretan?
Czarekawf
Orientujesz się jaka dokładnie średnicę masz stabilizatorów?
Bo ja szukałem informacji i są od 23 do 25mm przednie i 15 do ~21mm tylne
Z tego co zdążyłem wyczytać na zagranicznych forach to ludzie zakładają staby z Golfów R lub Audi RS3
Chociaż na jednym forum (bodajże audizine czy jakoś tak) gościu robił pomiary stabilizatorów z A3 i był o 1mm mniejszy od tego z RS3...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 paź 2020, o 17:28
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Cezary
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
To do czego udalo mi sie dogrzebac i potwierdzono ki to w sklepie stabilizatory pasujące do tego samochodu to te ktore wkleilem w linkach. Tam sa podane ich przekroje.
Natomiast z tego co rozumiem wazna jest homologacja oraz nawet nie sam przekroj tylko jakosc wykonania i material. Moze sie okazac ze sprezystosc materialu jest po prostu inna. Okazuje sie ze nie tylko i grubosc ma znaczenie... wiec wiedzac ze nie mam sportowych stabilizatorow nie analizuje tego co mam obecnie wsadzone...
Natomiast z tego co rozumiem wazna jest homologacja oraz nawet nie sam przekroj tylko jakosc wykonania i material. Moze sie okazac ze sprezystosc materialu jest po prostu inna. Okazuje sie ze nie tylko i grubosc ma znaczenie... wiec wiedzac ze nie mam sportowych stabilizatorow nie analizuje tego co mam obecnie wsadzone...
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Mój tylny ma średnicę 19,6 ale Ty musisz swój sprawdzić bo ja mam napęd ośka,firma powerflex ,kupowałem na ich stronie ale ty musisz mieć pewność jaki rozmiar potrzebujeszKuster pisze:Możesz podać nr części lub namiar gdzie kupiłeś poliuretan?
Czarekawf
Orientujesz się jaka dokładnie średnicę masz stabilizatorów?
Bo ja szukałem informacji i są od 23 do 25mm przednie i 15 do ~21mm tylne
Z tego co zdążyłem wyczytać na zagranicznych forach to ludzie zakładają staby z Golfów R lub Audi RS3
Chociaż na jednym forum (bodajże audizine czy jakoś tak) gościu robił pomiary stabilizatorów z A3 i był o 1mm mniejszy od tego z RS3...
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Dobra na tej stronie:
https://powerflex.pl/kategoria-produkt ... erb-2015/
Jest kilka średnic tych tulei tylnego stabilizatora. Czy ktoś wie jaka powinna być do 2.0 272 4x4 z Dcc?
Czy warto coś jeszcze wymienić w zawieszeniu?
Mam tuleje z rs3 i rozpórkę, sprężyn eibacha ani gwintu nie chce zakladac.
Dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
https://powerflex.pl/kategoria-produkt ... erb-2015/
Jest kilka średnic tych tulei tylnego stabilizatora. Czy ktoś wie jaka powinna być do 2.0 272 4x4 z Dcc?
Czy warto coś jeszcze wymienić w zawieszeniu?
Mam tuleje z rs3 i rozpórkę, sprężyn eibacha ani gwintu nie chce zakladac.
Dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 09:06
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 211
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk,Antwerpia
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Czyli masz tak jak ja ,tylko różnica w naszych zawiasach ,mój bez dcc,ja z zachowania auta jestem zadowolony jeszcze kodowaniem xds zrobiłem na strong i w szybszych zakrętach czuć jak to działabaarttbaartt pisze:Dobra na tej stronie:
https://powerflex.pl/kategoria-produkt ... erb-2015/
Jest kilka średnic tych tulei tylnego stabilizatora. Czy ktoś wie jaka powinna być do 2.0 272 4x4 z Dcc?
Czy warto coś jeszcze wymienić w zawieszeniu?
Mam tuleje z rs3 i rozpórkę, sprężyn eibacha ani gwintu nie chce zakladac.
Dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 paź 2020, o 17:28
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Cezary
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
A wracając do Meritum....
Stabilizator
H&R czy Eibach?
Co polecacie?
Stabilizator
H&R czy Eibach?
Co polecacie?
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Cytat:
"Jeśli chodzi o to, czy Eibach czy H&R jest „lepsze”, wszystko zależy od tego, czego chcesz. Eibach są zaprojektowane z myślą o komforcie i wydajności, z ukłonem w stronę komfortu. H & R są zaprojektowane bardziej z myślą o osiągach na torze bez większego szacunku dla komfortu. Tak więc Eibachs „powinien” być lepszy do użytku ulicznego w „codziennym kierowcy”"
Musisz wybrać pod siebie bo różnicy w grubości w zasadzie nie ma
P.s. z tego co się dowiedziałem to Golf R i RS3 z tyłu mają 22mm i taki chyba też kupię do siebie bez ruszania przodu
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 paź 2020, o 17:28
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Cezary
Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM
Czyli idziesz tylko w tył. Nie boisz sie nadsterowności?
Zastanawiam sie właśnie nad tym właśnie czy iść jedną czy w dwie osie....
Dzięki za radę. W takim razie Eibach:)
Zastanawiam sie właśnie nad tym właśnie czy iść jedną czy w dwie osie....
Dzięki za radę. W takim razie Eibach:)