Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: orlik »

baarttbaartt pisze: 6 lis 2020, o 06:34 Czy warto coś jeszcze wymienić w zawieszeniu?
Mam tuleje z rs3 i rozpórkę, sprężyn eibacha ani gwintu nie chce zakladac.
Dzięki
Amory.
Rzuć okiem na to, jedynie jaki jest problem to dostępność. Miałem zamawiać już we wrześniu, co miesiąc termin dostępności przesuwają - teraz na koniec grudnia...

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... e-at-last/
czarekawf
Posty: 22
Rejestracja: 4 paź 2020, o 17:28
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Cezary

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: czarekawf »

Bije sie z myślami. Może to głupie ale udziela mi się ogólna paranoja z COVID, na zasadzie, "co z nami będzie". Mam podswiadomą blokadę w głowie do wydawania gotówki;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: orlik »

A co ma być, kiedyś to minie. Nie ma co się nakręcać.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: Kuster »

czarekawf pisze: 6 lis 2020, o 10:13 Czyli idziesz tylko w tył. Nie boisz sie nadsterowności?

Zastanawiam sie właśnie nad tym właśnie czy iść jedną czy w dwie osie....

Dzięki za radę. W takim razie Eibach:)
Tak, przestudiowałem stabilizatory w paru samochodach w różnych warunkach drogowych/pogodowych oraz stylu jazdy. Stwierdziłem że SS3 jest dupowozem i nie będę przesadzał tym bardziej że tył jest "podobno dobry". Samochód już teraz uważam że jest nadsterowny... Przynajmniej mnie i żonie już tyłek poleciał - przyzwyczajenia z poprzedniego auta...
W moich poprzednich wozach:
Civic 6 -> seryjnie 20mm przód i 15mm tył zmieniłem najpierw na 26/18 (p/t) a potem dołożyłem 20mm na tył. Zmianę stabilizatora tylnego o 2mm większego odczułem bardziej niż przeskok o 6mm większy z przodu ;) oczywiście całość na duży plus w kwestii prowadzenia
Accord 7 -> seryjnie 26mm przód i 18mm tył zmiana tyłu na 22mm nie doszła do skutku ale za to zmiana zawieszenia na kompletny zestaw Bilstein B12 (B6/B8+Eibach ProKit) + wzmacniane/grubsze/sztywniejsze łączniki sprawiły że samochód prowadził się niezwykle pewnie i wbrew pozorom komfortowo
ACC był podsterowny ale VSA ładnie go wciągało do środka zakrętu

Przy SS3 i DCC zmiana samych amorów nie jest taka prosta ;) ale sprężyny Eibacha też powinny usztywnić samochód nie zmniejszając zbytnio jego komfortu

Z ciekawości przewałkowałem temat stabilizatorów w zasadzie całej płyty MQB...
Aftermarket oferuje 27-28mm przód i 25mm tył ale jak ktoś zaszaleje to hardrace o ile dobrze widziałem ma w swojej ofercie nawet 32mm na przód i do 30mm tył ;)

Seria przód różni się numeracją i zastanawia mnie to czy może to mieć wpływ na np. sztywność
Przód 24mm
5Q0 411 303 (m.in AA, N, R, T)
Występowanie m.in: Audi A/S/RS 3, Audi TT/TTS, Octavia 3/ 3 RS, Golf 7/ GTi/ R, Leon

3Q0 411 303 (m.in A, K, H)
Występowanie m.in: Superb 3, Passat B8, Arteon, Ateca, Touran, Kodiaq

Tył 20mm 4x4
5Q0 511 305 (m.in BC, BD, BE, BF)

Tył 20mm FWD
5Q0 511 305 (m.in AR, BA, BM)

Tył 22mm FWD
5Q0 511 305 AT -> znalazłem informacje że ten stab ma 22mm i występuje w Passat B8 i Golf GTI

Nie mam informacji w których modelach 4x4 występuje stab 22mm

Może komuś przydadzą sie te informacje
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4031
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: piramida »

Tak jak ci napisałem na priv. Na staby wydasz z montażem 3k a na gwint 5k a wtedy zapomniesz o stabach ;-)
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: piotr26 »

To jak to w końcu jest z tymi stabilizatorami? Przymierzałem się do Eibacha, ale czy faktycznie zmniejszają przyczepność i zaczynaja po czasie skrzypieć? Spodziewałem sie, że niwelując przechyły auta bedzie można z większą odwagą robić zakręty, ale mój tor rozumowania został zmącony powyższą dyskusją.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: orlik »

Jest obecnie fajna cena na staby w mapet tuning czy jakoś tak, za około 1900 z H&R - przód i tył.
TyMo
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2023, o 16:27
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Stabilizatory Sportowe Superb 4x4 190 KM

Post autor: TyMo »

Mam zawieszenie eibach pro street S. Mam z przodu stabilizator 25,4x4.5 i z tyłu mam 21,7x3.0. FWD. Jakieś sugestie doświadczenia co można zrobić?
ODPOWIEDZ