[S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
HanSolo
Posty: 37
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: Inny
Aktualnie: 280
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań

[S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: HanSolo »

Witam, rozglądam się za S3 i mam pytanie do użytkowników wersji DSG 6 biegów i DSG 7 biegów jak oceniacie komfort jazdy przy prędkościach autostradowych tj. około 160 km/h - 180 km/h na prędkościomierzu auta, chętnie bym wysłuchał ludzi, którzy użytkowali obie wersje.

Waham się pomiędzy wersją DSG 6 biegów a DSG 7 biegów, jak na razie na filmach oglądałem, to na skrzyni 7-demce obroty silnika są niższe niż na 6-tce na ostatnim biegu, co powinno się przełożyć na mniejszy hałas (mniejsze obroty silnika) i może lepsze spalanie. Czy jest tu ktoś kto lata z takimi prędkościami i może jechał 6-tką i przesiadł się do 7-demki? Czy 7demka jest dużo dłuższa niż 6tka? Ogólnie Superbów III 280 jest dużo, bo auto jest kilka lat na rynku a nowych 272 jest mało, bo leasingi jeszcze trwają i lift był niedawno. Jeśli chodzi o samo auto to w sumie mi jest rybka czy to jest wersja po lifcie czy przed, bo bez VC przeżyje, jedynie lamp led matrycowych szkoda a jak wspominałem, w ogłoszeniach dużo 280, mało 272 i przeważnie dużo droższe niż 280 (szukam coś koło 2 - 3 lat z nalotem maks. 75 tyś.).

Czy ktoś może podać jakie obroty ma przy około 160 - 180, i czy jest sens polować na skrzynie 7 biegów - tj. czy jest jakaś zauważalna różnica przy tej prędkości, bo może wiatr jest najgłośniejszy. Pytam o to, bo w aucie którym teraz jeżdżę (dieselek) do mniej więcej 3000 obrotów jest cisza i spokój, powyżej zaczyna się już robić głośno i słychać i czuć, że auto nie lubi takich prędkości obrotowych, dodatkowo mam wprost zapis w instrukcji obsługi, że przy jeździe powyżej 3200 (a tyle potrzebuje by lecieć około 160 km/h) obrotów auto może wcinać olej i należy kontrolować jego ilość częściej ;). Znowu jest drugie auto w rodzinie (ten sam model ale nowsze), gdzie jest jeden bieg więcej i przy 160 km/h jest błoga cisza, bo na obrotomierzu jest koło 2500 obrotów - i te 500 obrotów robi naprawdę dużą różnice. Stąd zastanawiam się czy w Superbie 7 biegów będzie taki przeskok i czy warto może troszkę poczekać na niego i wziąć 7-demke (znowu 272 na filtr cząsteczek, którego 280 nie ma) czy też mogę sobie darować. Z prędkościami powyżej 200 km/h raczej rzadko kiedy będę podróżował, więc wtedy od biedy na 6-tce się przetoczę. Miałem okazję pojeździć dq200 7 biegowym i zmieniałem sobie z 6 na 7 demke przy 160 i różnica w hałasie była, ale nie wiem jak to się odnosi do 6 i 7 przy 280 (pewnie inne przełożenia).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: piramida »

Ja mam 280 i VI skrzynie, przy 140 jest 3100, przy 160 jest 3500, przy 180 jest 4000, przy 200 jest 4400 a przy 230 jest 5000. VII przy 200 zbije obroty do tych około 3700 a to jest już znaczna różnica może nie tyle w hałasie co w spalaniu. Jak rzadko latasz powyżej tych 170-180 to VI jest ok ale jak lubisz gonić po 200+ to VII aż się prosi.
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: maniek245 »

Witam rok temu byłem w podobnej sytuacji co ty. Miałem Superba 3 liftback'a 220 dsg 6 z 2016r. z softem na 300km wiec takie 280 bez 4x4 :) zamieniłem na superb 3fl 272 dsg7 4x4 kombi. Matrycowe ledy daj radę :) światłami w w s3 byłem zachwycony, ale te matrixy w S3fl to jak bym w dzień jechał naprawdę dają radę :) WARTO!! Co do skrzyń to mam takie wrażenie że to dsg 7 = dsg 6 + 1 bieg więcej. Działają podobnie tzn szybko zmieniają biegi, zakres prędkości na poszczególnych biegach jest podobny, 7 bieg to taki autostradowy żeby obniżyć obroty i teoretycznie spalanie:) . Faktycznie w poprzednim superbie brakowało tego 7 biegu na autostradzie obroty były dużo wyższe . obie wytrzymują dużo Nm to na plus jeżeli pokusisz się o moda:)Wracając do obrotów silnika na 7biegu to faktycznie są niższe niż w dsg6. Coś 2900obr/min na 7 przy 160 przy 180 jakies 3200 .Spalanie w s3 miałem niższe niż w s3fl kombi o jakieś 1,5 l o tyle wzrosło. Co do prędkości autostradowych w moim s3 litfback przy tych 160-180 było już głośno tzn nie było to uciążliwe ale szum był dużo bardziej odczuwalny, rozmowa z pasażerem z prawego fotela nie było problemu a ten z tyłu przy 180 już nas słyszał gorzej i to znacznie, silnik słyszalny był bardziej niż teraz . W obecnej s3fl kombi bloga cisza nawet przy 200 ale to chyba przez to że mam te podwójne szyby bo komfort jazdy naprawdę się zmienił. na plus. Jak ją odebrałem rok tumu i wracałem do domu 600km to nie mogłem uwierzyć że tak cicho. Dodatkowo mamy wzmocnie głosu na tylnej kanapie , tak że pasażerowie z tyłu słyszą co mówisz głośno i wyraźnie, czego w s3 nie uświadczysz. minus jest taki że bagażnik w s3fl kombi jest słabo wygłuszony:( najwięcej dźwięków właśnie dostaję się przez niego. Czego w s3 liftback nie było.GPF jest i na razie nie było z nim problemów. Mam wrażenie że układ wydechowy jest przytkany i GPF jest jego winowajcą przez to auto bardziej zmulone niż moja poprzedniczka która go nie miała.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: timanfaya »

maniek245 pisze: 10 lis 2020, o 20:57Co do prędkości autostradowych w moim s3 litfback przy tych 160-180 było już głośno tzn nie było to uciążliwe ale szum był dużo bardziej odczuwalny, rozmowa z pasażerem z prawego fotela nie było problemu a ten z tyłu przy 180 już nas słyszał gorzej i to znacznie, silnik słyszalny był bardziej niż teraz . W obecnej s3fl kombi bloga cisza nawet przy 200 ale to chyba przez to że mam te podwójne szyby bo komfort jazdy naprawdę się zmienił. na plus. Jak ją odebrałem rok tumu i wracałem do domu 600km to nie mogłem uwierzyć że tak cicho.
zoptymalizowali też przód auta m.in. usuwając dziury w reflektorach (łączenie świateł z "łezkami") czy dodając pionowe przeloty powietrza w zderzaku - to też minimalnie, ale jednak pomaga
Dodatkowo mamy wzmocnie głosu na tylnej kanapie , tak że pasażerowie z tyłu słyszą co mówisz głośno i wyraźnie, czego w s3 nie uświadczysz. minus jest taki że bagażnik w s3fl kombi jest słabo wygłuszony:( najwięcej dźwięków właśnie dostaję się przez niego. Czego w s3 liftback nie było.
ale w S3 też była ta opcja - tylko każdy to raczej wyłącza bo to daje tragiczny pogłos :)
GPF jest i na razie nie było z nim problemów. Mam wrażenie że układ wydechowy jest przytkany i GPF jest jego winowajcą przez to auto bardziej zmulone niż moja poprzedniczka która go nie miała.
Nie. GPF nie jest problemem nawet po sofcie, dopiero przy wyższej mocy. Natomiast układ wydechowy się faktycznie zmienił (nie ma już klap w 272) + doszła zmiana softu skrzyni po WLTP i w D lag jest ogromny, a obroty trzymane są niesamowicie nisko.
HanSolo
Posty: 37
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: Inny
Aktualnie: 280
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: HanSolo »

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Wynika z tego, że jednak warto dołożyć albo poczekać na DSG7. Generalnie latam dużo po autostradzie, więc podróżuje po niej koło 160 - 180 km/h, raczej 200 i 200+ w wyjątkowych sytuacjach. Nie ukrywam, że skrzynia 7 oraz światła LED matrycowe to jedyne powody dla których rozważam S3 po lifcie.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: piramida »

Warto wziąć tą po lifcie tak jak właśnie piszesz, skrzynia, ledy i jednak ładniejszy przód od poprzednika w dodatku po lifcie już miały niektóre podwójne boczne szyby które również wpływają na komfort podróżowania
Awatar użytkownika
MILeq
Posty: 283
Rejestracja: 2 wrz 2013, o 12:42
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: MILeq »

Szyby masz w Style i L&K w standardzie, na dzisiaj.
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: woj_tek »

272 z DSG VII było też przed liftem jako MY2019, więc od mniej więcej drugiej połowy 2018 roku (po przerwie technologicznej). Szyby podwójne też mam, ale to była opcja dodatkowa.
Inquis
Posty: 41
Rejestracja: 6 lut 2021, o 07:03
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Golf R 300KM

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: Inquis »

Witam. Czy ktoś mógłby opisać doświadczenia z nowym 280 KM z 2020 r. i DSG7? Podobno lag i spalanie ma być mniejsze. Zamówiłem takiego scouta, ale mam problem ze zdobyciem wiarygodnych informacji na temat spalania. Obecnie latam Rką 300 km DSG6 i na autostradzie powyżej 140 zaczyna się drogo:)
wartek
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2020, o 18:34
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: wartek »

O autostradzie jeszcze się nie wypowiem, ale zimowy wyjazd z rodziną na kaszuby, drogi lokalne, śnieg, śpiące dzieci, spokojnie bez piłowania, 7,0l/100km
Miasto/ekspresówka 50:50 spalanie od 8,5 do 10 l/100km
Generalnie w mieście pali sporo, - jak więcej miasta T i do 11 dojdzie.
Jak się piłuje i dużo hamuje no to myślę że 12 to nie problem przekroczyć
Inquis
Posty: 41
Rejestracja: 6 lut 2021, o 07:03
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Golf R 300KM

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: Inquis »

Dzięki, czyli w mieście tyle co golf:) Tu nie ma cudów, to nie Mazda:) Jak rozumiem, samochód jest na dotarciu, więc z czasem spalanie powinno spaść.
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: piotr26 »

Dla mnie 7 litrów absolutnie nieosiagalne. Nie widzę żadnych możliwości aby osiągnąć taki wynik w tym samochodzie. Na trasie około 9,5 - 11 nie autostrada. Minimalne spalanie 8,9 na trasie - spokojnie z dziecmi. Średnia od poczatku ponad 12. Miasto ponad 12 zawsze. Dojazd do marketu i z powrotem 4 km łącznie spalanie 18 litrów. Plusem jest to, że jak się jedzie coraz bardziej dynamicznie, to spalanie zostaje na podobnym poziomie, czyli litr czy półtora więcej:D Niestyty spalanie moim zdaniem to minus w tym aucie. Większe silniki w cięższych autach palą porównywalnie lub nieznacznie więcej.
Inquis
Posty: 41
Rejestracja: 6 lut 2021, o 07:03
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Golf R 300KM

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: Inquis »

Jestem w szoku. Mówimy o silniku 280 km z 2020 r. i DSG7??? Golf pali mi w trasie nawet 6,5 przy spokojnej jeździe. Jak zaplam 220 to 15, w mieście 10-12.
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: bartekpion »

280KM dsg6 2017r średnia z 75kkm to ok 9.6, trasa krajówkami to 8.x,-9.x, zależy od warunków i jak mi się spieszy, najniżej na trasie krajowej zgodnie z przepisami 7.3l/100. Czyli wszystko zależy od kierownika i warunków na drodze. Dla mnie spalanie ok w stosunku do możliwości, jedynie brak dsg7(ekonomia i redukcja hałasu). Prawie 12l/100km miałem ma autostradzie przy ciśnięciu po ok 200km/h. Nie wiem ja robicie takie przepały na dsg7...
wartek
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2020, o 18:34
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: [S3] 280 ps vs 272 ps DSG 6 vs DSG 7

Post autor: wartek »

Mysle ze dlugosc trasy ma znaczenie.
Jak kolegą wyżej pisał, do marketu i powrót 4km i spalanie 18l/100km to jak najbardziej norma
Ja do pracy mam 25km i po pierwszych 4km też mam na poziomie 15l/100km, ale sukcesywnie spada do poziomu średnio 8,5-9,5
Wydaje mi się ze on dużo pali przy uruchomieniu, pytanie jeszcze ile chodzi jak odśnieżacie :)
ODPOWIEDZ