[S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: kuba259 »

sebcio1980 pisze: 22 lis 2021, o 21:51 Proponuję podjechać do Piotrka z VAGPerformance w Redzie i sprawdzić co 'w trawie piszczy'. Przy okazji ogarnąć sobie skrzynię - o ile nie była robiona :)
Była :)
Mario80
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2022, o 21:35
Samochód: Inny
Rocznik: 2915
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: Mariusz

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: Mario80 »

kuba259 pisze: 19 lis 2021, o 15:44 Również założyłem LPG

Aktualna moc to 340 KM, 485 Nm.

Średnie spalanie - ok. 13 LPG + 2,5 PB.
Instalacja firmy Alex.
Zbiornik 47L (średnio 400 km)
Zwrot ok 20 000 km (rok)
Witam.

Na pewno masz Alex Idea?
Na ich sterowniku powinna palić ok 5-10%Pb w stosunku do LPG, a u ciebie jest to prawie 20%, czyli tyle ile na sterowniku KME SkyDirect.
kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: kuba259 »

Mario80 pisze: 19 sty 2022, o 21:40
kuba259 pisze: 19 lis 2021, o 15:44 Również założyłem LPG

Aktualna moc to 340 KM, 485 Nm.

Średnie spalanie - ok. 13 LPG + 2,5 PB.
Instalacja firmy Alex.
Zbiornik 47L (średnio 400 km)
Zwrot ok 20 000 km (rok)
Witam.

Na pewno masz Alex Idea?
Na ich sterowniku powinna palić ok 5-10%Pb w stosunku do LPG, a u ciebie jest to prawie 20%, czyli tyle ile na sterowniku KME SkyDirect.

Cześć

Tak, na pewno Alex Idea. To co piszą na stronie nie do końca pokrywa się z rzeczywistością. Najlepiej porozmawiaj w tej sprawie z 2-3 warsztatami LPG, albo zadzwoń do firmy Alex, do ich techników i zapytaj.

KME odmówiło montażu z uwagi na podniesienie mocy do 340 KM.

Mam sterownik Alex Idea, reduktor Magic III, wtryskiwacze Barracuada 130.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: mario789 »

I tak z ciekawości co ile musisz robić przegląd takiej instalacji gazowej i jaki jest tego koszt? Podejrzewam, ze co serwis lpg trzeba jakiś przysłowiowy „filterek” wymienić i do tego koszt samego serwisu lpg, następnie serwis olejowy co 10kkm i robi się już kwota - jeśli się mylę popraw mnie
kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: kuba259 »

Serwis LPG 150 zł-200zl z filtrem co 10kkm
Serwis olejowy robię co 15kkm - sam, więc tyle co koszty części, przy ASO na swoich częściach za 250 zł robią, inne warsztaty taniej

Tylko niezależnie czy jest LPG czy nie to olej w silniku trzeba wymieniać, więc nie jest to kosztem instalacji :)

Założyłem na 53kkm więc już połowa jest zwrócona :)
Mario80
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2022, o 21:35
Samochód: Inny
Rocznik: 2915
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: Mariusz

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: Mario80 »

kuba259 pisze: 21 sty 2022, o 22:01 Serwis LPG 150 zł-200zl z filtrem co 10kkm
Serwis LPG też możesz sam robic.
Nie ma filozofii w wymianie filtterków których całkowity koszt jest niższy niz 40zl, a podłączenie pod kompa nie jest koniecznie, ewentulanie inwestycja niecałych 100zl na kabelek (ewent. BT) i samemu można podgladac parametry.
Do tego przeglad roczny tez drozszy.

A ile auto spalało przed konwersja?


Ciekawe ile paliłoby na KME.
kuba259
Posty: 44
Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 340 KM
Imię: Kuba

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: kuba259 »

teoretycznie mozna samemu, ale następuje utrata gwarancji producenta instalacji gazowej.

Przed montażem palil ok 10-11l/100 w trasie, 14-15l/100 w mieście. Wiem, że niektórym pali mniej, ale u mnie nawet na trybie eco nie wiem jak osiągnąć niższe wartości (szczególnie w mieście).

z ostatnich 3kkm wartości excelowe są następujące:
LPG - 10,6l/100 km
PB - 3,7l/100 km

podejrzewam, że wynika to z faktu, iż w ostatnim czasie kręcę się więcej wokół komina, trasy do 10 km stąd zużycie benzyny wyższe. Zobaczymy po trasie jakie będą wartości.

Przy spalaniu jak powyżej zwrot po ok 19kkm - u mnie zwrot 60% w 6 miesięcy.
HanSolo
Posty: 47
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: Inny
Aktualnie: 280
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: HanSolo »

kuba259 pisze: 2 lut 2022, o 08:10 teoretycznie mozna samemu, ale następuje utrata gwarancji producenta instalacji gazowej.

Przed montażem palil ok 10-11l/100 w trasie, 14-15l/100 w mieście. Wiem, że niektórym pali mniej, ale u mnie nawet na trybie eco nie wiem jak osiągnąć niższe wartości (szczególnie w mieście).

z ostatnich 3kkm wartości excelowe są następujące:
LPG - 10,6l/100 km
PB - 3,7l/100 km

podejrzewam, że wynika to z faktu, iż w ostatnim czasie kręcę się więcej wokół komina, trasy do 10 km stąd zużycie benzyny wyższe. Zobaczymy po trasie jakie będą wartości.

Przy spalaniu jak powyżej zwrot po ok 19kkm - u mnie zwrot 60% w 6 miesięcy.
Hej, ogrzewam kotleta, od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem S3 2020 (RM 2021) 280km DNFE, @kuba259 - jak auto? Jak spalanie? Czy były jakieś problemy z LPG? Z autem? Jakie wymiary ma zbiornik u Ciebie? Wstępnie mierzyłem, że wszedłby nawet 680 x 20 bez lub z minimalnym podniesieniem podłogi - co by dało 58 brutto, 46,4 netto a przy podniesieniu podłogi o kilka cm, tak by być poniżej haczyków od siatek to weszłoby spokojnie 680 x 225 - a to już 67l brutto - 54 litrów netto, może wszedłby nawet 680 x 250 - 75l brutto/60 netto. Czy może sprawdzaliście podczas montażu jaki zbiornik wejdzie?
denial
Posty: 2
Rejestracja: 10 maja 2024, o 21:53
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Superb 2016 2.0 CJXA 206kW

Post autor: denial »

Witam.
Kupiłem Superba 2016 2.0 TSI 206kW CJXA i chciałbym zamontować LPG. Posiada zarówno wtryski MPI+FSI jak i brak GPF.
Co proponujecie sprawdzić/wymienić przed montażem LPG, np. ze względu na skomplikowany dostęp potem?
Np. łańcuchy rozrządu, pompa wody, termostat, zawór PCV itp.
Dostałem oferty na BRC Sequent Maestro i Prins VSI-DI, czy można powiedzieć, który jest lepszy?
Chip tuning Stage 1 jest możliwy bez problemów razem z LPG?
Jaki największy zbiornik jest jeszcze wygodny?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Dziękuję.


Hello.
I bought Superb 2016 2.0 TSI 206kW CJXA and would like to install LPG. It has both MPI+FSI injectors and no GPF.
What do you suggest to check/replace before LPG installation, e.g. due to complicated access afterwards?
For example timing chains, water pump, thermostat, PCV valve, etc.?
I got quotes for BRC Sequent Maestro and Prins VSI-DI, is it possible to say which one is better?
Stage 1 chip tuning is possible without any issues together with LPG?
What biggest tank is yet comfortable?
Something else to watch for?
Thank you.
komoornik
Posty: 1058
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: komoornik »

Jakie robisz przebiegi?

Skąd pomysł aby kupić jednostkę z wtryskiem bezpośrednim aby ją od razu gazować?
yogibabu
Posty: 363
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: yogibabu »

Ja jeżdżę dużo i odpuściłem bo jak dla mnie to żadna oszczędność.
Z jak się chce LPG to kupuje się auto takie które jest na mpi i wtedy jest sens montować instalke.
DI to niestety nie najlepszy układ do LPG,spała PB i gaz.
Już nie kurak....
artho
Posty: 1170
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: artho »

Akurat wczoraj zobaczyłem cenę LPG i mocno się zaskoczyłem jak tanio. Nie sądziłem, że cena gazu wróciła poniżej 3zł. Ostatnio jeździłem na LPG prawie 10 lat temu, w tym czasie sporo się pozmieniało. Dzisiejsze silniki już nie lubią gazu, większość parkingów podziemnych także ma już zakaz wjazdu samochodem z LPG.

Co nie zmienia faktu, chciałeś LPG trzeba było kupić MPI, wszak do MPI Skoda fabrycznie montowała do niedawna instalacje.

Dodatkowo poważny błąd w obliczeniach - samochód z LPG pali 2-3 litry więcej LPG niż Pb, to też trzeba uwzględnić.
denial
Posty: 2
Rejestracja: 10 maja 2024, o 21:53
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km

Post autor: denial »

Do tej pory miałem Audi A6 C6 4.2 MPi 246kW, ale to rok modelowy 2006 (przyspieszenie 0-200 w 25 sekund) i nie ma ani adaptacyjnego tempomatu, ani martwego pola ... prawie nic nowoczesnego, zainwestowałem w to strasznie dużo pieniędzy. Są wycieki oleju, zrywanie skrzyni biegów, korozja, problemy z LPG, itd, itd, itd.

Pierwszą alternatywą było Audi A6 C7 2012-2014 3.0 BiTDi 230kW bez adblue, dopiero gdy spojrzałem na ceny serwisów, takich jak rozrzad (3000+ euro), turbosprężarki (4000+ euro odbudowa, nie nowa!), filtr dpf (3000+ euro), wtryskiwacze (2000 euro), podwozie powietrzne (2000+ euro), "V" uszczelnienie (2000 euro), a to nie wspominając o skrzyni biegów ZF8, która również nie jest wieczna.

Inną alternatywą był Superb 2015-2018 2.0 TSi 206kW DQ250 bez GPF (przyspieszenie 21 sekund stock) i ma już adaptacyjny tempomat, martwe pole, asystenta pasa ruchu, kamerę cofania, android auto, bezkluczykowy itp.

Powiedziałem sobie, że niekoniecznie potrzebuję Audi, ani V8, ani V6, więc kupiłem Superb.
Superb nie ma zaworu EGR, DPF, GPF, powietrza wtórnego i tylko 1 katalizator (A6 4.2 miał cztery), 1 turbo i ... 8 wtryskiwaczy.

Wiem, że TSI zużywa trochę benzyny przy zasilaniu LPG.
ODPOWIEDZ