DSG DQ381 wymiana oleju
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 06:55
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 paź 2023, o 09:09
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
Re: DSG DQ381 wymiana oleju
Witam.
Wymieniałem olej w dg381.
Spuściłem olej z dwóch korków. Z większego wykręciłem rurkę. Filtr wymieniony. Wszędzie piszą, że trzeba 6 litrów. Zalałem 6 litrów i zgodnie z instrukcją nadmiar spuściłem. Zeszło mi Ok. 1.2 litra.
Czyli wychodzi, że do wymiany wystarczy 5 litrów.
Ktoś wymieniałem i może się podzielić swoimi spostrzeżeniami???
Wymieniałem olej w dg381.
Spuściłem olej z dwóch korków. Z większego wykręciłem rurkę. Filtr wymieniony. Wszędzie piszą, że trzeba 6 litrów. Zalałem 6 litrów i zgodnie z instrukcją nadmiar spuściłem. Zeszło mi Ok. 1.2 litra.
Czyli wychodzi, że do wymiany wystarczy 5 litrów.
Ktoś wymieniałem i może się podzielić swoimi spostrzeżeniami???
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2023, o 13:38
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Austria
Re: DSG DQ381 wymiana oleju
W prawdzie dyskusja o tym co ile zmieniac olej w DG381 ma juz ponad 2 lata, ale pozowle sobie wrzucic dosc ciekawy film (niestety po niemiecku):
Na powyzszym nagraniu pokazana jest procedura wymiany oleju w aucie z przebiegiem 111kkm.
Dla osob nieznajacych niemieckiego:
15:15 autor pokazuje wizualna roznice miedzy nowym a starym olejem -> stary olej wizualnie nie odbiega od nowego.
15:44 autor sugeruje, ze wysoka jakosci zuzytego oleju moze wynikac z zastosowania nowego filtra olejowego (wzgledem DQ250) -> Filtr rzekomo jest znacznie wyzszej jakosci i wylapuje znacznie wiecej "brudu".
16:32 autor porownoje symptomy zuzycia oleju w DQ250 oraz DQ381
17:43 autor mowi o tym, zeby w DSG6 olej wymieniac juz przy 40kkm, bo olej jest w tragicznej kondycji (pierwsze symptomy juz przy 30kkm).
Generalna konkluzja filmu jest teza, ze o ile w przypadku DQ250 faktycznie trzeba skracac interwal wymiany oleju o prawie polowe wzgledem zalecen VW, to w przypadku DQ381 poprawa jakosci jest tak duza, ze nie ma racjonalnych wskazan, aby nie ufac interwalowi 120kkm.
Na powyzszym nagraniu pokazana jest procedura wymiany oleju w aucie z przebiegiem 111kkm.
Dla osob nieznajacych niemieckiego:
15:15 autor pokazuje wizualna roznice miedzy nowym a starym olejem -> stary olej wizualnie nie odbiega od nowego.
15:44 autor sugeruje, ze wysoka jakosci zuzytego oleju moze wynikac z zastosowania nowego filtra olejowego (wzgledem DQ250) -> Filtr rzekomo jest znacznie wyzszej jakosci i wylapuje znacznie wiecej "brudu".
16:32 autor porownoje symptomy zuzycia oleju w DQ250 oraz DQ381
17:43 autor mowi o tym, zeby w DSG6 olej wymieniac juz przy 40kkm, bo olej jest w tragicznej kondycji (pierwsze symptomy juz przy 30kkm).
Generalna konkluzja filmu jest teza, ze o ile w przypadku DQ250 faktycznie trzeba skracac interwal wymiany oleju o prawie polowe wzgledem zalecen VW, to w przypadku DQ381 poprawa jakosci jest tak duza, ze nie ma racjonalnych wskazan, aby nie ufac interwalowi 120kkm.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DSG DQ381 wymiana oleju
Tylko w DQ250/DQ500 takie cuda się nie dzieją jak w DQ381:
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 wrz 2023, o 13:38
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Austria
Re: DSG DQ381 wymiana oleju
ale w przypadku przedstawionym na powyzszym nagraniu wymiana oleju przy 60kkm raczej by nie pomogla...
Jezeli cos takiego dzieje sie przy 35kkm, to zdecydowanie podlega pod naprawe gwarancyjna -> mozne felerna partia, moze ten egemplarz spadl na podloge w fabryce.
Policzmy ile mamy uzytkownikow, ktorzy maja DG381 i ilu z nich mialo takie problemy przy 35kkm?
Raczej odosobniony przypadek (1 na 5.000 albo 20.000 sztuk?) potwierdzajacy regule, niz norma.
Jezeli cos takiego dzieje sie przy 35kkm, to zdecydowanie podlega pod naprawe gwarancyjna -> mozne felerna partia, moze ten egemplarz spadl na podloge w fabryce.
Policzmy ile mamy uzytkownikow, ktorzy maja DG381 i ilu z nich mialo takie problemy przy 35kkm?
Raczej odosobniony przypadek (1 na 5.000 albo 20.000 sztuk?) potwierdzajacy regule, niz norma.