WTRYSKIWACZE 2.0 TDI - Korekty wtryskiwaczy / drgania silnika / problemy - TEMAT ZBIORCZY
: 5 mar 2021, o 21:06
Witam,
Na wstępie chciałem powiedzieć, że to mój pierwszy diesel w życiu i zastanawia mnie fakt delikatnego drgania silnika na biegu jałowym w moim Superbie z 2014 roku silnik CFFB 120 km przebiegu, w moim odczuciu przenoszą się trochę te drgania na nadwozie. Jeździłem trochę autem ojca - Mitsubishi ASX z 1,8 diesel150 kM z tym japońskim silnikiem i tam raczej nie czułem czegoś takiego.
Moje auto odpala od strzała nie ma problemów z przyspieszaniem i mocą spalanie w granicach 5 w trasie i 6 po lokalnych trasach, dpf się wypala co 300 - 600 km (jest to auto po diesel gate),
Dodam jeszcze, że dwumasy nie słychać i nic niepokojącego się nie dzieje zarówno przy ruszaniu jak i dalszej jeździe, jedyne co to przy wciskaniu sprzęgła czuć delikatne pulsacje na pedale sprzęgła (bardziej na postoju niż w czasie jazdy)- byłem z tym u mechanika ale stwierdził, że to mogą być początki awarii dwumasy i dodał, że teraz robią takie części, że można wymienić na nową i mieć podobny efekt albo gorszy - więc na razie zalecił jeździć i obserwować.
Poczytałem więc trochę o podobnych sytuacjach i postanowiłem zerknąć również na korekty wtryskiwaczy.
Zamieszczam poniżej wyniki zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.
Na zimnym (im cieplejsza temperatura otoczenia tym mniejsze korekcje dodatnie na 1 i 2 cylindrze a na mrozie na tym drugim jest ok 1):
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 19 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.39 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.81 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.43 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.78 mg/stroke
Po rozgrzaniu - powrót z trasy:
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 83 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.22 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.43 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.16 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.49 mg/stroke
A czasami jest tak (odczyt na zimnym silniku - temp. płynu ok 16)
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.15 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.16 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.15 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.14 mg/stroke
Po powrocie z trasy jak wprowadziłem auto na wysokie obroty na postoju to korekcja na tym 2 cylindrze wzrosła do 0,5 a na 1 zjechała do zera.
Zastanawia mnie też fakt dlaczego czasami są takie niskie korekty czy są brudne czy może któryś się zawiesza, a może to dwumasa?
Prośba o analizę i ewentualną podpowiedź co z tym zrobić jak diagnozować dalej?, A może nic nie robić. Choć jeśli się coś zaczyna dziać to może temu zaradzić i ograniczyć ewentualne późniejsze koszty.
Na wstępie chciałem powiedzieć, że to mój pierwszy diesel w życiu i zastanawia mnie fakt delikatnego drgania silnika na biegu jałowym w moim Superbie z 2014 roku silnik CFFB 120 km przebiegu, w moim odczuciu przenoszą się trochę te drgania na nadwozie. Jeździłem trochę autem ojca - Mitsubishi ASX z 1,8 diesel150 kM z tym japońskim silnikiem i tam raczej nie czułem czegoś takiego.
Moje auto odpala od strzała nie ma problemów z przyspieszaniem i mocą spalanie w granicach 5 w trasie i 6 po lokalnych trasach, dpf się wypala co 300 - 600 km (jest to auto po diesel gate),
Dodam jeszcze, że dwumasy nie słychać i nic niepokojącego się nie dzieje zarówno przy ruszaniu jak i dalszej jeździe, jedyne co to przy wciskaniu sprzęgła czuć delikatne pulsacje na pedale sprzęgła (bardziej na postoju niż w czasie jazdy)- byłem z tym u mechanika ale stwierdził, że to mogą być początki awarii dwumasy i dodał, że teraz robią takie części, że można wymienić na nową i mieć podobny efekt albo gorszy - więc na razie zalecił jeździć i obserwować.
Poczytałem więc trochę o podobnych sytuacjach i postanowiłem zerknąć również na korekty wtryskiwaczy.
Zamieszczam poniżej wyniki zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku.
Na zimnym (im cieplejsza temperatura otoczenia tym mniejsze korekcje dodatnie na 1 i 2 cylindrze a na mrozie na tym drugim jest ok 1):
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 19 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.39 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.81 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.43 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.78 mg/stroke
Po rozgrzaniu - powrót z trasy:
IDE00025 Temperatura płynu chłodzącego 83 *C
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.22 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.43 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.16 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.49 mg/stroke
A czasami jest tak (odczyt na zimnym silniku - temp. płynu ok 16)
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.15 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.16 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.15 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.14 mg/stroke
Po powrocie z trasy jak wprowadziłem auto na wysokie obroty na postoju to korekcja na tym 2 cylindrze wzrosła do 0,5 a na 1 zjechała do zera.
Zastanawia mnie też fakt dlaczego czasami są takie niskie korekty czy są brudne czy może któryś się zawiesza, a może to dwumasa?
Prośba o analizę i ewentualną podpowiedź co z tym zrobić jak diagnozować dalej?, A może nic nie robić. Choć jeśli się coś zaczyna dziać to może temu zaradzić i ograniczyć ewentualne późniejsze koszty.