Strona 6 z 7

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 9 sie 2022, o 21:17
autor: marcinj6
fabek pisze: 9 sie 2022, o 20:24 Przepływ powietrza jakby egr zaślepiony był lub wyłączony.

A korekty wtrysków słabiutkie, szczególnie ten pierwszy wtrysk który się przywiesza.
To wtryski albo próbować znowu czyścić albo na stół. Czyli jak wtrysk jest na + to się przywiesza tak i leje? Jak powinny kształtować się prawidłowe korekcję wtrysków?
Egr mam nie zaślepiony i nie jest wyłączony. Jest nowy Ori założony 10tys km temu. Może to świadczyć o jakiejś dziurze w dolocie?
Na biegu jałowym pokazuję mi
7-8g/s
Actual 288mg/ stroke
Specified 288mg/stroke

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 9 sie 2022, o 21:45
autor: fabek
Proponuje auto przywrócić do serii i oddać w ręce fachowca. Odgruzować i dopiero bawić się w stage1.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 9 sie 2022, o 21:52
autor: marcinj6
fabek pisze: 9 sie 2022, o 21:45 Proponuje auto przywrócić do serii i oddać w ręce fachowca. Odgruzować i dopiero bawić się w stage1.
Masz jakiegoś fachowca w Trójmieście?

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 10 sie 2022, o 10:49
autor: fabek
Niestety w tej kwestii nie pomogę.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 10 sie 2022, o 11:22
autor: marcinj6
fabek pisze: 10 sie 2022, o 10:49 Niestety w tej kwestii nie pomogę.
A możesz mi chociaż napisać przy jakim zapełnieniu sadzą wypala Ci się DPF na sofcie 7128? Żebym miał jakiś punkt odniesienia co do softu. Bo już sam nie wiem czy tylko u mnie zaczyna wypalać DPF nawet przy 14g jak tylko włączę tempomat.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 10 sie 2022, o 12:28
autor: fabek
Nie sprawdzałem tego, ale przy okazji zerknę, ale ogolnie bez sensu porównywać gdyż CFFB jest na EDC16 a CFGB na nowszym EDC17.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 10 sie 2022, o 13:42
autor: marcinj6
To zerknij proszę. Chce serie przywrócić tylko nie wiem czy 7128 czy 9978 bo chociaż auto lepiej jeździ na 7128 i kultura pracy jest lepsza to na 7128 wypala mi dpfa co 300-400km a na 9978 co 500-700km. I niby czym rzadziej tym lepiej. Wtryski w przyszłym tygodniu mi kolega wyjmie i zawożę do świbna na sprawdzenie. Przy okazji kolega sprawdzi szczelność dolotu i czy turbo nie puszcza oleju w dolot. Pisałeś że przepływ powietrza jest jakby egr był zaślepiony. Podpowiedź może co ewentualnie sprawdzić?

Edit: Fabek wiem że korekty nie wiele mówią o wtryskach ale od jakiegoś czasu zauważyłem że korekty na 1 i 4 wtrysku rosną.
Jak kupiłem auto pół roku temu miałem

https://ibb.co/NybYP40

Teraz mam
https://ibb.co/GtDG2pF
Nie wiem czy dobrym tropem idę ale pierwszy wtrysk leje a 4 to wyrownuje tak? Czy jeśli się okaże że padł jeden wtrysk to muszę wszystkie wymienić czy tylko ten padnięty? Jak to jest?
Twoja teoria z wtryskami i kopceniem nabiera sensu. W pierwszej kolejności we wtorek jadą do sprawdzenia na stół.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 12 wrz 2022, o 09:46
autor: marcinj6
fabek pisze: 9 sie 2022, o 21:45 Proponuje auto przywrócić do serii i oddać w ręce fachowca. Odgruzować i dopiero bawić się w stage1.
No więc tak wracam do tematu:) wtryski zostały wyjęte okazało się że były już kiedyś regenerowane i na stole probierczym wyszły że są uszkodzone. Przekraczały emisję zwłaszcza na wyższym ciśnieniu. Wymieniłem wszystkie 4 na nowe Ori boscha( zabolało po kieszeni ). Teraz auto pracuje o wiele ciszej dodatkowo lepiej się zbiera i ogólnie o wiele lepiej jezdzi. Teraz nie widzę żadnego kopcenia nawet na wysokich obrotach oraz przy przegazowaniu na postoju ale sadza w wydechu się pojawią ale wolniej. Zdecydowałem się na sprawdzenie wtrysków gdyż zauważyłem że podniósł mi się poziom oleju a nigdy nie przerwalem wypalania DPF więc obstawiałem cieknące wtryskiwacze. Cały układ został sprawdzony pod kątem opiłków i czysto wszedzie. Dodatkowo zaobserwowałem że 2x ubyło mi płynu około 100-200ml co około 1.5-2.5tys km ale to podejrzewam jakaś nieszczelność bo korki czyste i płyn tez w stanie idealnym a olej nie jest jasny. Test na co2 nie wykazał nic. W między czasie wróciłem do serii 9978. DPF znów wypala się przy 24g i 600km. Teraz mam pytanie szczególnie do Fabka. Jadę dzisiaj robić soft. Czy warto odrazu wykodowac EGR mimo że jest nowy założony w lutym?
A i pytanie czy lekki dymek a raczej para na rozgrzanym silniku z wlewu oleju i bagnetu jest normalna. Nie jest to dym raczej jakby para. Na zimnym silniku zero jakiegokolwiek dymu.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 12 wrz 2022, o 11:02
autor: fabek
Mniej więcej lutego mowiłem abyś sprawdził wtryski i egr (przyczyna kopcenia), ale w tym czasie zdążyłeś zjechać VAG Performance i Piotrka :evil: Mamy wrzesień i dopiero wziąłeś się za wtryski. Dostajesz darmową poradę, a i tak kombinujesz kij wie co. Wstydź się.

Teraz płynu ubywa, a Ty dalej chcesz usilnie czipować furę. Najpierw odgruzuj go, potem się baw, inaczej ubijesz kurę na rosół. Ubywanie płynu to może być bardzo poważna usterka, nie ma prawa znikać w takich ilościach. DSG masz?

Osobiście brałbym 7128, stage1, egr i dpf nie ruszać.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 12 wrz 2022, o 11:50
autor: marcinj6
fabek pisze: 12 wrz 2022, o 11:02 Mniej więcej lutego mowiłem abyś sprawdził wtryski i egr (przyczyna kopcenia), ale w tym czasie zdążyłeś zjechać VAG Performance i Piotrka :evil: Mamy wrzesień i dopiero wziąłeś się za wtryski. Dostajesz darmową poradę, a i tak kombinujesz kij wie co. Wstydź się.

Teraz płynu ubywa, a Ty dalej chcesz usilnie czipować furę. Najpierw odgruzuj go, potem się baw, inaczej ubijesz kurę na rosół. Ubywanie płynu to może być bardzo poważna usterka, nie ma prawa znikać w takich ilościach. DSG masz?

Osobiście brałbym 7128, stage1, egr i dpf nie ruszać.
Zgadzam się z Tobą ale nie do końca tak było. Owszem mówiłeś o wtryskach i tu masz rację. Ale pojechałem do Piotrka żeby zrobił diagnostykę i jeśli będzie ok to zrobił mi soft. Zrobił logi dynamiczne i powiedział że wszystko jest w porządku i że nie ma sensu wtrysków wyjmować bo są ok. Na sofcie 7128 miałem problem z dpfem. Nie dało się używać tempomatu bo jak tylko go włączyłem odrazu zaczął wypalać dpfa. I tak w kółko. Więc postanowiłem że wrócę do niego i sprawdzimy co jest grane. Wrzucił mi 9978 i coś zmienił w sofcie i powiedział że to jest soft specjalnie pod DPF. Jak tylko wyjechaliśmy na drogę zrobić logi okazało się że po przekroczeniu 3500 obrotów zaczął dymić. Sprawdził jakieś dawki czy korekty na kompie podczas jazdy i powiedział że wtryski do wymiany bo leją.. wcześniej na 9978 jakoś nie widział żeby lały a DPF wypalał się co 500-600km na 7128 raz po 200km raz po 300km i zawsze jak tylko włączyłem tempomat. Moim zdaniem wtryski od samego początku były zajechane bo już przed tuningiem mówiłem mu o tym że kopci to powiedział że to wina diesel Gate i coś w stylu że diesel musi dymić. Nie mam nic do Piotrka bo wiem że jest dobry w te klocki. Teraz chce jechac sprawdzić czy aby na pewno mam przywróconą serie bo wspominał o tym że mam soft zrobiony pod DPF i już sam nie wiem co mam tak na prawdę. Powiedział że jak wymienię wtryski to koniecznie muszę do niego wrócić na korektę softu ale na razie chce mieć serie i sprawdzić czemu ubywa mi płynu chociaż ostatnio nie zauważyłem ubytku. Mam manualną skrzynię biegów. Mechanik obstawia wyciek albo z chłodniczka spalin albo z podstawy filtra oleju albo z chłodnicy.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 30 wrz 2022, o 19:55
autor: KingRaider100
0,5Cześć, może nie mam skody, ale mam passata b7 z silnikiem CFFB, od zakupu w lutym cały czas jakieś problemy z układem wtrysku, pierwsze wyszło że auto szarpie po nocy, zostały wymienione dwa wtryski na takie z wydrukami z takiej samej maszyny gdzie były moje sprawdzane i wyszło że mam 2 ok, firma bosch service maszynka carbon zapp, w czerwcu okazało się że pompa puszcza przez wałek więc wymieniłem pompę na taką po regeneracji i od wymiany pompy bardziej nasilone klepanie na zimnym, teraz zaczęły się zimniejsze dni i mocniej klepie, więc znowu wyciągnąłem wtryski i znowu oddałem do sprawdzenia, wyszło ze 1 wtrysk za mało paliwa daje, więc kupiłem nowy z autodoca, założyłem dziś odpalam, klepie tak samo, podczas lekkiego wciskania gazu od 1800 do 3k obrotów słychać terkot, korekty na postoju na ciepłym
1. wtrysk mój wyszedł na zielono po maszynie - korekta 0.02
2. wtrysk nowy - korekta 0.04
3. wtrysk używany kupiony w marcu wyszedł na zielono po maszynie, nowy kod ima - korekta 0.49
4. wtrysk używany wyszedł na żółto (0,5ml do zielonego) - korekta -0,55

auto dalej terkocze przy przyśpieszaniu, rano sprawdzę na zimnym, ale dodam że dpf wypala się co 340-500km w zależności od jazdy, ale ciśnienie podczas wypalania jak wdepne na 4 biegu to przy 4k obrotów złapie nawet po 400 na różnicy, a przy spokojnej jeździe 60-80

teraz kwintesencja 3ci bieg i patrzę jak wyglądają korekty - sorry ale nie mam logów, jutro zrobię bo sprawdzane po drodze, ale 1 i drugi wtrysk korekty około 1 przy lekkim wciskaniu gazu, a 3 i 4 wtrysk po równo 3.00 - czy terkocze z braku paliwa i najlepiej wymienić pozostałe 3 wtryski?


EDIT:
Po nocy dalej klepie, wlałem lm 2666 ale też zrobiłem test bo według vcds, 3ci wtrysk dolewał paliwa prze lekkim obciążeniu podczas rozpędzania wskakiwało +3.0 a na 4tym wtrysku -3.0 więc wsadziłem wtrysk na podmianę tego trzeciego i teraz korekty na zimnym:
1: 0.63
2: 0.26
3: -0.20
4: -0.69

po rozgrzaniu temp. oleju 96 stopni
1: 0.13
2. 0.17
3. 0.08
4. -0,39

podczas jazdy również są rozjazdy na 1 i 2 wtrysku w okolicach +-1mg, a na 3 i 4 rozjazd nawet do +- 2.8mg nie wiem na ile są miarodajne korekrty sprawdzane podczas jazdy w okolicach 3k obrotów, za to auto na tym "gorszym" wtrysku, nie klepie, nie ma tłuczenia podczas przyśpieszzania, ogółem teraz jest ok jedzie też ok, a według maszyny w wtrysk który klepał był ok, a ten który poniżej normy nie klepie :)

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 2 paź 2022, o 15:59
autor: fabek
Na przyszłość wrzucaj wyniki z maszyny. Nie napisałeś jaki przebieg.

Korekty są poglądowe, nie mówią dokładnie co się dzieje z wtryskiem. Lepiej już popatrz na "injection quantinity deviation".

W tym silniku jest parę miejsc, gdzie może być problem i nie muszą to być wtryski. Tylko mądra diagnoza tu pomoże.

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 2 paź 2022, o 17:24
autor: KingRaider100
Przebieg 322k, dpf prany w aso przy 245k km,
Proszę to z maszynki wydruki
1664727272952.jpg
a to to co pisałem wyżej, nie widzę injection quantinity deviation
1664727323705.jpg

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 3 paź 2022, o 10:03
autor: fabek
Przepraszam, chodziło mi o "injector rail pressure calibration point".

Re: Korekty wtryskiwaczy COMMON RAIL S II FL - drgania silnika

: 3 paź 2022, o 16:27
autor: KingRaider100
Po wymianie wtrysków, od nowa przypisałem ima i zrobiłem "resetting of learned values f closing time correction f inj" i pokasował się wartości o których piszesz aktualnie chyba jeszcze się nie odnowiły, dobrze to rozumiem ze chwilę trzeba zanim się zaadoptują? To coś w stylu sondy ze zbiera info i wprowadza korekty? Z tego co pamiętam to klepiący wtrysk był na 3cim cylindrze i tam punkty kalibracji były jeden cp coś ponad 30us cokolwiek to znaczy