2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Łukasz
2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Witam !
Odkąd rozbiłem swoją superbę w zeszłym roku na jesień, i wymieniłem większość przodu nurtuje mnie jedna rzecz która nie daje mi spokoju a nie wiem czy przed kolizją tak było. Otóż chciałbym was zapytać o obroty silnika gdy silnik chodzi na biegu jałowym ale jest w trakcie zwalniania. Np. dojeżdzacie do skrzyżowania zrzucacie z biegu i silnik sobie pyrka, jakie są wtedy u was obroty? U mnie to jest prawie jakoś między 850-900,bliżej 900 bym powiedział i dopiero jak się zatrzymam to spada do 750, czy to jest normalne i tak ma być? Czy coś mam nie tak?
I druga sprawa miał ktoś problem z ogrzewaniem lusterka? zauważyłem że przestało mi grzać lusterko od strony kierowcy, są tam jakieś bezpieczniki od tego? Bo w ksiązce nie znalazłem takiego opisu. Komputer też nie pokazuje żadnego błędu, usterki wiązki czy coś.
Z góry dziękuje za odpowiedź!
Pozdrawiam!
Odkąd rozbiłem swoją superbę w zeszłym roku na jesień, i wymieniłem większość przodu nurtuje mnie jedna rzecz która nie daje mi spokoju a nie wiem czy przed kolizją tak było. Otóż chciałbym was zapytać o obroty silnika gdy silnik chodzi na biegu jałowym ale jest w trakcie zwalniania. Np. dojeżdzacie do skrzyżowania zrzucacie z biegu i silnik sobie pyrka, jakie są wtedy u was obroty? U mnie to jest prawie jakoś między 850-900,bliżej 900 bym powiedział i dopiero jak się zatrzymam to spada do 750, czy to jest normalne i tak ma być? Czy coś mam nie tak?
I druga sprawa miał ktoś problem z ogrzewaniem lusterka? zauważyłem że przestało mi grzać lusterko od strony kierowcy, są tam jakieś bezpieczniki od tego? Bo w ksiązce nie znalazłem takiego opisu. Komputer też nie pokazuje żadnego błędu, usterki wiązki czy coś.
Z góry dziękuje za odpowiedź!
Pozdrawiam!
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Masz egr i dpf? U mnie często auto pracuje na wyższych obrotach ok 1000, co ciekawe jak na jalowym dodam gazu do 2500 obrotow to spadną na 750. Nie wiem czemu tak się dzieje, żaden mechanik nie wie nawet w Bosch serwis nie wiedzą. Podobno tak się dzieje przy zaslepionym egr.
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Tak ma być.MEta pisze: ↑9 mar 2021, o 09:14 Witam !
(...)Np. dojeżdzacie do skrzyżowania zrzucacie z biegu i silnik sobie pyrka, jakie są wtedy u was obroty? U mnie to jest prawie jakoś między 850-900,bliżej 900 bym powiedział i dopiero jak się zatrzymam to spada do 750, czy to jest normalne i tak ma być? Czy coś mam nie tak? (...)
Pozdrawiam
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Łukasz
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Chyba znalazłem winowajce i jednak tak nie powinno być jak część z Was twierdzi EGR mam zaślepiony, DPF nie zapchany
Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem trochę w wartościach tylko wcześniej tego nie widziałem, nie wiem. Okazało się że prawdopodobnie winowacją jest jeden z dwóch czujników temperatury wody bo w układzie pokazuje -273 stopnia i chyba on go cały czas chce dogrzewać.
Co sądzicie?
Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem trochę w wartościach tylko wcześniej tego nie widziałem, nie wiem. Okazało się że prawdopodobnie winowacją jest jeden z dwóch czujników temperatury wody bo w układzie pokazuje -273 stopnia i chyba on go cały czas chce dogrzewać.
Co sądzicie?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Łukasz
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Kurde ciekawe, ja już sam głupieje z tym autem czasami sprawdzałeś komputerem jakieś wartości? bo powiem Ci że ja podobnie miewałem ale to wtedy kiedy DPF robił wstępne oczyszczanie zakończył i wtedy te obroty same nie spadały, ale dodawałem gazu spadały i wtedy wiedziałem że jest zakończone.into pisze: ↑10 mar 2021, o 21:39 Masz egr i dpf? U mnie często auto pracuje na wyższych obrotach ok 1000, co ciekawe jak na jalowym dodam gazu do 2500 obrotow to spadną na 750. Nie wiem czemu tak się dzieje, żaden mechanik nie wie nawet w Bosch serwis nie wiedzą. Podobno tak się dzieje przy zaslepionym egr.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Ja mam u siebie zaslepiony i wyłączony programowo egr. Poprzedni właściciel to zrobił. Wiem jednak że mam do wymiany termostat bo nie trzyma mi 90°. Gdy hamuje silnikiem lub stoję dłużej na swiatlach to temp spada. Na dniach wymienię termostat to poinformuje czy coś się zmieniło z obrotami. Tak jak pisałem wcześniej, slyszalem że silnik tak ma po zaslepieniu egr.
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Ja tez czasami mam takie objawy ale nie zawsze i egr mam sprawny.
Wydaje mi się że moze to mieć związek z ładowaniem akumlatora np. w momencie gdy jest zapotrzebowanie na wiekszy prąd to zwièkszaja się obroty.
Miałem coś takiego w poprzednim aucie Octavi na początku pojawiało się sporadycznie i głównie w chłodne dni a później już cały czas tak chodził silnik. Dałem gazu spadło na 750 i za 3 sekundy znowu zwièkszyi do 1000. Nikt nie wiedział co to więc jeździłem z tym ze 2 lata aż pewnego razu odpadł ten plusowy gruby kabeł z klemy akumlatora. Ponad połowa jego przekroju była juz dawno ugnita i zasniedziała i powodował zakłócenia w instalacji przez co silniczek krokowy zwiększał obroty myślàc ze auto potrzebuje większego ładowania.
Po rozwierceniu klemy i zaciśnięciu kabla od nowa problem zwiększających się obrotów znikł.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
META rozgryzłeś ta temperaturę w układzie chłodzenia bo ja mam dokładnie tak sama wartość -273,1. Zastanawim się czy ta wartość nie ma przypadkiem związku z układem klimatyzacji. Ale może niech ktoś mądrzejszy w tej kwestii się wypowie.MEta pisze: ↑11 mar 2021, o 11:41 Chyba znalazłem winowajce i jednak tak nie powinno być jak część z Was twierdzi EGR mam zaślepiony, DPF nie zapchany
Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem trochę w wartościach tylko wcześniej tego nie widziałem, nie wiem. Okazało się że prawdopodobnie winowacją jest jeden z dwóch czujników temperatury wody bo w układzie pokazuje -273 stopnia i chyba on go cały czas chce dogrzewać.
Co sądzicie?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Łukasz
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
No właśnie nie Wykluczyłem obydwa czujniki, to nie ich wina. Mój teściu twierdzi że któryś czujnik nie dostaje sygnału i dlatego jest taka wartość, strzela że gdzieś na kablach może być uszkodzenie.... ale teraz jak Ty mi napisałeś że masz taką samą wartość to zaczynam w to wątpić. klima? ja w zimie wymieniałem chłodnicę klimy i jest jeszcze nie nabita, ale ja wiem czy to ma w ogóle jakikolwiek sens?Picasso pisze: ↑6 kwie 2021, o 21:05META rozgryzłeś ta temperaturę w układzie chłodzenia bo ja mam dokładnie tak sama wartość -273,1. Zastanawim się czy ta wartość nie ma przypadkiem związku z układem klimatyzacji. Ale może niech ktoś mądrzejszy w tej kwestii się wypowie.MEta pisze: ↑11 mar 2021, o 11:41 Chyba znalazłem winowajce i jednak tak nie powinno być jak część z Was twierdzi EGR mam zaślepiony, DPF nie zapchany
Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem trochę w wartościach tylko wcześniej tego nie widziałem, nie wiem. Okazało się że prawdopodobnie winowacją jest jeden z dwóch czujników temperatury wody bo w układzie pokazuje -273 stopnia i chyba on go cały czas chce dogrzewać.
Co sądzicie?
U mnie temperaturę trzyma i dochodzi do 90 bez problemu więc termostat też odpada. Mi cały czas chodzi tylko o te podwyższone obroty nawet jak jest cieplej a jak jest zimno i silnik ma 90 stopni to potrafi chodzić na 900-950
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 22:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
U mnie też temperatura jest ok na 90, podwyższonych obrotów ostatnio nie zauwazyłem jak jest rozgrzany i się zatrzymam. Ale jak jadę i wrzucę na luz w trakcie jazdy to jest 900 dopiero jak stanę spada.
Także wszystko jest ok w tej materii. Jakbys na postoju miał podwyższone to może coś być nie tak.
Swoją drogą czy któryś z kolegów wie od czego jest ten czujnik oznaczony w VCDS jako IDE4666 Temperatura w układzie chłodzenia?
Także wszystko jest ok w tej materii. Jakbys na postoju miał podwyższone to może coś być nie tak.
Swoją drogą czy któryś z kolegów wie od czego jest ten czujnik oznaczony w VCDS jako IDE4666 Temperatura w układzie chłodzenia?
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Ja wymieniłem termostat, temp już są w porządku A nadal gdy jest chłodno lubi sobie trzymać wyższe obroty. Na postoju gdy wyłącze radio i nawiew oraz dodam gazu obroty spadają do ok 780 i nsstepnie jak włączę radio oraz nadmuch idą w górę do ok 950. Coś z prądem tak mi się wydaje. Jutro będę u mechanika na wymianę lozyska to mu powiem o tym.
I'm the man on the silver mountain
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Podniesione obroty w niższych temperaturach norma.Zalacza się dogrzewanie płynu.Wystarczy wyłączyć nawiew dodać lekko gazu i obroty spadają.Wlaczysz nawiew i sposrotem się podnoszą
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: 2.0 TDI 140KM - CFFB - obroty silnika
Tak jest jak napisałeś.
I'm the man on the silver mountain