zakup nowego superba
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lis 2011, o 21:15
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Poznań
zakup nowego superba
Cześć
Też myślę o zakupie nowego Superba. Widzę, że poruszacie temat śliników. Obecnie posiadam diesla ale bez DPF. Ponieważ poruszam się głównie po mieście, więc diesel odpada. Jestem zainteresowany silnikiem 1.8 TSFI lub 2.0 TSFI. 2.0 jest od razu w zestawie z DSG a 1,8 do wyboru DSG lub 4x4. Pytanie co wybrać DSG ( wygoda ) czy 4x4 ( bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni ) A jeśli DSG to silnik 1.8 czy 2.0. Różni je 40 KM ale czy przy oczywiście lepszych parametrach 2.0 nie żłopie o wiele więcej i czy ma jakieś znaczenie to, że automat ma 6 przełożeń a nie 7? Generalnie proszę o radę bo po prostu nie mogę się zdecydować a po przeczytaniu większości możliwych publikacji i tekstów z sieci robi się w mózgu sieczka, so please help.
Też myślę o zakupie nowego Superba. Widzę, że poruszacie temat śliników. Obecnie posiadam diesla ale bez DPF. Ponieważ poruszam się głównie po mieście, więc diesel odpada. Jestem zainteresowany silnikiem 1.8 TSFI lub 2.0 TSFI. 2.0 jest od razu w zestawie z DSG a 1,8 do wyboru DSG lub 4x4. Pytanie co wybrać DSG ( wygoda ) czy 4x4 ( bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni ) A jeśli DSG to silnik 1.8 czy 2.0. Różni je 40 KM ale czy przy oczywiście lepszych parametrach 2.0 nie żłopie o wiele więcej i czy ma jakieś znaczenie to, że automat ma 6 przełożeń a nie 7? Generalnie proszę o radę bo po prostu nie mogę się zdecydować a po przeczytaniu większości możliwych publikacji i tekstów z sieci robi się w mózgu sieczka, so please help.
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zakup nowego superba
Jeśli będziesz jeździł głównie w mieście, to zdecydowanie polecam DSG. Jego zalety docenisz codziennie, a 4x4 tylko na śliskim. Moim zdaniem 1,8 tsi w zupełności wystarczy.
Różnice pomiędzy dsg6 a dsg7 znajdziesz opisane na forum. Z głównych (poza ilością przełożeń oczywiście) to w dsg6 wymienia się olej co 60kkm, w dsg7 są sprzęgła "suche" i nie ma wymian oleju. dsg6 jest mocniejsza i przystosowana do większej ilości Nm.
Różnice pomiędzy dsg6 a dsg7 znajdziesz opisane na forum. Z głównych (poza ilością przełożeń oczywiście) to w dsg6 wymienia się olej co 60kkm, w dsg7 są sprzęgła "suche" i nie ma wymian oleju. dsg6 jest mocniejsza i przystosowana do większej ilości Nm.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lis 2011, o 21:15
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: zakup nowego superba
dzięki za poradę. Przy DSG jest możliwość dokupienia kierownicy z łopatkami ( widzę na zdjęciu u Ciebie ). Czytałem, że są za małe i bardzo niewygodnie zmienia się biegi w trakcie jazdy - czy tak jest faktycznie czy kolejne pismo robiło artykół pod konkurencję.
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: zakup nowego superba
Szmel, łopatki są w sam raz, to nie rajdówka, żeby miały być dookoła kierownicy aby można było walić biegi w każdym ułożeniu rąk
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zakup nowego superba
Co do wyboru między 4x4 i DSG musisz sam zdecydować. Dla jedych ważniejsze jest bezpieczeństwo, dla innych wygoda. To trochę dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą - każdy ma swoje preferencje. Ale jeśli będziesz brał auto z DSG to polecam raczej 2.0 TSI - DSG 6 jest mocniejsza i mniejsza szansa, że zacznie szarpać, stukać i pukać. Wsadzanie DSG 7 do 1.8 TSI to jakaś pomyłka.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: zakup nowego superba
Bierz 2.0T z trwalszym DSG. Napęd 4x4 nie przekroczy bariery przyczepności opon, a ESP w tym aucie działa bardzo sprawnie. Nie widzę jakiegokolwiek sensu brania 4x4 poza jazdą w górach i/lub terenie.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: zakup nowego superba
W haldexie wymienia się olej też co 60tys i też kosztuje to parę złotych.
A 4x4 nie tylko przydaje się w terenie albo w górach
A 4x4 nie tylko przydaje się w terenie albo w górach
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zakup nowego superba
Na zwykłej drodze przy mokrej nawierzchni są zakręty, które przy tej samej prędkości z 4x4 się przejedzie bez utraty przyczepności a bez niego już nie.Sebastian_M26 pisze:Nie widzę jakiegokolwiek sensu brania 4x4 poza jazdą w górach i/lub terenie.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Nematode
- Posty: 381
- Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zakup nowego superba
Jestem posiadaczem 1.8 TSI z DSG7 i jedyne co bym zmienił w moim aucie gdybym jeszcze raz miał zamawiać to zamówiłbym silnik 2.0 TSI z DSG6. Większa moc i moment, bardziej sprawdzona skrzynia DSG6 niż DSG7 z większym momentem, silnik z paskiem rozrządu, a nie z łańcuchem co akurat tutaj uważam, że jest lepsze, bo jak się okazauje łańcuch wcale nie jest taki bezobsługowy jak to niby wynika z zapewnień Skody no i w gratisie przy 2.0 TSI masz podwójny wydech na lewą i prawą stronę
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: zakup nowego superba
Nematode, 2.0TSI jest na łancuchu, to konstrukcyjnie ten sam silnik co 1.8TSI (EA888), różni się tylko pojemnością, gdzie różnica ta wynika z innego wału korbowego o większym wykorbieniu. 2.0TSI nie miało problemów z rozrządem, bo jest w produkcji od MY2010, gdzie w 1.8TSI również rozwiązano już wtedy ten problem.
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zakup nowego superba
Dokładnie, a jeśli chodzi o dsg6 i temat stuków, puków i szarpania, to występują tak samo, jak w dsg7 i nie ma reguły, że dsg7 szarpie, a dsg6 nie. Racja natomiast, że jest to skrzynia wytrzymalsza i zniesie większe obciążenia niż dsg7.
A co łopatek, to nie używam, więc się nie wypowiem. No może tyle, że nie przeszkadzają w żaden sposób w operowaniu kierunkami i wycieraczkami.
A co łopatek, to nie używam, więc się nie wypowiem. No może tyle, że nie przeszkadzają w żaden sposób w operowaniu kierunkami i wycieraczkami.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: zakup nowego superba
Gdybym ja wybierał ponownie to 2.0 TSI i 4X4
ale niestety tego nie dali
Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM i styknie i wyjdzie sporo taniej
Co ci przyjdzie z 2.0 nawet po chipie jak będzie zrywał przyczepność?
ale niestety tego nie dali
Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM i styknie i wyjdzie sporo taniej
Co ci przyjdzie z 2.0 nawet po chipie jak będzie zrywał przyczepność?
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: zakup nowego superba
adriand, mam prawie 270KM w 2.0TSI i nie mam większych problemów z trakcją. Wszystko to kwestia dobrej opony.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: zakup nowego superba
+ hamowanie lewą nogą + wyłącznik espadriand pisze: Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: zakup nowego superba
eX, hamowanie lewą nogą w każdym współczesnym VAG-u kończy się obcięciem obrotów.