Strona 1 z 3

zakup nowego superba

: 24 lis 2011, o 20:54
autor: Szmel
Cześć

Też myślę o zakupie nowego Superba. Widzę, że poruszacie temat śliników. Obecnie posiadam diesla ale bez DPF. Ponieważ poruszam się głównie po mieście, więc diesel odpada. Jestem zainteresowany silnikiem 1.8 TSFI lub 2.0 TSFI. 2.0 jest od razu w zestawie z DSG a 1,8 do wyboru DSG lub 4x4. Pytanie co wybrać DSG ( wygoda ) czy 4x4 ( bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni ) A jeśli DSG to silnik 1.8 czy 2.0. Różni je 40 KM ale czy przy oczywiście lepszych parametrach 2.0 nie żłopie o wiele więcej i czy ma jakieś znaczenie to, że automat ma 6 przełożeń a nie 7? Generalnie proszę o radę bo po prostu nie mogę się zdecydować a po przeczytaniu większości możliwych publikacji i tekstów z sieci robi się w mózgu sieczka, so please help.

Re: zakup nowego superba

: 24 lis 2011, o 21:19
autor: edeks
Jeśli będziesz jeździł głównie w mieście, to zdecydowanie polecam DSG. Jego zalety docenisz codziennie, a 4x4 tylko na śliskim. Moim zdaniem 1,8 tsi w zupełności wystarczy.
Różnice pomiędzy dsg6 a dsg7 znajdziesz opisane na forum. Z głównych (poza ilością przełożeń oczywiście) to w dsg6 wymienia się olej co 60kkm, w dsg7 są sprzęgła "suche" i nie ma wymian oleju. dsg6 jest mocniejsza i przystosowana do większej ilości Nm.

Re: zakup nowego superba

: 24 lis 2011, o 21:58
autor: Szmel
dzięki za poradę. Przy DSG jest możliwość dokupienia kierownicy z łopatkami ( widzę na zdjęciu u Ciebie ). Czytałem, że są za małe i bardzo niewygodnie zmienia się biegi w trakcie jazdy - czy tak jest faktycznie czy kolejne pismo robiło artykół pod konkurencję.

Re: zakup nowego superba

: 24 lis 2011, o 22:21
autor: frytol
Szmel, łopatki są w sam raz, to nie rajdówka, żeby miały być dookoła kierownicy aby można było walić biegi w każdym ułożeniu rąk ;)

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 07:37
autor: Misiek Fisiek
Co do wyboru między 4x4 i DSG musisz sam zdecydować. Dla jedych ważniejsze jest bezpieczeństwo, dla innych wygoda. To trochę dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą - każdy ma swoje preferencje. Ale jeśli będziesz brał auto z DSG to polecam raczej 2.0 TSI - DSG 6 jest mocniejsza i mniejsza szansa, że zacznie szarpać, stukać i pukać. Wsadzanie DSG 7 do 1.8 TSI to jakaś pomyłka.

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 07:40
autor: Sebastian_M26
Bierz 2.0T z trwalszym DSG. Napęd 4x4 nie przekroczy bariery przyczepności opon, a ESP w tym aucie działa bardzo sprawnie. Nie widzę jakiegokolwiek sensu brania 4x4 poza jazdą w górach i/lub terenie.

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 07:42
autor: eX
W haldexie wymienia się olej też co 60tys i też kosztuje to parę złotych.

A 4x4 nie tylko przydaje się w terenie albo w górach ;)

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 08:26
autor: Misiek Fisiek
Sebastian_M26 pisze:Nie widzę jakiegokolwiek sensu brania 4x4 poza jazdą w górach i/lub terenie.
Na zwykłej drodze przy mokrej nawierzchni są zakręty, które przy tej samej prędkości z 4x4 się przejedzie bez utraty przyczepności a bez niego już nie.

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 08:29
autor: Nematode
Jestem posiadaczem 1.8 TSI z DSG7 i jedyne co bym zmienił w moim aucie gdybym jeszcze raz miał zamawiać to zamówiłbym silnik 2.0 TSI z DSG6. Większa moc i moment, bardziej sprawdzona skrzynia DSG6 niż DSG7 z większym momentem, silnik z paskiem rozrządu, a nie z łańcuchem co akurat tutaj uważam, że jest lepsze, bo jak się okazauje łańcuch wcale nie jest taki bezobsługowy jak to niby wynika z zapewnień Skody no i w gratisie przy 2.0 TSI masz podwójny wydech na lewą i prawą stronę :twisted:

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 09:53
autor: frytol
Nematode, 2.0TSI jest na łancuchu, to konstrukcyjnie ten sam silnik co 1.8TSI (EA888), różni się tylko pojemnością, gdzie różnica ta wynika z innego wału korbowego o większym wykorbieniu. 2.0TSI nie miało problemów z rozrządem, bo jest w produkcji od MY2010, gdzie w 1.8TSI również rozwiązano już wtedy ten problem.

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 13:12
autor: edeks
Dokładnie, a jeśli chodzi o dsg6 i temat stuków, puków i szarpania, to występują tak samo, jak w dsg7 i nie ma reguły, że dsg7 szarpie, a dsg6 nie. Racja natomiast, że jest to skrzynia wytrzymalsza i zniesie większe obciążenia niż dsg7.
A co łopatek, to nie używam, więc się nie wypowiem. No może tyle, że nie przeszkadzają w żaden sposób w operowaniu kierunkami i wycieraczkami.

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 16:52
autor: adriand
Gdybym ja wybierał ponownie to 2.0 TSI i 4X4
ale niestety tego nie dali :-)
Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM i styknie i wyjdzie sporo taniej
Co ci przyjdzie z 2.0 nawet po chipie jak będzie zrywał przyczepność?

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 16:57
autor: frytol
adriand, mam prawie 270KM w 2.0TSI i nie mam większych problemów z trakcją. Wszystko to kwestia dobrej opony.

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 16:58
autor: eX
adriand pisze: Ja głosuje za 1.8 TSI + 4X4 oraz chip do 220/230kM
+ hamowanie lewą nogą + wyłącznik esp

Re: zakup nowego superba

: 25 lis 2011, o 17:05
autor: frytol
eX, hamowanie lewą nogą w każdym współczesnym VAG-u kończy się obcięciem obrotów.