SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: polowiec »

polowiec pisze: 10 lut 2024, o 16:11 Dzisiaj miałem 3 raz ten sam objaw, wiec to już podejrzliwe :)
Gdy pada deszcz, i jest blisko 0 stopni auto dłużej kreci. Grzeje świece (po wcisnieciu przycisku kilka sekund mija) i zaczyna krecic, ale dosc dlugo. Normlanie od strzała pali nawet przy -10.
I tylko po staniu po nocy.
Jak nie pada to nie ma tego problemu.

Ktos sie spotkal z czyms takim?
Dzisiaj ponownie dłużej kręcił.
Wczoraj tankowałem do pełna, i zauważyłem, ze po odkręceniu korka słychać bylo mocne sykniecie - albo zasysało albo odpowietrzyło sie:)
Moze to ma cos wspólnego? Czy zbiornik nie ma odpowietrzenia?

.... wyczytałem, ze tak ma byc :) Wiec fałszywy trop.
komoornik
Posty: 1027
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: komoornik »

A w sterownikach czysto rozumiem?
Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: polowiec »

komoornik pisze: 2 mar 2024, o 14:50 A w sterownikach czysto rozumiem?
Tak. Ani razu nic nie wyskoczyło. Czyściutko.
apm16
Posty: 338
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: apm16 »

Witam mam pytanie czy do wymiany tylnych tarcz da się cofnąć tłoczki zwalniając tylko hamulec ręczny przyciskiem na konsoli przy dźwigni biegów gdzieś w Internecie wyczytałem.
komoornik
Posty: 1027
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: komoornik »

Jedyna poprawna odpowiedź na to pytanie - wymiana klocków tył to z interfejsem diagnostycznym ;)

Wszelkie inne działania to "kombinacje" które mogą się skończyć lepiej lub gorzej.
apm16
Posty: 338
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: apm16 »

Dziękuje , potwierdziłeś moją wątpliwości skorzystam tak jak planowałem OBD eleven , ;)
apm16
Posty: 338
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: apm16 »

Pytanie dziś podczas skanowania testowego OBD eleve pokazał błąd P-164E00 /zawór regulacji ciśnienia oleju , statyczna usterka elektryczna/ pacjent silnik CZEA 1.4 Tsi 150KM fabrycznie , ktoś z Kolegów miał taki przypadek jak rozwiązany czy wymiana zaworu czy tylko styki ?
Auto bez wyświetlonego błędu niskiego ciśnienia oleju kontrolka nie świeci się .
Micek80
Posty: 96
Rejestracja: 14 lip 2020, o 03:04
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Micek80 »

Skasuj błąd i zobacz po czasie czy pojawi się na nowo po podłączeniu Obdeleven.
apm16
Posty: 338
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: apm16 »

Dziś płukanka silnika nowy olej Valvoline nowy filtr Mann i nowy zawór 06E 115243H / kupiony w okazyjnej cenie na OLX za 70 zł/ i po błędzie UUFFFF można ruszać w trasę.
Podczas wymiany oleju po zastosowaniu płukanki zaobserwowałem że pod filtra m-ki Filtrona pokazał się wyciek , wcześniej było sucho . Rozrzedzony płukanką olej pokonał Filtrona , nie wierzyłem opiniom z Internetu ale od dziś nigdy więcej nie założę takich filtrów. W środku papier a w Manie natomiast biała tkanina filtracyjną też z harmonijką .
HanSolo
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: Inny
Aktualnie: 280
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: HanSolo »

Witam, od którego roku smartlink w Superbie jest po wifi? Czy w Superbie druga połowa 2020 smart link będzie w wersji na kabelek czy po wifi? (w cenniku jest po kabelku nadal a tylko apple car jest po wifi).

EDIT:
Dla potomnych - u mnie - rok produkcji 2020, rok modelowy 2021, smartlink jest po wifi - wystarczyło mieć telefon z Androidem 11 wzwyż. U mnie Android Auto był od razu w telefonie - nie musiałem dodatkowo nic instalować.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2024, o 09:45 przez HanSolo, łącznie zmieniany 1 raz.
ElDiablo
Posty: 40
Rejestracja: 23 wrz 2021, o 21:34
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: ElDiablo »

Czy spotkaliście się z problemem błędu wgrywania softu do skrzyni dq250 superb 3 2017 diesel 190 kucy?
balaganvr6
Posty: 3
Rejestracja: 9 mar 2024, o 13:34
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: balaganvr6 »

Siema. Mam skodę superb 2.0 272 km 4x4 kod silnika DNUA przebieg 124k. W ostatnim czasie wymieniłem dwumase. Przyczyną wymiany były wibracje które odczuwałem na kierownicy w zakresie 1000-1400 obrotów oraz przy hamowaniu silnikiem poniżej od 3k obrotów do 2k, były to wibracje z przerwami czyli pojawialy sie koło 2800, potem znikaly przy 2500-2600 a potem znow sie pojawialy przy 2300 i znikaly przy 2000. Dodatkowo przy hamowaniu silnikiem mialem uczucie jakbym jechał po tarce. Po wymianie dwumasy objawy przy hamowaniu silnikiem ustały, natomiast dalej w zakresie obrotów 1000-1250 odczuwalne są wibracje na kierownicy. Koła wyważone i geometria ustawiona. Zastanawiam się nad zmianą softu skrzyni, ale przed zmianą softu chciałbym usunąć problem. Miał ktoś podobna sytuację i może coś doradzić. Ponadto ostatnio zauważyłem, że jak ustawie automat na N to nie ma wibracji odczuwalnych np. na drzwiach kierowcy natomiast jak wrzuce na R lub D to juz czuc wibracje na drzwiach kierowcy (poprzez drzwi mam na mysli element drzwi ten a'la podłokietnik). Położyłem troche siana za to auto i mega mnie to drażni. A jeszcze bardziej pluje sobie w pysk bo ogladalem i jezdzilem wczesniej inna, ale taką samą superb i byl kompletny spokoj i cisza w srodku. Zero jakichkolwiek wibracji. Niestety sprzedawca był kawałem cwaniaka i ch**a w zwiazku z czym zrezygnowałem z tego egzemplarza. A teraz chce doprowadzic moją do stanu, który nie bedzie mnie denerwował i drażnił. Proszę o pomoc. Z góry dzięki!
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1038
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Kuster »

balaganvr6 pisze: 17 mar 2024, o 19:08 Siema. Mam skodę superb 2.0 272 km 4x4 kod silnika DNUA przebieg 124k. W ostatnim czasie wymieniłem dwumase. Przyczyną wymiany były wibracje które odczuwałem na kierownicy w zakresie 1000-1400 obrotów oraz przy hamowaniu silnikiem poniżej od 3k obrotów do 2k, były to wibracje z przerwami czyli pojawialy sie koło 2800, potem znikaly przy 2500-2600 a potem znow sie pojawialy przy 2300 i znikaly przy 2000. Dodatkowo przy hamowaniu silnikiem mialem uczucie jakbym jechał po tarce. Po wymianie dwumasy objawy przy hamowaniu silnikiem ustały, natomiast dalej w zakresie obrotów 1000-1250 odczuwalne są wibracje na kierownicy. Koła wyważone i geometria ustawiona. Zastanawiam się nad zmianą softu skrzyni, ale przed zmianą softu chciałbym usunąć problem. Miał ktoś podobna sytuację i może coś doradzić. Ponadto ostatnio zauważyłem, że jak ustawie automat na N to nie ma wibracji odczuwalnych np. na drzwiach kierowcy natomiast jak wrzuce na R lub D to juz czuc wibracje na drzwiach kierowcy (poprzez drzwi mam na mysli element drzwi ten a'la podłokietnik). Położyłem troche siana za to auto i mega mnie to drażni. A jeszcze bardziej pluje sobie w pysk bo ogladalem i jezdzilem wczesniej inna, ale taką samą superb i byl kompletny spokoj i cisza w srodku. Zero jakichkolwiek wibracji. Niestety sprzedawca był kawałem cwaniaka i ch**a w zwiazku z czym zrezygnowałem z tego egzemplarza. A teraz chce doprowadzic moją do stanu, który nie bedzie mnie denerwował i drażnił. Proszę o pomoc. Z góry dzięki!
U mnie (ale w TDI) czuć wibracje tylko na zimnym silniku
Jak się rozgrzeje to już jest cacy :)
Sprawdź poduszki silnika i skrzyni
Ewentualnie wymień olej w skrzyni?

Ja chcę teraz do siebie kupic dwumas bo się szykuję do remontu silnika i mam problem bo sprzedawcy wycofali się ze sprzedaży podobno ze względu na bardzo słabą jakość. Nawet te z wyższej półki co idą na rzekomo pierwszy montaż potrafiły mieć bardzo duże luzy przez co też było bardzo dużo reklamacji i zwrotów
Jak dbasz tak masz
2xxxpikuśxxx2
Posty: 10
Rejestracja: 1 mar 2024, o 18:56
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Daniel

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: 2xxxpikuśxxx2 »

Chcę wymienić olej w mojej superb 2.0 TSI 272km jaki olej najlepiej kupić ? Quartz 0W30 czy lepiej 5W30 auto jest z 2019roku i ma przejechane 75tys km.
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 105
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: SERIA CJXA
Imię: Michał
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: StRaDiVaRiUs »

Ja leję 5W40 i taki lany jest od kilku lat (Shell Ultra z bazą GTL). Dobry i w dobrych pieniądzach (115 zł/4L). Wymieniaj co 10 tys., nie będzie problemu.
ODPOWIEDZ