2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Witam wszystkich.
Nie jestem nowym forumowiczem ani swiezo upieczonym wlascicielem superba. Jestesmy juz ze soba ponad 4 lata, ktore uplynely bezawaryjnie nie liczac dwukrotnej usterki obu silownikow klap wydechu przy przebiegu 600 i 2000km. Samochod zamowiony w grudniu 2015 odebrany we wrzesniu 2016 (MY2017).
Moja wersja to L&K 2,0TSI 280KM wzbogacona o ACC, wentylowane fotele, hak, łopatki zmiany biegow, rolety bocznych szyb, podgrzewana przednia szyba i pewnie jeszcze kilka rzeczy, o ktorych teraz juz nie pamietam.
Zaraz po wyjezdzie z salonu superb wjechal na ceramike.
Sledzilem Wasze tematy dotyczace modyfikcji samochodow uwaznie acz podchodzilem do nich ze spora rezerwa.
Moglbym tu zacytowac kolege Piramida z jego pierwszych postow na temat zwyklego “dupowozu”, ktorego nie ma sensu modyfikowac, bo jezdzi super, hebli jak sie nie jezdzi na torze to nie ma co zmieniac bo sa rewelacyjne, a dsg przeciez hula swietnie, ktory zaprzeczal sobie kilkanascie stron dalej Tylko po co? No przekonywaliscie mnie dlugo ale w koncu Wam sie udalo. Bede „modzil”. Nie tak bardzo, choc wielu tak wlasnie na poczatku pisalo.
Swoje modzenie ocenilem na stage 1 i 3/4. Chcialbym, zebyscie przejrzeli moj plan i ewentualnie go poprawili.
Dolot:
- Wkladka filtra powietrza K&N lub BMC
- TIP CTS z dogbox.pl (rure silokonowa od TIP do puszki podobno mozna sobie darowac bo nic nie daje)
- Udroznic seryjny wlot powietrza (wyciac “dziury” w kratce od strony kierowcy, wlozyc zaslepke od strony silnika (5Q0129849), wyjac kratke z dna puszki filtra)
Wydech:
- Tlumik srodkowy: - z golfa 7R lub
- MG cichszy tudzież
- Mar-tec
Albo od razu
- downpipe z Mar-tec bez katalizatora (jestem z Warszawy- do MG mam za daleko)
Co do downpipe mam oczywiscie obiekcje zwiazane z glosnoscia (no jednak jest to samochod rodzinny i dluzsze trasy sie nim pokonuje) i przegladami technicznymi (brak katalizatora)
Zawieszenie:
- tylne tuleje przedniego wahacza z RS3 (81A407183)
- Rozporka (gorny sport)
- Sprezyny eibach pro kit (bez podkladek na tyl)
- Geometria i podniesienie swiatel
Program:
- W Compsport Łódź lub R-Performance na Mineralnej (preferowana opcja ze wzgledu na Warszawe oraz dobre doswiadczenia z modyfikacja poprzednich samochodow)
- Podniesc obroty zmiany biegow (1350 redukcja, zmiana na wyzszy 2400) i zmodyfikowac calkiem tryb sport bo nie da sie na nim jezdzic (zawsze ciagnie do czerwonego pola, nawet przy delikatnym przyspieszaniu)
- Haldex ??? (Kodowanie 501)
Hamulce (jak sie skoncza obecne)
- klocki ebc zolte, ferodoo ds. 2500 FCP4425H
- Tarcze ATE 24.0130-0225.1
- Oplot przod i tyl HEL brakes.pl
Kola:
Obecnie jezdze na 18” ale przyszedl czas na wieksze. 20” troche sie obawiam ale wielu z was pisze, ze nie ma czego. 19-tki jednak wydaja mi sie sensowna alternatywa. Co do wzorow to zdecydowanie musza byc to wzory masywne bo inaczej felgi wygladaja na zdecydowanie mniejsze niz sa w rzeczywistosci. Dla wielu z Was waga felg ma duze znaczenie. Dla mnie znaczenie ma ich wytrzymalosc. Doradzicie?
Czy cos pominalem? O czyms zapomnialem? A moze pomieszalem?
Nie jestem nowym forumowiczem ani swiezo upieczonym wlascicielem superba. Jestesmy juz ze soba ponad 4 lata, ktore uplynely bezawaryjnie nie liczac dwukrotnej usterki obu silownikow klap wydechu przy przebiegu 600 i 2000km. Samochod zamowiony w grudniu 2015 odebrany we wrzesniu 2016 (MY2017).
Moja wersja to L&K 2,0TSI 280KM wzbogacona o ACC, wentylowane fotele, hak, łopatki zmiany biegow, rolety bocznych szyb, podgrzewana przednia szyba i pewnie jeszcze kilka rzeczy, o ktorych teraz juz nie pamietam.
Zaraz po wyjezdzie z salonu superb wjechal na ceramike.
Sledzilem Wasze tematy dotyczace modyfikcji samochodow uwaznie acz podchodzilem do nich ze spora rezerwa.
Moglbym tu zacytowac kolege Piramida z jego pierwszych postow na temat zwyklego “dupowozu”, ktorego nie ma sensu modyfikowac, bo jezdzi super, hebli jak sie nie jezdzi na torze to nie ma co zmieniac bo sa rewelacyjne, a dsg przeciez hula swietnie, ktory zaprzeczal sobie kilkanascie stron dalej Tylko po co? No przekonywaliscie mnie dlugo ale w koncu Wam sie udalo. Bede „modzil”. Nie tak bardzo, choc wielu tak wlasnie na poczatku pisalo.
Swoje modzenie ocenilem na stage 1 i 3/4. Chcialbym, zebyscie przejrzeli moj plan i ewentualnie go poprawili.
Dolot:
- Wkladka filtra powietrza K&N lub BMC
- TIP CTS z dogbox.pl (rure silokonowa od TIP do puszki podobno mozna sobie darowac bo nic nie daje)
- Udroznic seryjny wlot powietrza (wyciac “dziury” w kratce od strony kierowcy, wlozyc zaslepke od strony silnika (5Q0129849), wyjac kratke z dna puszki filtra)
Wydech:
- Tlumik srodkowy: - z golfa 7R lub
- MG cichszy tudzież
- Mar-tec
Albo od razu
- downpipe z Mar-tec bez katalizatora (jestem z Warszawy- do MG mam za daleko)
Co do downpipe mam oczywiscie obiekcje zwiazane z glosnoscia (no jednak jest to samochod rodzinny i dluzsze trasy sie nim pokonuje) i przegladami technicznymi (brak katalizatora)
Zawieszenie:
- tylne tuleje przedniego wahacza z RS3 (81A407183)
- Rozporka (gorny sport)
- Sprezyny eibach pro kit (bez podkladek na tyl)
- Geometria i podniesienie swiatel
Program:
- W Compsport Łódź lub R-Performance na Mineralnej (preferowana opcja ze wzgledu na Warszawe oraz dobre doswiadczenia z modyfikacja poprzednich samochodow)
- Podniesc obroty zmiany biegow (1350 redukcja, zmiana na wyzszy 2400) i zmodyfikowac calkiem tryb sport bo nie da sie na nim jezdzic (zawsze ciagnie do czerwonego pola, nawet przy delikatnym przyspieszaniu)
- Haldex ??? (Kodowanie 501)
Hamulce (jak sie skoncza obecne)
- klocki ebc zolte, ferodoo ds. 2500 FCP4425H
- Tarcze ATE 24.0130-0225.1
- Oplot przod i tyl HEL brakes.pl
Kola:
Obecnie jezdze na 18” ale przyszedl czas na wieksze. 20” troche sie obawiam ale wielu z was pisze, ze nie ma czego. 19-tki jednak wydaja mi sie sensowna alternatywa. Co do wzorow to zdecydowanie musza byc to wzory masywne bo inaczej felgi wygladaja na zdecydowanie mniejsze niz sa w rzeczywistosci. Dla wielu z Was waga felg ma duze znaczenie. Dla mnie znaczenie ma ich wytrzymalosc. Doradzicie?
Czy cos pominalem? O czyms zapomnialem? A moze pomieszalem?
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Aż się prosi o intercooler. Nie będzie puchł przy wyższych temperaturach.
Hamulce w serii są takie sobie, do dynamicznej jazdy sie nie nadają, więc lepiej 4-ro tłok z Macana lub wiekszy zestaw z WRK.
Wkład filtra podobno nic nie daje ( taki jak seryjny ).
Hamulce w serii są takie sobie, do dynamicznej jazdy sie nie nadają, więc lepiej 4-ro tłok z Macana lub wiekszy zestaw z WRK.
Wkład filtra podobno nic nie daje ( taki jak seryjny ).
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Wkład filtra sobie daruj i kup niższy ten: Filtr powietrza Knecht lx3502 44 pln
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
[quote=piotr26 post_id=415446 time=1618085028 user_id=11314]
Aż się prosi o intercooler. Nie będzie puchł przy wyższych temperaturach.
[/quote]
Tez o tym mysle. Jednak to bedzie raczej kolejny etap. Tak jak wiekszosc z Was pisala. IC nie daje mocy tylko powtarzalnosc osiagow. Na tor tym samochodem jezdzil nie bede wiec jesli w upalny dzien troche spuchnie przy kolejnym depnieciu to jakos to przeboleje.
Jesli chodzi o filtr to dziekuje bardzo. Na pewno wybiore te opcje. Zwlaszcza ze jest znaczacznie tansza.
Aż się prosi o intercooler. Nie będzie puchł przy wyższych temperaturach.
[/quote]
Tez o tym mysle. Jednak to bedzie raczej kolejny etap. Tak jak wiekszosc z Was pisala. IC nie daje mocy tylko powtarzalnosc osiagow. Na tor tym samochodem jezdzil nie bede wiec jesli w upalny dzien troche spuchnie przy kolejnym depnieciu to jakos to przeboleje.
Jesli chodzi o filtr to dziekuje bardzo. Na pewno wybiore te opcje. Zwlaszcza ze jest znaczacznie tansza.
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Właśnie IC daje przyrostyMovibonczuk pisze: ↑11 kwie 2021, o 04:35Tez o tym mysle. Jednak to bedzie raczej kolejny etap. Tak jak wiekszosc z Was pisala. IC nie daje mocy tylko powtarzalnosc osiagow. Na tor tym samochodem jezdzil nie bede wiec jesli w upalny dzien troche spuchnie przy kolejnym depnieciu to jakos to przeboleje.
Jesli chodzi o filtr to dziekuje bardzo. Na pewno wybiore te opcje. Zwlaszcza ze jest znaczacznie tansza.
Jak już chcesz lecieć "grubo" to zrób IC i dopiero wtedy jedź stroić
Po co dwa razy płacić tunerowi za program i ewentualne korekty?
Zmienisz IC i ci się tak mapy paliwowe rozjadą że będziesz musiał tak czy siak coś zrobić.
A hebel i tak im skuteczniejszy tym lepszy
Jak dbasz tak masz
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Dzieki za rady. Zastanawiam sie jeszcze nad tym, czy robic DP czy wystarczy sam srodkowy tlumik zmienic przy moich planach? DP bez katalizatora to nie wydatek ale boje sie, ze bedzie zbyt glosno. No i jeszcze te nieszczesne przeglady techniczne...
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Nie musisz bez katalizatora. Bierzesz DP z katalizatorem tylko z większym otworem. Bez kata to się śmiga na 500+
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Jak masz dylematy to może faktycznie zrób tylko stage1 bez ruszania reszty
Daje to jakieś ~365KM (podobno seria 280KM na PB100 octan daje ~320KM)
Potem jak będzie mało to IC, DP+wydech, itp, itd
Ale to już celujesz zdecydowanie wyżej a może się okazać że soft będzie (dla ciebie) wystarczający !]
Daje to jakieś ~365KM (podobno seria 280KM na PB100 octan daje ~320KM)
Potem jak będzie mało to IC, DP+wydech, itp, itd
Ale to już celujesz zdecydowanie wyżej a może się okazać że soft będzie (dla ciebie) wystarczający !]
Jak dbasz tak masz
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Srodkowy tlumik chce zrobic na pewno. Co do dp z katalizarorem to czy nie jest tak, ze one i tak nie spelniaja swojego zadania (normy)? W mar-tec dp z katalizatorem to koszt okolo 2500pln.
Czy program wystarczy? Hmm... pewnie na jakis czas tak. choc juz w wieksze mody na pewno nie bede szedl. Czytalem po prostu, ze przy dp turbo ma znacznie lzej stad pomysl zeby to od razu zrobic.
A jest o co kopie kruszyc z tym dp? Ile przyrostu da program z TIP i zmienionym tlumikiem srodkowym bez dp a ile z dp?
Czy program wystarczy? Hmm... pewnie na jakis czas tak. choc juz w wieksze mody na pewno nie bede szedl. Czytalem po prostu, ze przy dp turbo ma znacznie lzej stad pomysl zeby to od razu zrobic.
A jest o co kopie kruszyc z tym dp? Ile przyrostu da program z TIP i zmienionym tlumikiem srodkowym bez dp a ile z dp?
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=7439
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=8398
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=7285
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=11862
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=11258
Wystarczy przejrzeć forum ^^
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=8398
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=7285
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=11862
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=11258
Wystarczy przejrzeć forum ^^
Jak dbasz tak masz
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Jak jesteś z Warszawy to masz blisko do MSS Performance, a to moim zdaniem jedne z ciekawszych wydechów do Superbów w tej części Polski. Zapraszam na Wilanów na odsłuch, sam ocenisz.Movibonczuk pisze: ↑10 kwie 2021, o 17:46Wydech:
- Tlumik srodkowy: - z golfa 7R lub
- MG cichszy tudzież
- Mar-tec
Albo od razu
- downpipe z Mar-tec bez katalizatora (jestem z Warszawy- do MG mam za daleko)
Co do downpipe mam oczywiscie obiekcje zwiazane z glosnoscia (no jednak jest to samochod rodzinny i dluzsze trasy sie nim pokonuje) i przegladami technicznymi (brak katalizatora)
Co do downpipe'a to tylko z katem. Nie chcesz przecież metalicznego podźwięku i smrodu spalin w Superbie.
Od roku masz partnera CompSport w Wwa, więc problem się rozwiązałMovibonczuk pisze: ↑10 kwie 2021, o 17:46Program:
- W Compsport Łódź lub R-Performance na Mineralnej (preferowana opcja ze wzgledu na Warszawe oraz dobre doswiadczenia z modyfikacja poprzednich samochodow)
https://m.facebook.com/d.m.motorsservic ... l&mt_nav=0
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Skoro ruszasz downpipe, to głupotą byłoby zostawić seryjny cooler, wtedy auto wpada już w Stage 2 , a to są moce rzędu 400KM.
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Przeczytalem wszystkie od poczatku do konca. Myslisz, ze dlaczego postanowilem dlubnac swoj?Kuster pisze: ↑12 kwie 2021, o 06:56 https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=7439
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=8398
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=7285
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=11862
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=11258
Wystarczy przejrzeć forum ^^
Rzecz w tym, ze w tych tematach bylo tyle pomyslow i modyfikacje raczej grubsze, ze chcialem zalozyc swoj podsumowujacy w stylu “troche wieksze modzenie niz mniejsze ale mniejsze niz duze” w dodatku “dla niesmialych”.
No chyba masz racje.
Powiem szczerze, ze pierwszy raz o nich slysze. Musialem ich przegapic na forum. Napiszesz jaki koszt wydechu? Co u Ciebie robili? Co do odsluchu niestety na razie mnie nie ma w PL ale chce miec gotowy plan i kupione graty, zeby zrobic wszystko na raz jak wroce..
- piramida
- Doradca
- Posty: 4040
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Zrobić stage 1 z udrożnionym tłumikiem więc pewnie wyjdzie około 360PS lub stage 2 na okolice 400, nie ma co po środku kombinować, optimum to jednak stage 2
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
Dokładnie tak jak pisze piramida
Zrób upgrade dolotu tak jak napisałeś -> załóż tą przegrodę dolotu, wywal osłonę przeciw sniegową daj wkładkę czy też mniejszy (niższy) filtr,
Tłumik możesz dać ten z golfa R ale ceny są różne
Zapytaj np. w Mar-Tec czy nie mają już takiego dedykowanego w to miejsce. Będzie na pewno droższy ale jak weźmiesz go "większy" to w przyszłości jakbyś dłubał wydech to środkowy już jest
Z tym jedź na program (Stage1) i pochwal się wynikiem
Powinno być w okolicach 350KM +/-10KM (tak to mówię ja wróżka wydmuszka )
Będzie mało to Stage2 -> IC, TIP, DP, dolot r600, reszta wydechu i zobaczysz czy Cię to zadowoli
Będzie jeszcze mało to Stage3 -> turbo, pompa paliwa
Wiadomo nie wszystkim ale większości na "dłuższy" czas wystarcza Stage1
Tutaj masz fajny temat:
https://www.tc-performance.eu/2018/10/c ... g-stage-1/
Zrób upgrade dolotu tak jak napisałeś -> załóż tą przegrodę dolotu, wywal osłonę przeciw sniegową daj wkładkę czy też mniejszy (niższy) filtr,
Tłumik możesz dać ten z golfa R ale ceny są różne
Zapytaj np. w Mar-Tec czy nie mają już takiego dedykowanego w to miejsce. Będzie na pewno droższy ale jak weźmiesz go "większy" to w przyszłości jakbyś dłubał wydech to środkowy już jest
Z tym jedź na program (Stage1) i pochwal się wynikiem
Powinno być w okolicach 350KM +/-10KM (tak to mówię ja wróżka wydmuszka )
Będzie mało to Stage2 -> IC, TIP, DP, dolot r600, reszta wydechu i zobaczysz czy Cię to zadowoli
Będzie jeszcze mało to Stage3 -> turbo, pompa paliwa
Wiadomo nie wszystkim ale większości na "dłuższy" czas wystarcza Stage1
Tutaj masz fajny temat:
https://www.tc-performance.eu/2018/10/c ... g-stage-1/
Jak dbasz tak masz