2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Movibonczuk pisze: 13 kwie 2021, o 13:49Powiem szczerze, ze pierwszy raz o nich slysze. :? Musialem ich przegapic na forum. Napiszesz jaki koszt wydechu? Co u Ciebie robili?
Ja mam kompletny aktywny wydech od turbosprężarki aż po końcówki. Dałem 5.5k (wersja z katem, klapami sterowanymi z ori przycisku na konsoli i dwiema podwójnymi końcówkami 3.5" w czarnym połysku).
Kuster pisze: 14 kwie 2021, o 06:15Z tym jedź na program (Stage1) i pochwal się wynikiem
Powinno być w okolicach 350KM +/-10KM (tak to mówię ja wróżka wydmuszka ;) )

Będzie mało to Stage2 -> IC, TIP, DP, dolot r600, reszta wydechu i zobaczysz czy Cię to zadowoli :)
Oczywiście, że będzie mało :) Zawsze jest po czasie.
Szkoda się rozdrabniać na Stage 1 i tracić czas i pieniądze dwa razy.
Od razu Stage 2 trzeba i tyle.
PS. Dolot R600 jest zbędny - wystarczy mod seryjnego i wkładka.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jimw »

U mnie IC Wagner, udrożnienie dolotu, tłumik z Golfa 7R i niższy filtr powietrza dały 365 KM i 460 NM (mierzone na drodze).
Seria mierzona na drodze miała 285KM, na rolkach 300KM.

Tłumik z R-ki używkę można kupić za 400-500 PLN.

Jak by coś to mam do sprzedania Downpipe z katalizatorem HJS 200 ;) - przebieg jakieś 1000km
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: fabek »

jimw pisze: 23 kwie 2021, o 08:08 U mnie IC Wagner, udrożnienie dolotu, tłumik z Golfa 7R i niższy filtr powietrza dały 365 KM i 460 NM (mierzone na drodze).
Wagner górna półka. Co z dolotem robiłeś? Chodzi o porting kanałów w głowicy?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jimw »

fabek pisze: 23 kwie 2021, o 08:20
jimw pisze: 23 kwie 2021, o 08:08 U mnie IC Wagner, udrożnienie dolotu, tłumik z Golfa 7R i niższy filtr powietrza dały 365 KM i 460 NM (mierzone na drodze).
Wagner górna półka. Co z dolotem robiłeś? Chodzi o porting kanałów w głowicy?
Chodzi o wycięcie dolotu przed filtrem powietrza: https://youtu.be/yPA5gD-xujQ?t=289
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: maniek245 »

Witam dorzucę swoje trzy grosze. Moja S3fl na seryjnych gratach wydmuchała 360km/450Nm, mój fachman mówi że bez wydechu ciężko będzie coś wydusić więcej i też mam dylemat co z tym fantem zrobić . Po wydechu powinna się pojawić 4 z przodu :)Niedawno wymieniłem wkładkę na K&N ( w intercarsie za darmochę normalnie ) i wyciąłem otwory w dolocie i tą beznadziejną kratkę wyrzuciłem . Jeszcze nie byłem na korekcie, ale tak pod nogą czuć zmianę, Nm poszły trochę ku dołowi , i poprawiła się reakcja na gaz.
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 155
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Movibonczuk »

Bede caly sprzet kompletowal. IC tez jednak wymienie wiec chyba z tego jednak wyjdzie stage 2. :) Po przeczytaniu chyba wszystkich tematow o modyfikacji i rozmowie z jednym z najbardziej doswiadczonych w tej dziedzinie kolegow z forum nie bede zatrzymywal sie w 3/4 drogi do stage 2. Dalsze modyfikacje sa (chyba) juz nie dla mnie choc reki sobie uciac nie dam. ;)
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jimw »

maniek245 pisze: 23 kwie 2021, o 18:49 Witam dorzucę swoje trzy grosze. Moja S3fl na seryjnych gratach wydmuchała 360km/450Nm, mój fachman mówi że bez wydechu ciężko będzie coś wydusić więcej i też mam dylemat co z tym fantem zrobić . Po wydechu powinna się pojawić 4 z przodu :)Niedawno wymieniłem wkładkę na K&N ( w intercarsie za darmochę normalnie ) i wyciąłem otwory w dolocie i tą beznadziejną kratkę wyrzuciłem . Jeszcze nie byłem na korekcie, ale tak pod nogą czuć zmianę, Nm poszły trochę ku dołowi , i poprawiła się reakcja na gaz.
Niestety 4 z przodu jest mocno uzależniona od tego, co konkretnie z tym wydechem zrobisz.
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: piotr26 »

Podpinam się pod temat z zapytaniem o intercooler. Powoli przymierzam się do zakupu.

- który z dostępnych pasuje 100 % plug & play? Wagner podobno wymaga jakiejś ingerencji w auto?
- Czy Airtec jest dobry? czy lepiej coś innego?
- czy warto od razu wejść w orurowanie intercoolera? To dodatkowe 1,5 - 2,5 tys według różnych producentów, ale czy daje to jakieś namacalne korzyści czy szkoda zachodu?

Będę wdzięczny za przybliżenie tematu.
Bebok
Posty: 86
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Bebok »

Ja sam zakładałem DO88 i przyciąć trzeba tylko plastikowe elementy kierownicy powietrza na chłodnice. Nowy intercooler jest grubszy i po prostu te plastiki nie chcą wskoczyć na swoje miejsce (zatrzaski). Nożykiem do tapet sobie poradziłem, bo to miękkie tworzywo.
No i trzeba skrócić "skrzydełko" od chłodnicy klimy np za pomocą kątówki, ewentualnie zmienić kolejność składania chłodnic do obudowy, ale po co się męczyć. Chłodnica klimy i tak jest zabezpieczona dodatkowo śrubkami.
Awatar użytkownika
jaro321
Posty: 325
Rejestracja: 9 lis 2015, o 17:36
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 534/660
Imię: Jarek
Lokalizacja: W-wa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jaro321 »

Bezproblemowy w montażu jest Forge. Ja mam Airteca i też trzeba było delikatnie przycinać plastik w ramce gdzie jest zamontowany, mimo że też miał być p&p.

U mnie jeszcze dodatkowo były źle wspawane górne mocowania w IC i chłodnica wody do końca nie siadła w dolne zaczepy. Trzeba było albo ją mocować na górze a dół miał wtedy 1 cm luzu, albo przespawać górne zaczepy w ic, a że brak było wtedy takiej możliwości to zostało wybrany wariant 1 i zabezpieczone dolne mocowanie dodatkowymi blaszkami. Dziś bym brał Forge.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

Był już temat poruszany i wiem że padły słowa "hejtu" na intercooler FMIC ale...
W porównaniu do Wagnera (640x410x65) to FMIC PRO jest o ~1500zl tańszy..
Wymiary 630x405x65 lub 640x410x55

A różnica w powierzchni całkowitej między grubym PRO a Wagnerem jest "znikoma" przy seryjnym turbo
Chyba tylko jakaś mocna hybryda dałaby radę wskazać różnicę...

Coobcio sam odbierał i montował swój do A4 i prawie się zlał na jego widok ;)
https://youtu.be/lyj8FD7Bgzc

Wg. Mnie produkt godny polecenia

Zaś co do wydechu środkowego z Golfa R...
Mar-Tec zrobi taki z kwasowki P&P w podobnej jak nie lepszej cenie...
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jimw »

Kuster pisze: 25 kwie 2021, o 20:00 Zaś co do wydechu środkowego z Golfa R...
Mar-Tec zrobi taki z kwasowki P&P w podobnej jak nie lepszej cenie...
Używki z Golfa 7R w dobrym stanie chodzą po 400 pln - chcesz powiedzieć, że nówkę od Mar-Tec dostanie się taniej?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Kuster »

jimw pisze: 26 kwie 2021, o 08:36
Kuster pisze: 25 kwie 2021, o 20:00 Zaś co do wydechu środkowego z Golfa R...
Mar-Tec zrobi taki z kwasowki P&P w podobnej jak nie lepszej cenie...
Używki z Golfa 7R w dobrym stanie chodzą po 400 pln - chcesz powiedzieć, że nówkę od Mar-Tec dostanie się taniej?
Taniej niekoniecznie ale za to nówkę sztukę kwasiak z lepszym przepływem.
Różnica na pewno nie będzie tak kopała po kieszeni jak w przypadku intercoolera
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Kuster pisze: 25 kwie 2021, o 20:00Wg. Mnie produkt godny polecenia
No offence, ale polecać można jak się samemu przetestuje.
Ze znajomymi przetestowaliśmy większośc IC w MQB o różnych mocach. Wniosek jest taki, że prawie żaden (bo jest jeden wyjątek) tani IC do MQB się nie sprawdza przy aplikacjach 400+ i tyle. Co z tego, że jest tańszy niż Wagner jak może być(i zazwyczaj będzie) to kasa wyrzucona w błoto.
Rozmiar rdzenia to tylko połowa sukcesu, bo dużo ważniejsza jego konstrukcja czyli przepływ/utrata ciśnienia/szybkość wychładzania.
W MQB IC jest w kanapce pomiędzy chłodnicami i jakość rdzenia jest kluczowa. Natomiast duży rozmiar (szczególnie grubość) działa wręcz na niekorzyść, bo trzeba więcej ciąć. Zresztą, sam Wagner też miał wcześniej lepsze rdzenie. Na dzień dzisiejszy najlepszy zakup do Superba to Forge lub do88 ew. Airtec.

PS. Na te pomiary z hamowni w KVR to patrz z przymrużeniem oka raczej 8-)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: jimw »

Kuster pisze: 26 kwie 2021, o 10:04
jimw pisze: 26 kwie 2021, o 08:36
Kuster pisze: 25 kwie 2021, o 20:00 Zaś co do wydechu środkowego z Golfa R...
Mar-Tec zrobi taki z kwasowki P&P w podobnej jak nie lepszej cenie...
Używki z Golfa 7R w dobrym stanie chodzą po 400 pln - chcesz powiedzieć, że nówkę od Mar-Tec dostanie się taniej?
Taniej niekoniecznie ale za to nówkę sztukę kwasiak z lepszym przepływem.
Różnica na pewno nie będzie tak kopała po kieszeni jak w przypadku intercoolera
A jak to wychodzi pod kątem dźwięku? Bo Golf 7R brzmi jak seria, co dla mnie jest akurat pożądane...
ODPOWIEDZ