2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Anikam
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 381km/507nm
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stockholm

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Anikam »

Auto z 2016 280km wiec wlasnie nie wiem jakie tam siedziały tłumiki. A czy sam końcowy wystarczy czy już lepiej całość?
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Anikam pisze: 8 lut 2022, o 09:03 Auto z 2016 280km wiec wlasnie nie wiem jakie tam siedziały tłumiki.
Rok 2016 to silnik CJX, środkowy tłumik restrykcyjny, końcowe na klapach.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Anikam
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 381km/507nm
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stockholm

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Anikam »

sane pisze: 8 lut 2022, o 10:23
Anikam pisze: 8 lut 2022, o 09:03 Auto z 2016 280km wiec wlasnie nie wiem jakie tam siedziały tłumiki.
Rok 2016 to silnik CJX, środkowy tłumik restrykcyjny, końcowe na klapach.
Czyli zostaje wymiana całosci czy można zmienić srodkowy na ten z rki i troche bedzie milej?

PS. Jaką wkładke filtra polecacie? Przerobiłem dolot i coś tam myśle wsadzić:)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: orlik »

Sorry, nie widziałem, że z 2016, albo miałeś wtedy jeszcze nieuzupełnione albo nie zauważyłem. Byłem pewny, że odebrałeś nowe 280. To tak jak sane napisał, masz środkowy restrykcyjny i śmiało możesz od tego zacząć.
Anikam
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 381km/507nm
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stockholm

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Anikam »

Czyli środek np z rki czy cos lepszego możecie polecić?
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Anikam pisze: 8 lut 2022, o 13:34 Czyli środek np z rki czy cos lepszego możecie polecić?
Środek z 7R/S3 albo od razu cały wydech custom...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Anikam
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 381km/507nm
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stockholm

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Anikam »

sane pisze: 8 lut 2022, o 13:44
Anikam pisze: 8 lut 2022, o 13:34 Czyli środek np z rki czy cos lepszego możecie polecić?
Środek z 7R/S3 albo od razu cały wydech custom...
Dzięki za rady Panowie!
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: orlik »

Anikam pisze: 8 lut 2022, o 11:09 PS. Jaką wkładke filtra polecacie? Przerobiłem dolot i coś tam myśle wsadzić:)
Wkładkę zostaw oryginalną nie ma co kombinować. Najważniejszy jest mod dolotu, który już zrobiłeś.
Sam mam oryginalną, bo zapomnieli mi zmienić na sportową podczas modyfikacji auta, a co raz więcej słyszę, że i tak to uja daje ;)
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: baarttbaartt »

Ewentualnie Filtr powietrza Knecht lx3502
Niższy jest.
Ja mam w dwóch autach od 3 lat używam i zmieniam co max pół roku. Koszt ok 50 pln max.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Anikam
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 19:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 381km/507nm
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stockholm

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: Anikam »

Ile można ugrac mocy po zmianie tego tlumika? Coś podniesie czy bardzie poprawi to dźwięk?
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: marasmus007 »

Anikam pisze: 9 lut 2022, o 17:36 Ile można ugrac mocy po zmianie tego tlumika? Coś podniesie czy bardzie poprawi to dźwięk?
Przede wszystkim odciąży sprężarkę, gdyż ułatwi odpływ spalin , tu raczej nie ma sensu szukać ile koni to będzie (tak jak w przypadku wkładki filtra powietrza) tylko aby polepszyć cały system, czyli bardziej zadbać o mechaniczne podzespoły.
Ja mam zrobiony przelotowy tłumik środkowy, downpipe z katem EURO4 ale zachowałem tłumiki końcowe oryginalne. Dźwięk jest zupełnie inny od oryginału "konkretniejszy" co da się słyszeć, ale nie jest to nie widomo co.
Pytanie czego oczekujesz ? Tak czy inaczej, ci którzy mają porządnie zmodyfikowane auta chyba już odpowiedzieli na większość Twoich pytań , chcesz mieć "ogień" rób po całości, chcesz mieć taniej , nie oczekuj koksów :)
Proponuje, abyś najpierw sprecyzował swoje oczekiwania, czego oczekujesz, a na pewno znajdą się na to odpowiedzi. Na tym forum są tacy co mają spore doświadczenie w tej materii i zapewne podzielą się swoimi doświadczeniami.
Tak chyba mi się wydaje :)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: piramida »

Zrób od razu stage 2 i po temacie. W kwestii wkładki, ja mam wkładkę BMC a czy coś daje, ciężko stwierdzić.
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: piotr26 »

Przy stage 1 i 2 sportowy filtr podobno nic nie daje. Nie wiem jak przy większych modyfikacjach. Czyli oryginalny lub zamienniki. Poza tym większa przepuszczalnośc filtra to większe ryzyko dostania się syfu i uszkodzenia turbospręzarki. Miałem w rodzinie taki przypadek w aucie ze zmienionym, dedykowanym dolotem i filtrami o dużym przepływie.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: sane »

Anikam pisze: 9 lut 2022, o 17:36 Ile można ugrac mocy po zmianie tego tlumika? Coś podniesie czy bardzie poprawi to dźwięk?
+15-20KM więcej do zrobienia na Stage 1. Jeżeli pozostałe elementy wydechu bez zmian to dźwięk się za bardzo nie zmieni.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

Post autor: piramida »

Rozluźniony środkowy tłumik to przed wszystkim bezpieczeństwo turbiny a dodatkowa moc wynikająca z tego faktu to tylko mały bonusik ;-)
ODPOWIEDZ