Strona 4 z 7

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 10:12
autor: KriSSo
To samo, co w Golfie R. Generalnie raczej nic na tyle ciekawego, żeby na to zmieniać: 357 milimetrów z przodu na toczy pływającej (dwutłoczkowe - dwa tłoki po jednej stronie) oraz 310 milimetrów z tyłu (jednotłoczkowe). Arteon, GOLF 8R. Krótko pisząc - szkoda pieniędzy. Lepiej zainwestować w WRK, albo tańsza opcja - Porsche Macan.

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 10:44
autor: Movibonczuk
KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 10:12 To samo, co w Golfie R. Generalnie raczej nic na tyle ciekawego, żeby na to zmieniać: 357 milimetrów z przodu na toczy pływającej (dwutłoczkowe - dwa tłoki po jednej stronie) oraz 310 milimetrów z tyłu (jednotłoczkowe). Arteon, GOLF 8R. Krótko pisząc - szkoda pieniędzy. Lepiej zainwestować w WRK, albo tańsza opcja - Porsche Macan.
Dzieki. A jak to wyglada w porownainu do “naszej” serii? Wrk to juz spory wydatek.

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 10:51
autor: KriSSo
Mały edit:
Pojawiły się klocki pod nowy zacisk w 8R/Arteon. Kosztują na przód: 1250 zł. WRK spory wydatek, podobnie jak sporym wydatkiem jest hebel 8R. Różnica w skuteczności? Przepaść między WRK i tym z 8R. Zatem założyć raz a dobrze i spokój na lata. Jeśli jednak ma być tanio i nieco lepiej, pozostaje opcja MACAN. Wymiana hebli na te z 8R to kompletnie nietrafiony pomysł z uwagi zarówno na parametry jak i na cenę.

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 11:32
autor: Kuster
Movibonczuk pisze: 3 maja 2021, o 09:06 Ja jeszcze w kwestii hamulcow. Czy orientuje sie ktos co siedzi w Arteonie R?

Obrazek
To są zdjęcia Arteona R Performance na 2021r
To samo co Golf R i Tiguan R (też Performance)
Na necie piszą że są to nowe 18" hamulce w 19" felgach co jest nierealne... Tym bardziej że nowa eRka ma być oferowana też na 18" felgach...
Prawdopodobnie jest to 350mm albo 370mm to samo co w Audi TTRS, RS3 lub Cupra R
Tyle że zacisk jedno tłoczkowy

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 12:31
autor: KriSSo
Nie kombinujmy. Zacisk jednotłoczkowy to nie jest. Napisałem wyżej, co i jak :)

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 12:50
autor: Kuster
KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 12:31 Nie kombinujmy. Zacisk jednotłoczkowy to nie jest. Napisałem wyżej, co i jak :)
Sorry pisałem to jak jeszcze odpowiedzi nie było

To znaczy że są to te same heble co z A4, A6, A7
Oznacza to że zaciski pasują pod MQB tylko tarcze zmienili
Fajnie

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 14:22
autor: KriSSo
To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 18:25
autor: Kuster
KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 14:22 To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?
Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 19:27
autor: KriSSo
Okej. Okazuje się natomiast, ze ten 2-tłok jest golfie tylko z pakietem performance. Bez tego pakietu jest znowu 1-tłok i 340 mm. Ja pierdzielę, ale porażka. Czy ich powaliło? Przecież to są NAJGORSZE hamulce z tych wszystkich HH. Civic TyperR 4-tłok brembo, Mégane RS 4-tłok brembo, Focus RS to samo, M135i to samo, A35, A45 co najmniej to samo - ten ostatni ma 6T. Lipa totalna z R i audi S3.

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 20:14
autor: Kuster
Najwidoczniej jakiś inżynier stwierdził że są wystarczające ;)

Co do klocków 345 vs 356 (chyba się nie pomyliłem)
https://webservice.tecalliance.services ... 4vxSf5MdFV

https://webservice.tecalliance.services ... 4vxSf5MdFV

Nie wiem tylko czy ta wartość powierzono jest samego materiału ciernego czy całego klocka

Ale nie wypada to jednak aż tak źle

No i tarcze z tego co teraz patrzyłem to 345 mają grubość 30mm a te 356 mają 34mm

Wszystko składa się na to że są teoretycznie "lepsze"
Większe ramię (wielkość tarczy), powierzchnia klocka podobna (ale nie sprawdziłem dokładnie) no i siła nacisku większa wytwarzana przez sam zacisk bo są tylko dwa tłoczki o mniejszej łącznej powierzchni niż te 4tł Brembo.

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 3 maja 2021, o 21:27
autor: orlik
Myślę, że nie inżynier tylko księgowy ;)

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 6 maja 2021, o 07:18
autor: sane
Kuster pisze: 3 maja 2021, o 18:25
KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 14:22 To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?
Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)
No chyba nie do końca...
To, że tarcza ma taką samą średnicę to nie znaczy, że to ten sam zacisk i że to będzie pasowało do MQB, a przynajmniej nie bez adapterów.
Zaciski pod tarcze 356-380 z platformy MLB (A4/A5/A6/A7/Q5 itd.) to są zaciski 6T produkcji Akebono, a nie 2T jak w Golfie 8R.

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 6 maja 2021, o 18:29
autor: Kuster
sane pisze: 6 maja 2021, o 07:18
Kuster pisze: 3 maja 2021, o 18:25
KriSSo pisze: 3 maja 2021, o 14:22 To samo? Na pewno? Tam są 2-tłoki jednostronne?
Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)
No chyba nie do końca...
To, że tarcza ma taką samą średnicę to nie znaczy, że to ten sam zacisk i że to będzie pasowało do MQB, a przynajmniej nie bez adapterów.
Zaciski pod tarcze 356-380 z platformy MLB (A4/A5/A6/A7/Q5 itd.) to są zaciski 6T produkcji Akebono, a nie 2T jak w Golfie 8R.
SQ5 380mm
Audi A4,5,6,7 356mm
Dwa tłoki różnią się tylko jarzma
Już sprawdzałem bo chciałem do siebie tylko problem z tarczą jest
http://www.japancar.pl/p/zacisk_hamucow ... r_380mm_ac

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 7 maja 2021, o 09:11
autor: sane
Kuster pisze: 6 maja 2021, o 18:29SQ5 380mm
Audi A4,5,6,7 356mm
Dwa tłoki różnią się tylko jarzma
Już sprawdzałem bo chciałem do siebie tylko problem z tarczą jest
http://www.japancar.pl/p/zacisk_hamucow ... r_380mm_ac
Ok, widzę już, że chodziło Ci o stare SQ5.
To ja z kolei pisałem o 2gen, a tam jest Akebono 6T już.

Re: 2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4

: 7 maja 2021, o 09:52
autor: marasmus007
Kuster pisze: 6 maja 2021, o 18:29
sane pisze: 6 maja 2021, o 07:18
Kuster pisze: 3 maja 2021, o 18:25

Tak dwa tłoki tylko mniejszy klocek w porównaniu do tego z Macana/Q5

SQ5 ma te same zaciski ale inne jarzmo bo tam tarcza 380mm jest

W zasadzie wszystkie Competition były wyposażone w ten zestaw tzn 356/330 (przód/tył)
No chyba nie do końca...
To, że tarcza ma taką samą średnicę to nie znaczy, że to ten sam zacisk i że to będzie pasowało do MQB, a przynajmniej nie bez adapterów.
Zaciski pod tarcze 356-380 z platformy MLB (A4/A5/A6/A7/Q5 itd.) to są zaciski 6T produkcji Akebono, a nie 2T jak w Golfie 8R.
SQ5 380mm
Audi A4,5,6,7 356mm
Dwa tłoki różnią się tylko jarzma
Już sprawdzałem bo chciałem do siebie tylko problem z tarczą jest
http://www.japancar.pl/p/zacisk_hamucow ... r_380mm_ac
Jak szukasz dla siebie to mam do sprzedania cały set z mojego S3 6T Akebono, adaptery, przewody w oplocie i tarcze. Trzeba tylko klocki dokupić.