2.0 TSI 280KM Stage 1 i 3/4
: 10 kwie 2021, o 17:46
Witam wszystkich.
Nie jestem nowym forumowiczem ani swiezo upieczonym wlascicielem superba. Jestesmy juz ze soba ponad 4 lata, ktore uplynely bezawaryjnie nie liczac dwukrotnej usterki obu silownikow klap wydechu przy przebiegu 600 i 2000km. Samochod zamowiony w grudniu 2015 odebrany we wrzesniu 2016 (MY2017).
Moja wersja to L&K 2,0TSI 280KM wzbogacona o ACC, wentylowane fotele, hak, łopatki zmiany biegow, rolety bocznych szyb, podgrzewana przednia szyba i pewnie jeszcze kilka rzeczy, o ktorych teraz juz nie pamietam.
Zaraz po wyjezdzie z salonu superb wjechal na ceramike.
Sledzilem Wasze tematy dotyczace modyfikcji samochodow uwaznie acz podchodzilem do nich ze spora rezerwa.
Moglbym tu zacytowac kolege Piramida z jego pierwszych postow na temat zwyklego “dupowozu”, ktorego nie ma sensu modyfikowac, bo jezdzi super, hebli jak sie nie jezdzi na torze to nie ma co zmieniac bo sa rewelacyjne, a dsg przeciez hula swietnie, ktory zaprzeczal sobie kilkanascie stron dalej Tylko po co? No przekonywaliscie mnie dlugo ale w koncu Wam sie udalo. Bede „modzil”. Nie tak bardzo, choc wielu tak wlasnie na poczatku pisalo.
Swoje modzenie ocenilem na stage 1 i 3/4. Chcialbym, zebyscie przejrzeli moj plan i ewentualnie go poprawili.
Dolot:
- Wkladka filtra powietrza K&N lub BMC
- TIP CTS z dogbox.pl (rure silokonowa od TIP do puszki podobno mozna sobie darowac bo nic nie daje)
- Udroznic seryjny wlot powietrza (wyciac “dziury” w kratce od strony kierowcy, wlozyc zaslepke od strony silnika (5Q0129849), wyjac kratke z dna puszki filtra)
Wydech:
- Tlumik srodkowy: - z golfa 7R lub
- MG cichszy tudzież
- Mar-tec
Albo od razu
- downpipe z Mar-tec bez katalizatora (jestem z Warszawy- do MG mam za daleko)
Co do downpipe mam oczywiscie obiekcje zwiazane z glosnoscia (no jednak jest to samochod rodzinny i dluzsze trasy sie nim pokonuje) i przegladami technicznymi (brak katalizatora)
Zawieszenie:
- tylne tuleje przedniego wahacza z RS3 (81A407183)
- Rozporka (gorny sport)
- Sprezyny eibach pro kit (bez podkladek na tyl)
- Geometria i podniesienie swiatel
Program:
- W Compsport Łódź lub R-Performance na Mineralnej (preferowana opcja ze wzgledu na Warszawe oraz dobre doswiadczenia z modyfikacja poprzednich samochodow)
- Podniesc obroty zmiany biegow (1350 redukcja, zmiana na wyzszy 2400) i zmodyfikowac calkiem tryb sport bo nie da sie na nim jezdzic (zawsze ciagnie do czerwonego pola, nawet przy delikatnym przyspieszaniu)
- Haldex ??? (Kodowanie 501)
Hamulce (jak sie skoncza obecne)
- klocki ebc zolte, ferodoo ds. 2500 FCP4425H
- Tarcze ATE 24.0130-0225.1
- Oplot przod i tyl HEL brakes.pl
Kola:
Obecnie jezdze na 18” ale przyszedl czas na wieksze. 20” troche sie obawiam ale wielu z was pisze, ze nie ma czego. 19-tki jednak wydaja mi sie sensowna alternatywa. Co do wzorow to zdecydowanie musza byc to wzory masywne bo inaczej felgi wygladaja na zdecydowanie mniejsze niz sa w rzeczywistosci. Dla wielu z Was waga felg ma duze znaczenie. Dla mnie znaczenie ma ich wytrzymalosc. Doradzicie?
Czy cos pominalem? O czyms zapomnialem? A moze pomieszalem?
Nie jestem nowym forumowiczem ani swiezo upieczonym wlascicielem superba. Jestesmy juz ze soba ponad 4 lata, ktore uplynely bezawaryjnie nie liczac dwukrotnej usterki obu silownikow klap wydechu przy przebiegu 600 i 2000km. Samochod zamowiony w grudniu 2015 odebrany we wrzesniu 2016 (MY2017).
Moja wersja to L&K 2,0TSI 280KM wzbogacona o ACC, wentylowane fotele, hak, łopatki zmiany biegow, rolety bocznych szyb, podgrzewana przednia szyba i pewnie jeszcze kilka rzeczy, o ktorych teraz juz nie pamietam.
Zaraz po wyjezdzie z salonu superb wjechal na ceramike.
Sledzilem Wasze tematy dotyczace modyfikcji samochodow uwaznie acz podchodzilem do nich ze spora rezerwa.
Moglbym tu zacytowac kolege Piramida z jego pierwszych postow na temat zwyklego “dupowozu”, ktorego nie ma sensu modyfikowac, bo jezdzi super, hebli jak sie nie jezdzi na torze to nie ma co zmieniac bo sa rewelacyjne, a dsg przeciez hula swietnie, ktory zaprzeczal sobie kilkanascie stron dalej Tylko po co? No przekonywaliscie mnie dlugo ale w koncu Wam sie udalo. Bede „modzil”. Nie tak bardzo, choc wielu tak wlasnie na poczatku pisalo.
Swoje modzenie ocenilem na stage 1 i 3/4. Chcialbym, zebyscie przejrzeli moj plan i ewentualnie go poprawili.
Dolot:
- Wkladka filtra powietrza K&N lub BMC
- TIP CTS z dogbox.pl (rure silokonowa od TIP do puszki podobno mozna sobie darowac bo nic nie daje)
- Udroznic seryjny wlot powietrza (wyciac “dziury” w kratce od strony kierowcy, wlozyc zaslepke od strony silnika (5Q0129849), wyjac kratke z dna puszki filtra)
Wydech:
- Tlumik srodkowy: - z golfa 7R lub
- MG cichszy tudzież
- Mar-tec
Albo od razu
- downpipe z Mar-tec bez katalizatora (jestem z Warszawy- do MG mam za daleko)
Co do downpipe mam oczywiscie obiekcje zwiazane z glosnoscia (no jednak jest to samochod rodzinny i dluzsze trasy sie nim pokonuje) i przegladami technicznymi (brak katalizatora)
Zawieszenie:
- tylne tuleje przedniego wahacza z RS3 (81A407183)
- Rozporka (gorny sport)
- Sprezyny eibach pro kit (bez podkladek na tyl)
- Geometria i podniesienie swiatel
Program:
- W Compsport Łódź lub R-Performance na Mineralnej (preferowana opcja ze wzgledu na Warszawe oraz dobre doswiadczenia z modyfikacja poprzednich samochodow)
- Podniesc obroty zmiany biegow (1350 redukcja, zmiana na wyzszy 2400) i zmodyfikowac calkiem tryb sport bo nie da sie na nim jezdzic (zawsze ciagnie do czerwonego pola, nawet przy delikatnym przyspieszaniu)
- Haldex ??? (Kodowanie 501)
Hamulce (jak sie skoncza obecne)
- klocki ebc zolte, ferodoo ds. 2500 FCP4425H
- Tarcze ATE 24.0130-0225.1
- Oplot przod i tyl HEL brakes.pl
Kola:
Obecnie jezdze na 18” ale przyszedl czas na wieksze. 20” troche sie obawiam ale wielu z was pisze, ze nie ma czego. 19-tki jednak wydaja mi sie sensowna alternatywa. Co do wzorow to zdecydowanie musza byc to wzory masywne bo inaczej felgi wygladaja na zdecydowanie mniejsze niz sa w rzeczywistosci. Dla wielu z Was waga felg ma duze znaczenie. Dla mnie znaczenie ma ich wytrzymalosc. Doradzicie?
Czy cos pominalem? O czyms zapomnialem? A moze pomieszalem?