Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
- marcinsportline
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Witam.
Temat może już był omawiany ale mam prośbę o podpowiedź. Kupiłem nowego Superba Sportline 2.0 TSI i zauważyłem, że strasznie nim buja szczególnie przy wiejącym wietrze.
Zastanawiam się nad dwoma opcjami. Opcja pierwsza to wymiana amortyzatorów oraz sprężyna na zestaw Bilstein B12 Pro - Kit lub opcja druga zestaw stabilizatorów Anti - Roll - Kit.
Nie chodzi mi pokonywanie zakrętów z dużymi prędkościami tylko o zminimalizowanie wpływu bocznego wiatru i pochyłu drogi tak aby samochód prowadził się bezpiecznie.
Samochód jest nowy ma dosłownie 1000km przebiegu.
Prośba o pomoc i poradę.
Temat może już był omawiany ale mam prośbę o podpowiedź. Kupiłem nowego Superba Sportline 2.0 TSI i zauważyłem, że strasznie nim buja szczególnie przy wiejącym wietrze.
Zastanawiam się nad dwoma opcjami. Opcja pierwsza to wymiana amortyzatorów oraz sprężyna na zestaw Bilstein B12 Pro - Kit lub opcja druga zestaw stabilizatorów Anti - Roll - Kit.
Nie chodzi mi pokonywanie zakrętów z dużymi prędkościami tylko o zminimalizowanie wpływu bocznego wiatru i pochyłu drogi tak aby samochód prowadził się bezpiecznie.
Samochód jest nowy ma dosłownie 1000km przebiegu.
Prośba o pomoc i poradę.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Zgłoś to na gwarancji, że buja na wietrze. B12 - to grubo mierzysz w pełny sport. Stabilizatory do wiatru nic nie pomogą.
Tak widzę, że nie bardzo kumasz o co chodzi w zawieszeniu.
Weź na test przy dużym wietrze np. Dacię Lodgy to bujania nie będzie tylko mocne strzały na prawie 2 metry.
Mam Sportline kombi i wiatr boczny nie przeszkadza a wolno nie jeżdżę.
Być może masz zapiętych wszystkich asystentów?
Tak widzę, że nie bardzo kumasz o co chodzi w zawieszeniu.
Weź na test przy dużym wietrze np. Dacię Lodgy to bujania nie będzie tylko mocne strzały na prawie 2 metry.
Mam Sportline kombi i wiatr boczny nie przeszkadza a wolno nie jeżdżę.
Być może masz zapiętych wszystkich asystentów?
- marcinsportline
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Zapytałem bo dzisiaj zadzwoniłem do Eibacha do Częstochowy i tam koleś powiedział że stabilizatory pomogą. Mówił też że zestaw b12 nie jest taki twardy. Zastanawia mnie jedynie czy nie będzie za nisko
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Kup sobie KW V2 lub ST XA i po temacie, raz a porządnie.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Za kupno stabilizatorów i ich montaż zapłacisz połowę ceny jak nie więcej gwintu ST XA bo aby założyć przedni stab to trzeba opuścić całe sanki, lepszy gwint i zapomniesz o problemach z prowadzeniem
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
A jak stabilizatory to H&R a nie eibacha bo eibach jest na poliuretanach a H&R na gumach, poliuretany z czasem zaczynają skrzypieć i jest to nie do usunięcia chyba, że ponowna wymiana gum.
- marcinsportline
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Po zmianie stabilizatorów domyślam się że nadal będzie miękko. Chciałbym żeby było trochę twardziej ale nie za nisko
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Będzie twardziej, na obniżonym zawieszeniu miałem wrazenie jakbym założył felgi o cal większe
- marcinsportline
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Mówiąc szczerze zupełnie nie wiem co zrobić. Nie bardzo się na tym znam i czytając forum widzę że każdy ma swoje zdanie i swoje upodobania. Nie chciałabym żałować modyfikacji nowego samochodu
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
trochę nie rozumiem jak może bujać takim autem...
Ja totalnie wiatru nie czuje a wieje u mnie jak szlag.
Na autostradzie czułem podmuchy tylko wyjeżdżając z ekranów dźwiękochłonnych... ale umówmy się prędkość też była spora;-)
Natomiast pokonywanie zakrętów to inna bajka. Tak... słabo jest. Tu poprostu trzeba zawias zmienić.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ja totalnie wiatru nie czuje a wieje u mnie jak szlag.
Na autostradzie czułem podmuchy tylko wyjeżdżając z ekranów dźwiękochłonnych... ale umówmy się prędkość też była spora;-)
Natomiast pokonywanie zakrętów to inna bajka. Tak... słabo jest. Tu poprostu trzeba zawias zmienić.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Po prostu superb na fabrycznym zawieszeniu prowadzi się zbyt komfortowo i jazda z większymi prędkościami nie jest przyjemnością i czułem się po wyjeździe z salonu niepewnie przesiadając się z obniżonej octavii. Podmuchy wiatru również czuć na utwardzonym i obnizonym zawieszeniu jak nagle wyskoczysz za ekranów mając powiedzmy 180 na liczniku.
Generalnie jak chcesz trochę pojeździć tym autem i latasz po autostradach to jest tylko jedna droga, gwint, którego nie musisz skręcać zbyt nisko a precyzja prowadzenia jest genialna w porównaniu z serią.
Generalnie jak chcesz trochę pojeździć tym autem i latasz po autostradach to jest tylko jedna droga, gwint, którego nie musisz skręcać zbyt nisko a precyzja prowadzenia jest genialna w porównaniu z serią.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
Dokładnie, ale chyba jak ktoś kupuje Superba to się z tym liczy? Wszyscy piszą dużo miejsca, dużo miejsca... a prowadzenie do ch... nie istotne;-)
Dlatego pod tym względem VW uważam ... prowadzi się lepiej.
Ale to nie jest bujanie na wietrze. Przy tej masie i wielkości... on idzie jak mała ciężarówka...włącznie z hamowaniem
Nie ma co porównywać Octavii z Superb... kompletnie dwie różne filozofie, wielkości i prowadzenie.
Natomiast obawiam się... przy 180k/h w innym aucie TYCH ROZMIARÓW czy na innym zawiasie też będzie ten efekt wylatując zza ekranów.
Dlatego pod tym względem VW uważam ... prowadzi się lepiej.
Ale to nie jest bujanie na wietrze. Przy tej masie i wielkości... on idzie jak mała ciężarówka...włącznie z hamowaniem
Nie ma co porównywać Octavii z Superb... kompletnie dwie różne filozofie, wielkości i prowadzenie.
Natomiast obawiam się... przy 180k/h w innym aucie TYCH ROZMIARÓW czy na innym zawiasie też będzie ten efekt wylatując zza ekranów.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2021, o 08:32 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
marcinsportline nie napisałeś o jednej dosyć istotnej sprawie
Zawieszenie standard czy DCC?
jak DCC to za każdym razem ustawiaj na sport
Jak zwykłe to B12 spoko wybór (cena, jakość)
Zaś gwint możesz ustawić na wysokość jaka Co odpowiada
Na ogół dobry gwint można ustawić nawet wyżej niż serię
Stabilizatory nastawione są na trzymanie w zakręcie (dociskają koła do podłoża)
Przechyły i tak będą (na seryjnym zawiasie)
Zawieszenie standard czy DCC?
jak DCC to za każdym razem ustawiaj na sport
Jak zwykłe to B12 spoko wybór (cena, jakość)
Zaś gwint możesz ustawić na wysokość jaka Co odpowiada
Na ogół dobry gwint można ustawić nawet wyżej niż serię
Stabilizatory nastawione są na trzymanie w zakręcie (dociskają koła do podłoża)
Przechyły i tak będą (na seryjnym zawiasie)
Jak dbasz tak masz
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
I tu Panowie dodam swoje dwa grosze. Oczywiście o stabilizatorach mówi się, że służą głównie to zniwelowania przechyłów na zakręcie.
Założyłem na razie sam tył, i szybka jazda autostradą, jest o wiele stabilniejsza. Także potwierdzam to co napisał Ci Eibach. Na sobie zauważyłem, że większą różnicę odczułem jadąc na wprost niż w zakrętach, tzn widzę, że mogę jechać szybciej niż wcześniej bez dyskomfortu, że auto odleci na boki. Nie wiem czy tak jest w każdym aucie, czy tylko w suberbie, który być może przez swoją długość i cienkie stabilizatory do tej budy zachowuje się nerwowo.
Oczywiście zawieszenie gwintowe też u mnie zagości na dniach, bo wybieranie nierówności(słaba jakość seryjnych amortyzatorów) jest na poziomie dla mnie nieakceptowalnym.
Także moim skromnym zdaniem warto zrobić to i to, czyli usztywnić budę(stabilizator) oraz poprawić tłumienie i prowadzenie, przez zmianę amortyzatorów. Czy to będzie zestaw B12 czy ST XA, KW V2, już myślę indywidualna decyzja. Każdy z tych zestawów będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż seria. Jedyna znacząca dla mnie różnica między B12 a ST XA(lub KW V2) to możliwość ustawienia indywidualnie twardości. Pomijam już możliwość regulacji wysokości, bo w moim przypadku gwint i tak będę ustawiał na wysokość B12.
Założyłem na razie sam tył, i szybka jazda autostradą, jest o wiele stabilniejsza. Także potwierdzam to co napisał Ci Eibach. Na sobie zauważyłem, że większą różnicę odczułem jadąc na wprost niż w zakrętach, tzn widzę, że mogę jechać szybciej niż wcześniej bez dyskomfortu, że auto odleci na boki. Nie wiem czy tak jest w każdym aucie, czy tylko w suberbie, który być może przez swoją długość i cienkie stabilizatory do tej budy zachowuje się nerwowo.
Oczywiście zawieszenie gwintowe też u mnie zagości na dniach, bo wybieranie nierówności(słaba jakość seryjnych amortyzatorów) jest na poziomie dla mnie nieakceptowalnym.
Także moim skromnym zdaniem warto zrobić to i to, czyli usztywnić budę(stabilizator) oraz poprawić tłumienie i prowadzenie, przez zmianę amortyzatorów. Czy to będzie zestaw B12 czy ST XA, KW V2, już myślę indywidualna decyzja. Każdy z tych zestawów będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż seria. Jedyna znacząca dla mnie różnica między B12 a ST XA(lub KW V2) to możliwość ustawienia indywidualnie twardości. Pomijam już możliwość regulacji wysokości, bo w moim przypadku gwint i tak będę ustawiał na wysokość B12.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Modyfikacja zawieszenia - bujanie na wietrze
orzeł w żadnym wypadku nie neguję tego co napisałeś bo fakt faktem co auto to inne prowadzenie ale ja "szkoliłem" się na swoich autach
We wszystkich miałem zmienione zawieszenia
Civic MB2 Gwint MTS V3
seryjnie stabilizator przód 22mm tył brak
Zmieniony na 26mm przód 16mm tył z MB6
Potem zmieniłem jeszcze tył na 20mm Rover MG
Różnice odczułem tylko na zakrętach (bo ten samochód nie jeździł zbyt szybko) i jak przeskok z 22/0 na 26/16 był mega odczuwalny tak 26/20 niesamowicie mnie zaskoczył (na +)
W Accordzie CL9 prowadził się rewelacyjnie w zakrętach a na prostej musiało na prawdę wiać żeby autem "bujało"
Nawet przy prędkościach 180-200 trzymał się jak przyklejony
Początkowo na gwincie ISC Sport był strasznie sztywny nawet na najmniejszym ustawieniu twardości.
Zmieniłem to na B12 i było rewelacyjnie (komfortowo) chociaż niżej niż na ISC...
Stabilizatory miałem 26/16. Chciałem zmieniać tył na 22mm ale koniec końców do tego nie doszło...
Obecnie
Mój Superb ma seryjne zawieszenie, stabilizatory 26/18 i wg mnie prowadzi się średnio-dobrze... Ale to pewnie przez to że tył jest długi i "lekki" (ja mam ośkę, nie wiem jaki jest rozkład przy 4x4) może dlatego SS3 i Pasek B8 mają problem z testem łosia? ^^
"Wydaje" mi się że samo usztywnienie/obniżenie powinno zlikwidować większość negatywnych odczuć podczas jazdy
Osobiście będę też zakładał na tył seryjny stab 20mm ale to właśnie z myślą o "poprawieniu" stabilności w zakrętach (sprawdzimy czy to coś w ogóle da...)
We wszystkich miałem zmienione zawieszenia
Civic MB2 Gwint MTS V3
seryjnie stabilizator przód 22mm tył brak
Zmieniony na 26mm przód 16mm tył z MB6
Potem zmieniłem jeszcze tył na 20mm Rover MG
Różnice odczułem tylko na zakrętach (bo ten samochód nie jeździł zbyt szybko) i jak przeskok z 22/0 na 26/16 był mega odczuwalny tak 26/20 niesamowicie mnie zaskoczył (na +)
W Accordzie CL9 prowadził się rewelacyjnie w zakrętach a na prostej musiało na prawdę wiać żeby autem "bujało"
Nawet przy prędkościach 180-200 trzymał się jak przyklejony
Początkowo na gwincie ISC Sport był strasznie sztywny nawet na najmniejszym ustawieniu twardości.
Zmieniłem to na B12 i było rewelacyjnie (komfortowo) chociaż niżej niż na ISC...
Stabilizatory miałem 26/16. Chciałem zmieniać tył na 22mm ale koniec końców do tego nie doszło...
Obecnie
Mój Superb ma seryjne zawieszenie, stabilizatory 26/18 i wg mnie prowadzi się średnio-dobrze... Ale to pewnie przez to że tył jest długi i "lekki" (ja mam ośkę, nie wiem jaki jest rozkład przy 4x4) może dlatego SS3 i Pasek B8 mają problem z testem łosia? ^^
"Wydaje" mi się że samo usztywnienie/obniżenie powinno zlikwidować większość negatywnych odczuć podczas jazdy
Osobiście będę też zakładał na tył seryjny stab 20mm ale to właśnie z myślą o "poprawieniu" stabilności w zakrętach (sprawdzimy czy to coś w ogóle da...)
Jak dbasz tak masz