Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

A nie można tego zrobić przez OBDeleven ?
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Sdss »

sonemo pisze: 12 paź 2021, o 10:00 Te nieszczęsne żeglowanie jest znacznie bardziej uciążliwe niż domyślnie włączony start-stop. Fajnie jakby przez obd można było się tego pozbyć.
To żeglowanie w czym jest uciążliwe?
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

Jedziesz No 60km/h zdejmujesz nogę z gazu i po chwili ponownie dodajesz gazu i już masz lag zanim skrzynie wrzuci bieg. Ogółem dsg ma bardzo duży lag.

Do tego jak już hamujesz i koła maja się zatrzymać to jest takie nieprzyjemne szarpnięcie jak koła się zatrzymują. Hydrokinetyk płynnie się zatrzyma.

Przejedz się No mazda czy BMW z ich hydrokinetykami a zobaczysz jak płynnie auto rusza i hamuje.
sonemo
Posty: 22
Rejestracja: 3 sty 2020, o 11:33
Samochód: Superb III combi Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: sonemo »

Jak ściągam nogę z gazu, to nie znaczy że chcę się dalej toczyć podobną prędkością, raczej zwolnić, hamować silnikiem i rzadziej używać hamulca. Przejeżdżanie przez osiedlową drogę z progami co 50 m, wymaga przez to więcej wachlowania. Na poprzednim automacie wystarczało ściągać nogę z gazu, żeby auto zdążyło wytracić prędkość. Z żeglowaniem jest mniej wygodnie i co chwilę muszę wrzucać bieg łopatkami. O dodatkowym lagu wspomniał kolega wcześniej.
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Sdss »

kacluk pisze: 20 lis 2021, o 22:28 Jedziesz No 60km/h zdejmujesz nogę z gazu i po chwili ponownie dodajesz gazu i już masz lag zanim skrzynie wrzuci bieg. Ogółem dsg ma bardzo duży lag.

Do tego jak już hamujesz i koła maja się zatrzymać to jest takie nieprzyjemne szarpnięcie jak koła się zatrzymują. Hydrokinetyk płynnie się zatrzyma.

Przejedz się No mazda czy BMW z ich hydrokinetykami a zobaczysz jak płynnie auto rusza i hamuje.
Nie zauważam laga, żeglowanie jest aktywne tylko o trybie Eco. Auto nie szarpie , rusza płynnie zatrzymuje się również płynnie. Masz zużytą lub nie sprawną skrzynie.
W trybie żeglowania skrzynia nie wypina biegu.

Jeździłem autami z innymi automatami i fakt potrafią szybciej zmieniać biegi. DSG jest przeciętne, jazdy autem nie traktuje jak pojedynku na rewolwery....
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: piotr26 »

kacluk pisze: 20 lis 2021, o 22:28 Jedziesz No 60km/h zdejmujesz nogę z gazu i po chwili ponownie dodajesz gazu i już masz lag zanim skrzynie wrzuci bieg. Ogółem dsg ma bardzo duży lag.

Do tego jak już hamujesz i koła maja się zatrzymać to jest takie nieprzyjemne szarpnięcie jak koła się zatrzymują. Hydrokinetyk płynnie się zatrzyma.

Przejedz się No mazda czy BMW z ich hydrokinetykami a zobaczysz jak płynnie auto rusza i hamuje.
U mnie nic nie szarpie. Może faktycznie masz jakiś problem ze skrzynią?

Lag to oddzielna historia. Ktoś, kto programował pracę tej skrzyni chyba nigdy nie jeżdził tym samochodem aby sprawdzic efekty swojej pracy.
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

piotr26 pisze: 21 lis 2021, o 12:03

U mnie nic nie szarpie. Może faktycznie masz jakiś problem ze skrzynią?
I 2 następne skody które mialem na jeździe testowej/aucie zastępczym także? ja jestm bardzo wyczulony na tym punkcie.. I dla mnie dsg to tragiczna skrzynia.. Właśnie negocjuję zamianę superba za mazdę 6 2.5 automat bo tam skrzynia to poezja. Wolniejsza niż dsg ale żadnego laga i mega płynna w manewrowaniu
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

Sdss pisze: 21 lis 2021, o 09:10 "Nie zauważam laga, żeglowanie jest aktywne tylko o trybie Eco. Auto nie szarpie , rusza płynnie zatrzymuje się również płynnie. Masz zużytą lub nie sprawną skrzynie."
Podziwiam jak ktoś jeździ dsg i nie zauważa laga. Każda skoda jaką mi dawano na zastępstwo jeździ identycznie z moją. Przejedź się np autem ze skrzynią zf8hp a zobaczysz dużą różnicę w działaniu

Żużyta lub niesprawna skrzynia? przy przebiegu 40k km? Salon skoda Polska i salon Uk twierdzą że "te skrzynie tak działają"
Być może ja jestem bardzo wyczulony gdyż jeździłem tylko autami z evct i hydrokinetykami a tam laga nie ma.
Awatar użytkownika
caballero
Posty: 350
Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: caballero »

kacluk pisze: 20 lis 2021, o 22:28 Do tego jak już hamujesz i koła maja się zatrzymać to jest takie nieprzyjemne szarpnięcie jak koła się zatrzymują. Hydrokinetyk płynnie się zatrzyma.

Przejedz się No mazda czy BMW z ich hydrokinetykami a zobaczysz jak płynnie auto rusza i hamuje.
Fakt, że przy zwalnianiu, gdy skrzynia redukuje biegi, to mogą być odczuwalne lekkie szarpnięcia. Na początku też miałem problem (pierwsze 2-3 dni), ale teraz jakoś już udaje mi się wyczuwać tę skrzynię i zatrzymanie jest już bardzo płynne.

Jechałem jakiś czas temu Pankiem Fiat 500 (akurat był najbliżej), tam to dopiero skrzynia szarpała przy zwalnianiu. Najgorsze wrażenia z jazdy, jakie miałem autem produkowanym po 2000 r.
artho
Posty: 1123
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: artho »

DQ200 z małych Szkód - Fabii, Octavii też potrafi dość nieprzyjemnie i zauważalnie szarpnąć przy redukcji biegu jak i na nierównym terenie, gdzie podczas wolnej jazdy skrzynia zastanawia się czy 2ka czy wracać na 1kę.
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Sdss »

kacluk pisze: 25 lis 2021, o 23:07
Sdss pisze: 21 lis 2021, o 09:10 "Nie zauważam laga, żeglowanie jest aktywne tylko o trybie Eco. Auto nie szarpie , rusza płynnie zatrzymuje się również płynnie. Masz zużytą lub nie sprawną skrzynie."
Podziwiam jak ktoś jeździ dsg i nie zauważa laga. Każda skoda jaką mi dawano na zastępstwo jeździ identycznie z moją. Przejedź się np autem ze skrzynią zf8hp a zobaczysz dużą różnicę w działaniu

Żużyta lub niesprawna skrzynia? przy przebiegu 40k km? Salon skoda Polska i salon Uk twierdzą że "te skrzynie tak działają"
Być może ja jestem bardzo wyczulony gdyż jeździłem tylko autami z evct i hydrokinetykami a tam laga nie ma.
Przy spokojnej jeździe jest on nie zauważalny. Problem występuje przy jeździe 0 1.
SE7
Posty: 200
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: SE7 »

Nie masz racji, jedynie w trybie sport skrzynia ma zdecydowanie mniejszy lag. Operowanie łopatkami potrafi szarpnąć chociaż nie zawsze przy redukcji.
Takie są moje wrażenia półtora roku.
Auto sprzedane, przesiadłem się na mniejsze bo z reguły jeżdżę sam i laga już nie ma na skrzyni ZF8 (Alfa Romeo).
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Sdss »

SE7 pisze: 26 lis 2021, o 17:30 Nie masz racji, jedynie w trybie sport skrzynia ma zdecydowanie mniejszy lag. Operowanie łopatkami potrafi szarpnąć chociaż nie zawsze przy redukcji.
Takie są moje wrażenia półtora roku.
Auto sprzedane, przesiadłem się na mniejsze bo z reguły jeżdżę sam i laga już nie ma na skrzyni ZF8 (Alfa Romeo).
?
beatnik
Posty: 16
Rejestracja: 20 wrz 2021, o 13:52
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: BARTLOMIEJ

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: beatnik »

dla niektorych seicento to sportowy samochod, dla innych DSG nie ma laga - kwestia naszego wlasnego odczuwania swiata.
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Sdss »

beatnik pisze: 2 gru 2021, o 09:49 dla niektorych seicento to sportowy samochod, dla innych DSG nie ma laga - kwestia naszego wlasnego odczuwania swiata.
Dla jeszcze innych superb to sportowy samochód :mrgreen:

DSG z uwagi na konstrukcję oraz ekoteroryzm działa jak działa. Dla osoby, która zawsze musi być pierwsza lub często zmusza skrzynię do redukcji o więcej niż 1 bieg będzie słabym rozwiązaniem.
ODPOWIEDZ