Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: piotr26 »

kacluk pisze: 25 lis 2021, o 23:02
piotr26 pisze: 21 lis 2021, o 12:03

U mnie nic nie szarpie. Może faktycznie masz jakiś problem ze skrzynią?
I 2 następne skody które mialem na jeździe testowej/aucie zastępczym także? ja jestm bardzo wyczulony na tym punkcie.. I dla mnie dsg to tragiczna skrzynia.. Właśnie negocjuję zamianę superba za mazdę 6 2.5 automat bo tam skrzynia to poezja. Wolniejsza niż dsg ale żadnego laga i mega płynna w manewrowaniu
Jak pisałem - u mnie nic nie szarpie, a tym bardziej przy hamowaniu jak to opisujesz. Mam program skrzyni, ale przed programem też nie miałem uwag. Gdyby było cokolwiek niepokojacego nie zrobiłbym programu. O auto dbam pedantycznie.

ASO bym nie ufał. Przykład pierwszy z brzegu - reklamacja hamulców z tyłu - powiedzieli, że wszystko ok po jeżdzie próbnej. Drugie podejście - ten sam problem zgłoszony bardziej stanowczo - decyzja o wymianie klocków i tarcz na gwarancji. W międzyczasie praca układu hamulcowego nie zmieniła się na gorsze. No to ja się pytam jak ocenili wcześniej, że jest ok? Nic nie widzą, nic nie słyszą póki jest gwarancja. Na Twoim miejscu pojechałbym do porządnego, niezależnego warsztatu, który ma doświadczenie z tymi autami i jednoznacznie oceni pracę skrzyni.

Kolejny przykład - jeżdze do ASO ( i nie tylko ) z pewnym stukiem w zawieszeniu? który pojawia się w jednym ściśle określonym przypadku przy zjeżdzie ze ścisle określonego progu zwalniajacego. Znalazłem w mieście konkretne miejsce blisko ASO gdzie ten pojedynczy stuk się pojawia ( na większości progów nic nie słychać ), przewiozłem tam Mistrza serwisu, wysłałem mu film z nagraniem przejazdu i opisem w której sekundzie pojawia się stuk. Analizują, szukaja i nadal nic nie wiedzą, więc ASO to nie wyrocznia...
Maliniak
Posty: 608
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Maliniak »

kacluk pisze: 25 lis 2021, o 23:07
Sdss pisze: 21 lis 2021, o 09:10 "Nie zauważam laga, żeglowanie jest aktywne tylko o trybie Eco. Auto nie szarpie , rusza płynnie zatrzymuje się również płynnie. Masz zużytą lub nie sprawną skrzynie."
Podziwiam jak ktoś jeździ dsg i nie zauważa laga. Każda skoda jaką mi dawano na zastępstwo jeździ identycznie z moją. Przejedź się np autem ze skrzynią zf8hp a zobaczysz dużą różnicę w działaniu

Żużyta lub niesprawna skrzynia? przy przebiegu 40k km? Salon skoda Polska i salon Uk twierdzą że "te skrzynie tak działają"
Być może ja jestem bardzo wyczulony gdyż jeździłem tylko autami z evct i hydrokinetykami a tam laga nie ma.
Tylko lag to nie kwestia samej skrzyni, a tego jak jest zaprogramowana. Trochę się dziwiłem, że piszecie o lagu w trybie sport, ale faktycznie jest - co jest dla mnie dużym zaskoczeniem. Nie pamiętam już jak pracowało DSG w trybie sport w O3 RS w serii, bo program zrobiłem przy 8k km. Nie wiem też jak było wcześniej w Superbach, ale aktualnie tryb sport trzyma na 2k obrotów przy normalnej jeździe, gdzie normal to coś na poziomie 1200. Więc skoro jest ustawione na 2k obrotów to nie zawsze będzie pełna moc pod pedałem, jak to jest po zmianie TCU i jak miałem w O3 - laga nie było żadnego. Także nie pozostaje nic innego jak modyfikacja TCU żeby sport był faktycznie sportem i trzymał zawsze na odpowiednim biegu/obrotach.
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

Mówiąc lag to nie o brak mocy chodzi a zachowanie skrzyni. Obstawiam ze dodali tryb żeglowania i jak puścisz gaz to auto „wbija neutral” i wciskając gaz musi pomyśleć który bieg wbić. Ja to tak odczuwam.
Ja jestem umówiony w serwisie skody w styczniu na diagnostykę dsg. Jeśli nie naprawia mi skrzyni by działała płynnie to auto sprzedaje/zamieniam za mazdę 6 2.5 lub lexusa is 300h i koniec badziewnego dsg.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: orlik »

Każdy ma laga i to bez względu na modyfikację skrzyni. Nie do końca wiem jaka jest przyczyna. Wiem o czym mówicie, bo mam to samo, i to już nie kwestia obrotów, a reakcji pedału gazu na przyśpieszenie. Tak jakby informacja przekazana naszą nogą (wciśniecie gazu) szła z opóźnieniem do jednostki. Tak się dzieje przy wyprzedzaniu, dlatego na manetkach można zrobić to sprawniej i bezpieczniej, i tak samo się dzieje ruszając ze świateł, gdzie czasami wciska się gaz prawie na żóltym zanim zapali się zielone, chcąc szybko wystrzelić do przodu. Żeby nie było, mam soft dsg, ale dalej to nie działa jak w moim drugim aucie również w automacie (mini cooper), gdzie jak tylko musknę gaz to natychmiastowo czuję fotel na plecach.
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Sdss »

orlik pisze: 27 gru 2021, o 10:36 Każdy ma laga i to bez względu na modyfikację skrzyni. Nie do końca wiem jaka jest przyczyna. Wiem o czym mówicie, bo mam to samo, i to już nie kwestia obrotów, a reakcji pedału gazu na przyśpieszenie. Tak jakby informacja przekazana naszą nogą (wciśniecie gazu) szła z opóźnieniem do jednostki. Tak się dzieje przy wyprzedzaniu, dlatego na manetkach można zrobić to sprawniej i bezpieczniej, i tak samo się dzieje ruszając ze świateł, gdzie czasami wciska się gaz prawie na żóltym zanim zapali się zielone, chcąc szybko wystrzelić do przodu. Żeby nie było, mam soft dsg, ale dalej to nie działa jak w moim drugim aucie również w automacie (mini cooper), gdzie jak tylko musknę gaz to natychmiastowo czuję fotel na plecach.
Konstrukcja skrzyni. Jest tak jak napisałeś.
Maliniak
Posty: 608
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: Maliniak »

orlik pisze: 27 gru 2021, o 10:36 Każdy ma laga i to bez względu na modyfikację skrzyni. Nie do końca wiem jaka jest przyczyna. Wiem o czym mówicie, bo mam to samo, i to już nie kwestia obrotów, a reakcji pedału gazu na przyśpieszenie. Tak jakby informacja przekazana naszą nogą (wciśniecie gazu) szła z opóźnieniem do jednostki. Tak się dzieje przy wyprzedzaniu, dlatego na manetkach można zrobić to sprawniej i bezpieczniej, i tak samo się dzieje ruszając ze świateł, gdzie czasami wciska się gaz prawie na żóltym zanim zapali się zielone, chcąc szybko wystrzelić do przodu. Żeby nie było, mam soft dsg, ale dalej to nie działa jak w moim drugim aucie również w automacie (mini cooper), gdzie jak tylko musknę gaz to natychmiastowo czuję fotel na plecach.
Piszesz o trybie normal czy sport. W O3 RS z DQ250 w trybie sport nie miałem żadnego laga (robiłem u Witka w R-Performance). Zawsze pod nogą była pełna moc - wystarczyło muśnięcie gazu. Normal zmieniał biegi przy 2k, ale też dużo przyjemniej się jeździło, bo lepiej reagował na gaz. Dlatego dla pewności przed wyprzedzaniem przełączałem na S i wracałem na D jak już było po wszystkim. Może DQ381 trochę inaczej działa, nie wiem. Na pewno dodali ten tryb żeglowania, o którym pisał kolega powyżej, który wcześniej był tylko w trybie Eco.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: orlik »

W każdym trybie jest lag, bez względu czy normal czy sport. U mnie żeglowanie jest tylko w eco, aczkolwiek dla mnie nieodczuwalne.

Natomiast skrzynia skrzynią, zastanawiam się, czy nie ma na to wpływu również większe turbo, że do czasu aż się nie napełni jest ta zwłoka.
Przy LC strzela jak z procy, z manetek też jest szybsza reakcja, więc trochę mi się kupy nie trzyma, że skrzynia nie potrafi dobrze pracować.
W seryjnym oprogramowaniu też trzyma obroty niżej, a więc doładowanie turbo jest niższe, co za tym idzie po sofcie może być wrażenie szybszej reakcji/szybszego wstawania. Tak samo korzystając z manetek, schodzimy szybko biegiem w dół, obroty są wyższe a więc turbo już dmucha jak powinno i mamy moment obrotowy na wysokim poziomie. Dlatego szczerze, sam nie wiem czy to kwestia skrzyni, turbiny czy jeszcze czegoś o czym nie mam pojęcia. Po prostu mam wrażenie, że jak daję buta w podłogę, redukuje, myśli tak jak by napełniało turbo i wtedy jest strzał w plecy. To samo ruszając ze świateł, wciskam gaz, chwilę nic się nie dzieje mimo że bieg jest wbity, i pomału coraz szybciej i szybciej jedzie. Przez LC start już jest z wysokich obrotów(a więc dobrego nadmuchania turbo) i momentalnie wywala do przodu.

Pytanie czy posiadacze 1.5 mający mniejszą turbinkę też mają tego laga.

PS. czy to dq250 czy dq381 każdy w superbie ma tego laga, rozmawiałem już z wieloma kolegami
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

1.5 ma inna skrzynie dq200 i tez jest lag. Wziąłem sobie na jazdę testowa s3 2020 1.5 dsg podczas gdy mój był na serwisie i lag był. Dużo mnziejszy niż w moim dieslu ale nadal odczuwalny. O dziwno w nowych kiach z dct (podobna do dq200) nie odczułem żadnego laga.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: orlik »

A ta kia jest na turbo czy wolnossak?
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

I takie i takie. Masz 1.6gdi i masz 1.6tgdi który może mieć 204hp jak No Kia proceed gt. Swoją droga bardzo ciekawe auto. I naprawdę jedzie bardzo przyjemnie. Chyba 7.5 do setki ma
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: mario789 »

Mój sąsiad nabył z Niemcowni proceeda tego 1.6 204hp w automacie. Jak to fajnie chodzi to ja mam jakiś żetony światopogląd.

Nigdy kijanki, policyjne gowno które rozsypie się przed puknieciem 100kkm ( tak tez wiem, ze superby latają np po mojej pięknej Łodzi w wrd i „nieozanki” ale to już inna para kaloszy.

Najlepiej zf8hp70 i do przodu 🔥
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

Tyle ze z zf8hp masz No silniki BMW które trwałością nie grzeszą. A co do 1.6tgdi to już stary silnik i naprawdę bezawaryjny. Jedynie chyba w niektórych egzemplarzach wtryski serwis musiał wymienić. Chyba ze ty mówisz o starym proceedzie bo ja mam na myśli wersje gt 2018+ Ten co wyglada jak panamera. I jeździ to bardziej komfortowo niż dsg skody. Nawet mazda 6 ma dużo płynniejszą skrzynie biegów niż dsg.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: mario789 »

Mówię o roczniku dokładnie 2020 :)

Owszem zf to nie jest dwusprzęgłówka jak dsg ale jak się o nią uczciwie dba to wytrzyma lata ;)

Co do kijanki to jak dla mnie totalna porażka, od wyglądu udającego coś prestiżowego z tylu ( wspomniana wyżej panamerka) do tandety we wnętrzu.

O gustach się nie dyskutuje ale ja bym na to nie spojrzał. Z niecierpliwością czekam na superba 4. A jak nie spodoba mi się to przejdę wcześniej kryzys wieku średniego i kupie mustanga 🔥
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kacluk »

To ze zf wytrzyma więcej niż dsg to jest wiadome.
A co do Kia chyba nie zrozumiałeś mojego przekazu. Cały czas mówię o tandetnym działaniu skrzyni dsg. O lagu który występuje w każdym aucie-pytanie czy właściciel jeździł czymś lepszym aby to wyczuć.

Chodziło o fakt ze zf czy skrzynia z mazdy a nawet dwusprzęgłowe dct z Kia/Hyundai działają bardziej komfortowo niż dsg. Nie maja laga i zatrzymując auto jest to mega płynnie.

A co do wyglądu Kia, patrząc na cenę, wyposażenie auto jest bardzo ciekawe. Masz nawet aktywne wydechy i usportowione zawieszenie za rozsądna cenę.
Kryzys wieku średniego czy może popadasz w kompleksy? 😂

Auto jak auto., ja po skodzie już wiem ze nigdy więcej nie kupię auta z grupy vag z dsg. Prędzej przesiądę się na ecvt.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Nowy S3 FL - przeprogramowanie DSG

Post autor: kefirek »

Nigdy kijanki, policyjne gowno które rozsypie się przed puknieciem 100kkm ( tak tez wiem, ze superby latają np po mojej pięknej Łodzi w wrd i „nieozanki” ale to już inna para kaloszy
Pamiętaj że BMW serii 3 z ZFami też latają w WRD więc pewnie też się rozsypia... W ogóle nie wiem co za porównanie że jak coś lata w policji to badziew. U mnie w domu jest obecnie drugi ceed, pierwszy 2012 rok, totalnie nic się nie działo złego. Największą awaria był mrugajacy Led od jazdy dziennej, gdzie ASO bez mrugnięcia okiem wymieniało kompletna lampe (mimo że można to łatwo naprawić). Robili to nawet w 7 roku gwarancji. Obecnie ceed 2020 i ojciec nie ma najmniejszych podstaw do narzekania. Na weekend miałem kiedyś proceeda GT, plus kilka innych jazd testowych, bo mocno rozważałem zakup. Wykończenie w żaden sposób nie odbiega od tego co w superbie, zawias zdecydowanie lepszy, w kurze żeby osiągnąć ten efekt trzeba wywalić kilka tys na gwint, ok może będzie nawet lepiej. Skrzynia pracowała znacznie lepiej niz dsg. Multimedia biją skodowskie na głowę plus usługi TomToma, które realnie pokazują np. ruch drogowy i przeliczają trasę, w Skodzie jest co jest. Na pytanie czemu nie kupiłem kia tylko kurę? Dla rodziny 2+2 z wózkiem proceed jest trochę za mały, do tego przy moim wzroście odpadał szyberdach a wymyśliłem sobie ze chce auto z panorama nad głową.
ODPOWIEDZ