Strona 1 z 1

Zasięg skrętu kierownicy

: 21 kwie 2021, o 18:01
autor: ganc
Witam,

Odebrałem dzisiaj SIII z ASO po wymianie przekładni/maglownicy - wymieniono na nową bo stara nie nadawała się do regeneracji (przynajmniej w jednym z warsztatów ale podjadę z nią jeszcze do innego żeby to potwierdzić).
Zrobiono zbieżność i wygląda na to że jest wszystko w porządku ale mam pewne zastrzeżenia co do zasięgu obrotu kierownicą na postoju i wolnej jeździe - obecnie wychodzi mi około 1,5 obrotu do pełnego skrętu w jedną bądź drugą stronę - wcześniej było tego więcej mi się wydaję i na necie gdzieś wyczytałem że pełny zasięg to 2,6 obrotu.
czy moglibyście to potwierdzić?
co może być nie tak skoro o jeden obrót jest mniej obecnie?
czujnik skrętu?
OBD11 pomoże?

z góry dzięki za pomoc!

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 21 kwie 2021, o 19:04
autor: komoornik
Może zamontowali Ci progresywny układ kierowniczy? :o

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 21 kwie 2021, o 19:07
autor: ganc
komoornik pisze: 21 kwie 2021, o 19:04 Może zamontowali Ci progresywny układ kierowniczy? :o
to de facto nic z tym sam nie zrobię?
przy chęci mocniejszego skrętu jest jakby jakaś blokadka - jakby chciała a nie mogła - słabo się tak superbem z 2015 kręci w wielu przypadkach na dwa razu ;)

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 21 kwie 2021, o 21:10
autor: komoornik
Ale czy faktycznie jakoś to negatywnie odczuwasz, jest inny skręt kół?

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 21 kwie 2021, o 21:19
autor: ganc
sęk w tym że koła skręcają się maksymalnie ale na kierownicy jakoś to inaczej czuć teraz - jakby chciała a nie mogła dalej

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 4 maja 2021, o 22:11
autor: lowet
Cześć,
Miałem podobnie przy przebiegu ok. 20 tys. U mnie pojawiły się dziwne skrzypienia przy kręceniu kierownicą a skończyło na kompletnej wymianie m.in. maglownicy. W serwisie stwierdzili że nie ma sensu szukać szczegółów - auto na gwarancji więc wymieniają co tylko mogą. Do tej pory nic się nie dzieje.

A wracając do tematu :) po odebraniu auta z serwisu byłem mocno przejęty czy już nie będzie tych zgrzytów. Na tyle mocno że nie spr. obrotów kierownicy. Jak przyszło do wjazdu do garażu to aż się zdziwiłem ile razy muszę kręcić. Mimo dobrych chęci a w zasadzie braku chęci do powrotu do serwisu skończyło się jednak "reklamacją".

Bez problemu "wrócili" do standardowej ilości obrotów kołem kierownicy chociaż nie serwis nie był mocno chętny. Zaproponowałem na chwilę odpalenie superba z salonu dla porównania po czym argumenty znikły.

Jak dla mnie nie ma nic z tym wspólnego OBD11, powinni poprawić i tyle.

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 5 maja 2021, o 07:31
autor: Kuster
A ja bym się z miłą chęcią zamienił na progresywny układ kierowniczy z mniejszą ilością obrotów...

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 5 maja 2021, o 16:59
autor: bartekpion
Zapłaciłem 700pln przy konfigurowania nowego auta za to co Ty nie chciałeś...

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 5 maja 2021, o 19:07
autor: ADSL
Hehe zareklamować że wstawili progresywny układ kierowniczy gratis w ramach naprawy... ostro XD

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka


Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 9 maja 2021, o 21:52
autor: lowet
Czy ja wiem czy ostro ;)

Ostro to było jak wjeżdzałem na 5 razy na miejsce postojowe. Człowiek się cieszy że nie skrzypi, samochód nowy na gwarancji kręcisz kierownicą a auto niby że skręca ale nie tak jak :zawsze".
Nic progresywnego nie wrzucili a raczej problem zrobili ze zwykłą przekładnią która nie do końca prawidłowo ustawili :P

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 10 maja 2021, o 09:19
autor: timanfaya
Standardowy układ ma ok. 3 obroty od jednego stanu do drugiego (czyli 1,5 w jedną i drugą). Progresywny ma ok 2 obroty, może z lekkim hakiem. No i zdecydowanie polecam - jak się człowiek przesiada do innego auta to jest mocne WTF ile tu trzeba kręcić ;)

Re: Zasięg skrętu kierownicy

: 15 maja 2021, o 17:22
autor: ganc
To o czym wspominacie - kręcenie przy wjeździe do garażu czy na miejsce postojowe to u mnie się też zmieniło na gorsze (na 2-3 razy przy ciasnych parkingach) z drugiej strony porównywałem to w Kurze z 2019 roku i wychodzi na to że jest to oryginalne ustawienie (3 pełne obroty z jednej strony do drugiej) - podpowiedź mojego kolego mechanika była taka że skoro jest opcja odblokowania kierownicy w OBD to może właśnie to zrobił poprzedni właściciel i dlatego przemieliło po 5latach maglownice, osobiście jeszcze się do nich nie udałem z braku czasu ale wygodniejsze było jeżdżenie z poprzednim ustawieniem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk