2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
- marcinsportline
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 20:39
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
Pytanko dotyczy silnika 2.0 TSI 190km.
Stojąc na wolnych obrotach (klima, nawiewy i inne wyłączone) pokazuje spalanie chwilowe 0.9 l/h i dodatkowo dochodzi do takich "wahnięć" 09l/h do 1.4 l/h słychać przy tym jakby coś się załączało / klekotało. Dodam, że nie jest to zbyt głośne, raczej trzeba się wsłuchać w pracę silnika.
W poprzednim samochodzie 1.5 TSI 150 pamiętam, że spalanie chwilowe na wolnych obrotach było 0.6 - 07 l/h i nie było żadnych wahań przy tym ani dodatkowych dźwięków z silnika.
Występuje to sporadycznie i nie zauważyłem reguły tj. występowania po dłuższej jeździe, szybszej lub wolniejszej. Na pewno występuje od nowości. Samochód mam od miesiąc przebieg około 4tyś.
Stojąc na wolnych obrotach (klima, nawiewy i inne wyłączone) pokazuje spalanie chwilowe 0.9 l/h i dodatkowo dochodzi do takich "wahnięć" 09l/h do 1.4 l/h słychać przy tym jakby coś się załączało / klekotało. Dodam, że nie jest to zbyt głośne, raczej trzeba się wsłuchać w pracę silnika.
W poprzednim samochodzie 1.5 TSI 150 pamiętam, że spalanie chwilowe na wolnych obrotach było 0.6 - 07 l/h i nie było żadnych wahań przy tym ani dodatkowych dźwięków z silnika.
Występuje to sporadycznie i nie zauważyłem reguły tj. występowania po dłuższej jeździe, szybszej lub wolniejszej. Na pewno występuje od nowości. Samochód mam od miesiąc przebieg około 4tyś.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: 2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
U mnie w tym silniku mam 0.6-0.7 przy rozgrzanym silniku. Jak spalanie mam kolo 1l to znaczy ze dpf mi sie wypala.
Stukotania zadnego nie slysze...
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Stukotania zadnego nie slysze...
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- coolmobil
- Posty: 447
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
Super pomogłeś koledze pisząc o dpf w TDI kiedy on pisze ze ma TSI
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: 2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
Ojjj.... wieczorne przemeczenie... sorry
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: 2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
Ale zaraz zaraz, może mu gpf wypalać w benzynie
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 22:15
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: 2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
To gpfy też się wypalają co kilkaset km? I też jest problem jak się zgasi silnik w trakcie, zwłaszcza że nie ma kontrolki, która by o tym informowała?
pozdrawiam,
roman_szpadel
roman_szpadel
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: 2.0 TSI 190km - stukanie, klekotanie na wolnych obrotach
gpf=dpf tylko dla TSI
w tdi też nie ma informacji o wypalaniu dpf, jest tylko kontrolka, która informuje o zapełnieniu dpf'a i w tym przypadku nie można zgasić silnika aż do zakończenia wypalania (w skrajnych przypadkach może oznaczać konieczność czyszczenia lub wymiany dpf)
wypalanie możesz rozpoznać po wyższym spalaniu na wolnych obrotach, mogą być podwyższone obroty, wiatraki chłodnicy będą włączone, także po zgaszeniu silnika,
w tdi dodatkowo jak wjadę do garażu to czuć także specyficzny zapach
w tdi też nie ma informacji o wypalaniu dpf, jest tylko kontrolka, która informuje o zapełnieniu dpf'a i w tym przypadku nie można zgasić silnika aż do zakończenia wypalania (w skrajnych przypadkach może oznaczać konieczność czyszczenia lub wymiany dpf)
wypalanie możesz rozpoznać po wyższym spalaniu na wolnych obrotach, mogą być podwyższone obroty, wiatraki chłodnicy będą włączone, także po zgaszeniu silnika,
w tdi dodatkowo jak wjadę do garażu to czuć także specyficzny zapach