Łopatki DSG

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
AndrewS
Posty: 44
Rejestracja: 17 lip 2020, o 10:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Łopatki DSG

Post autor: AndrewS »

Używacie łopatek? Warto czy zbędny bajer dla silnika TSI 2.0 190KM?
arczi901
Posty: 212
Rejestracja: 24 lut 2021, o 15:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Łopatki DSG

Post autor: arczi901 »

AndrewS pisze: 8 cze 2021, o 20:53 Używacie łopatek? Warto czy zbędny bajer dla silnika TSI 2.0 190KM?
Mi 3znajomych odradzało. Podobno fajny bajer przez. Pierwsze kilka tygodni a później zapominasz. W tej cenie podobno lepiej zrobić soft skrzyni żeby była bardziej żywa
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Łopatki DSG

Post autor: bartekpion »

W moim przypadku j.w. - nie używam i tylko ładnie wyglądają na kierownicy. Szkoda kasy. Chyba że się lubi mieć wszystko lub szpanować przed znajomymi bajerami - kwestia gustu.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Łopatki DSG

Post autor: orlik »

Bajer nie bajer, przed wyprzedzeniem na krajówce zamiast robić kickdown lubię manetką zjechać w dół.
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Łopatki DSG

Post autor: Sdss »

AndrewS pisze: 8 cze 2021, o 20:53 Używacie łopatek? Warto czy zbędny bajer dla silnika TSI 2.0 190KM?
Da się żyć bez, ale przy wyprzedzaniu się przydają lub pykasz skrzynie w tryb S.
komoornik
Posty: 1027
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łopatki DSG

Post autor: komoornik »

Specjalnie nie zamówiłem, w aktualnym aucie miałem w standardzie i przez 3.5 roku skorzystałem może ze 3 razy.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Łopatki DSG

Post autor: kefirek »

Aż oczy nie wierzą co czytają.....manetek przy kierownicy używam często, zwłaszcza jak się chce pojeździć bardziej dynamicznie a o wyprzedzaniu nie wspominając. Nie wiem jak można tego nie chcieć albo użyć raz do roku, jak dla mnie pozycja obowiązkowa - choć z drugiej strony ja może dziwny jestem, bo ujeżdżając swojego czasu F10 biegi zmieniałem w trybie manualnym lewarkiem a nie automat :)
komoornik
Posty: 1027
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łopatki DSG

Post autor: komoornik »

Superb to kanapa a nie auto do dynamicznej jazdy :D

Do dynamicznej jazdy to się dodatkowo ma inne auto(a) ;)
Ostatnio zmieniony 9 cze 2021, o 09:25 przez komoornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Łopatki DSG

Post autor: timanfaya »

Jeszcze dodam jeden plus: można trochę pohamować silnikiem, np. zjazd do garażu podziemnego. Ja używam codziennie, natomiast do wyprzedzania faktycznie wolę wrzucić S.
Awatar użytkownika
SS
Posty: 120
Rejestracja: 10 wrz 2020, o 17:51
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łopatki DSG

Post autor: SS »

Z tym hamowaniem ja robie odwrotnie do wyprzedzania. Czyli jak skrzynia chce żeglować a ja hamować to drążek w tył i włącza się S i silnik zawsze hamuje. Jak już nie chcę to drążek znowu do tyłu i wskakuje poprzednie ustawienie skrzyni więc żegluje. Mam auto od 3 miesięcy, jeżdżę od 2 i tylko raz włączyłem manualną zmianę tak z ciekawości. Świadomie zrezygnowałem z łopatek, po lekturze forum 8-)
Pisał Sebastian
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: Łopatki DSG

Post autor: krzysn »

Zbędny bajer. Ale miałem w poprzedniej octavii, mam w superbie. Jeśli nie miałeś wcześniej auta z manetkami to podrzucę pewien cytat ;-):

Wybieraj, śmiałku z obcych stron:
Uderz w ten dzwon
I czekaj na niebezpieczeństwa
Lub do szaleństwa
Łam sobie głowę, co byś przeżył,
Gdybyś uderzył.
wartek
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2020, o 18:34
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Łopatki DSG

Post autor: wartek »

Ja używam codziennie, wyjście z trybu Eco i hamowanie silnikiem, zbijanie przed wyprzedzaniem, wbijanie przy dynamicznej jeździe żeby za prawie każdym razem nie kręcić fo 6500.
sonemo
Posty: 22
Rejestracja: 3 sty 2020, o 11:33
Samochód: Superb III combi Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Łopatki DSG

Post autor: sonemo »

Dokładnie jak kolega wyżej - używane głównie po to żeby wyjść z Eco (da się to w ogóle wyłączyć modyfikacją softu/JB4 czy zostaje jazda w trybie Sport?). No i do hamowania silnikiem - łopatki są bardziej wygodne od machania drążkiem.
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: Łopatki DSG

Post autor: krzysn »

Do wyjścia z eco wystarczy machnąć wajchą DSG do siebie. Moim zdaniem za 400zł nie ma się co zastanawiać, niech sobie będą :-)
wartek
Posty: 36
Rejestracja: 4 paź 2020, o 18:34
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Łopatki DSG

Post autor: wartek »

Można też dotknąć hamulec i też wyjdzie z eco, ale najwygodniej z łopatki
Jeśli ktoś bardzo nie chce to można wszystko dźwignią w manual zrobić, ale jeśli pytamy o opinię to ja zdecydowanie uważam ze warto
ODPOWIEDZ