ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: PK87 »

A ten zestaw funkcji to nie oznacza defacto pakietu TA High? Wg. obecnego cennika ów pakiet to:
Pakiet Travel Assist High: Funkcja rozpoznawania znaków drogowych, Lane Assist, Side Assist z Rear Traffic Alert, Park Assist, pACC
(Predictive Adaptive Cruise Control do 210 km/h), dla skrzyni DSG Emergency Assist
i Traffic Jam Assist
Oprócz tego w cenniku jest też taka pozycja/informacja:
Adaptive Cruise Control – aktywny tempomat do 210 km/h z ogranicznikiem prędkości
Dla samochodów wyposażonych w Funkcję rozpoznawania znaków oraz system nawigacji Amundsen lub Columbus ACC zawiera dodatkowo funkcję predykcji
Co z kolei oznacza że ACC+rozpoznawanie znaków daje pACC, zakładając że ten Scout ma Amundsena lub Columbusa

W zasadzie nie jest oddzielnie wymieniony Traffic Jam Assist, ale to chyba nie jest oddzielna funkcja oparta na dodatkowych czujnikach i kamerach tylko bardziej "sposób działania" ACC..

Chyba najlepiej zapytać dealera o dokładne potwierdzenie, ale jak dla mnie to ten Scout ma TAH
krzymek
Posty: 77
Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: krzymek »

kefirek pisze: 15 cze 2021, o 07:48 . Przy czym adaptacyjny tempomat w MiB3 włącza się w całkowicie inny sposób aniżeli w MiB2,5. Więc na pierwszy rzut oka wchodząc w ustawienia asystentów wygląda, że adaptacyjnego prowadzenia nie ma.
Czy moge prosic o wyjasnienie - gdzie w MIB3 wlacza sie adaptacyjne prowadzenie ? W menu asystentow jest tylko wlacz i wylacz lane assistant.
komoornik
Posty: 1022
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: komoornik »

Polifty nie mają tej opcji, adaptacyjne prowadzenie po torze jest wtedy gdy aktywny jest Travel Assist.
krzymek
Posty: 77
Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: krzymek »

No właśnie nie jestem przekonany, widziałem polifty (roczniki 21) ale jeszcze ze stara kierownicą i w menu było włączane adaptacyjne prowadzenie (jeden wersja style, drugi LK), oraz taki dokodowany LA i też pojawiło się adaptacyjne prowadzenie w menu (rocznik 22).
a dziś miałem styczność z rocznikiem 23/24 z travel asist (nowa kierownica z przyciskiem TA) i w menu nie było adaptacyjnego prowadzenia.
artho
Posty: 1096
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: artho »

krzymek pisze: 14 lut 2024, o 18:52 No właśnie nie jestem przekonany, widziałem polifty (roczniki 21) ale jeszcze ze stara kierownicą i w menu było włączane adaptacyjne prowadzenie (jeden wersja style, drugi LK), oraz taki dokodowany LA i też pojawiło się adaptacyjne prowadzenie w menu (rocznik 22).
Może to był późny przedlift, one miały sporo z polifta ale nie wszystko. KTÓRE MY ?
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: siemi1 »

komoornik pisze:Polifty nie mają tej opcji, adaptacyjne prowadzenie po torze jest wtedy gdy aktywny jest Travel Assist.
Dokładnie i to chyba w TAHigh musiałbyś cenniki obejrzeć.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
krzymek
Posty: 77
Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: krzymek »

w cenniku
lan1.PNG
lan2.PNG
czyli żaden z pakietów Travel Assist nie ma adaptacyjnego prowadzenia po torze.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: siemi1 »

Wlasnie cennik jest z dupy opisany.

TAH ma ALA na 100% nie masz juzntego w Menu tj to bylo w RM18 bo masz w najnowszej kierze przycisk Do Travel Assista.
Ja tez pamietam przy RM23 probowalm to ogarnac i wyszko na to ze albo:
-bierzesz TA lub TAH ale dod. musisz dobrac Amundsena aby miec rozpoznawanie znakow drogowych i predykcyjny ACC.
- bierzez pakiet ALA + ACC i nie masz rozpoznawania znakow i predykcyjnej jazdy. To jest glowna roznica (TAH daje dod. PARK Assista, side i Rear trafic assist.)

To jest główne wytlumaczenie.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
krzymek
Posty: 77
Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: krzymek »

siemi1 pisze: 16 lut 2024, o 19:25 TAH ma ALA na 100% nie masz juzntego w Menu tj to bylo w RM18 bo masz w najnowszej kierze przycisk Do Travel Assista.
W aucie jest TA bez High bo nie ma park assist i side assist. w sumie trzeba zrobić szybki test, przy jeżdzie powyżej 60km/h włączyć przycisk na kierownicy i przy najmniej u mnie, zwykły LA ma na virtual cocpit białe linie a adaptacyjny LA ma pomarańczowe jak złapie linie na jezdni.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: siemi1 »

Nagraj filmik co i jak i wrzuc. W menu VC sprawdz czy masz wszutkie opcje włączone. Ake jak wlaczycsz TA to automatycznie ALA dziala nie nie tylko powyzej 60km/h chyba jesli masz trafic jama.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
krzymek
Posty: 77
Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: krzymek »

filmy sa na YT


Tak to wygląda
la1.PNG
więc jak ktoś nie ma ALA to pozostaje kodowanie i pakiety TA tu nie pomogą.
la2.PNG
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: siemi1 »

Sprawdziłam u siebie, nie ma nigdzie opcji ALA aby wlaczyc ale jak wyłącze TAH i zostawie tylko ACC i LA to linie sa na bialo, jak łapie na zakręcie to podświetla ją i mimo wszytko prowadzi po torze sam skręca ale dziala tylko od 60km/h wtedy linie dopiero swieca na bialo. TAH działa wczesniej od początku chyba bo przy małej predkosci sam skreca.

TAH jest zalacozny kiedy swieci na zielono i miedzy kreskowanymi liniami jesy znaczek tempomatu, inaczej 2 ikonki są samochodu z liniami i tempomatu obok.

Scout RM23, odebrany koniec października 2022.ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
krzymek
Posty: 77
Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: krzymek »

Fajnie to pokazales. Widac iz sposobow autonomicznej jazdy jest sporo.

Jeszcze zauwazylem roznice pomiedzy LA i ALA, inaczej wymaga trzymania kierownicy.
W ALA co ok 10sek trzeba dotknac kierownice (auta z pojemnosciowa kierownica) w innych trzeba wykonac ruch.
W zwykłym LA nawet jak sie najedzie na linie to auto skoryguje nam tor jazdy lub jak najazd bedzie za duzy to wyswietli komunikat o trzymaniu kierownicy ale tresc jest inna niz w ALA.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: siemi1 »

W RM18 mialem w SportLine

9. ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 210 km/h z ogranicznikiem prędkości
10. SMART LIGHT ASSIST - maskowane stałe światło drogowe (automatyczne przysłanianie strumienia świateł drogowych) z LANE ASSIST, BLIND SPOT DETECT i REAR TRAFFIC ALERT

Pakiet zawiel w LA opcje w menu "Prowadzenie po torze" to jakos bylo ukryt w swpcyfikacji nie nazywalo sie to ALA.

Jaknwidsc nanzegarach madz wtedy kreskowane linie z LA i dod. Środkową mowiąca chyba właśnieno aktywnym prowadzeniu po torze.

Jak nie bylo kierownic pojemnosciowych to trzeba było ryszyc kiera jak sa pojemnościowe to trzeba dotknac ja powyzej średnica poziomej nie ma.to znaczejia czy masz ALA czy nie to sie tyczy ACC. W starszych podobno da sie przekodowac na 60sek nie wim jak RM22/23.

Na foto RM18 SportlineObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: ADAPTIVE LANE ASSIST z SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALERT, TRAFFIC JAM ASSIST i EMERGENCY ASSIST dla DSG

Post autor: Sdss »

krzymek pisze: 18 lut 2024, o 06:00 Fajnie to pokazales. Widac iz sposobow autonomicznej jazdy jest sporo.
To, ile ich jest, wymienisz ? Bo dla mnie 0.
ODPOWIEDZ