Żeby mieć komplet z adaptacyjnym prowadzeniem po torze trzeba wziąć TravelAssist High. Dostajesz wtedy bodajże poziom 2 autonomicznej jazdy. Przy czym adaptacyjny tempomat w MiB3 włącza się w całkowicie inny sposób aniżeli w MiB2,5. Więc na pierwszy rzut oka wchodząc w ustawienia asystentów wygląda, że adaptacyjnego prowadzenia nie ma.
Czy korzystam? Tak, zarówno "z jazdy autonomicznej" w pakiecie jak i innych wspomagaczy:
TravelAssist - "jazda autonomiczna" super, wciskasz guzik i auto samo jedzie, utrzymuje dystans od auta poprzedzającego (ACC), lub wg znaków/skrzyżować (pACC), samo skręca i utrzymuje pas ruchu. Nie ma problemu gdy potrzebujesz odkręcić butelkę z piciem czy jakiegoś snikersa. Puszczasz kierownicę i auto jedzie samo. Przy czym trzeba pamiętać, że ostrych zakrętów jak np. węzły na autostradzie samo nie przejedzie.
SideAssist - Rewelacja, zwłaszcza, że teraz nie jest tylko mała dioda w szkle lusterka tylko wielka lampka na obudowie.
RearTrafficAlert - wymaga przyzwyczajenia bo często piszczy nawet jak auto jest dosyć daleko, ale wzmaga czujność.
Emergency Assist - wkurza
Jadać na automacie, jeśli nie trzymasz kierownicy to komunikuje i przywołuje do porządku, włącznie z tym, że jak będzie całkowity brak reakcji to zjedzie na pobocze. Ale należy pamiętać, że to działa tylko jak jedziesz na automacie.
TrafficJamAssist - fajne. Auto samo jedzie w korku - ale trzeba uważać, bo w przypadku zmiany świateł/zamknięcia szlabanu na bramkach itp to auto pojedzie do przodu za poprzedzającym, wiec trzeba pilnować. Podobnie jak Emergency Assist, działa tylko jadąc na automacie.
ParkAssist - hmm jakoś nie umiem tego używać, próbowałem x-razy wjechać na Park Assist ale wyszukiwanie miejsca, późniejsza akceptacja etc jakoś mi nie wychodzi. W aucie żony Renault Captur działa to dużo lepiej, mimo, że jest manual i trzeba jeszcze sprzęgłem się bawić.
pACC - jazda po znakach drogowych, trochę upierdliwa, czasami na autostradzie odczyta znak z drogi obok i hebluje ze 140 do 60. Prędzej to się sprawdza na drogach krajowych gdzie powinno się jechać do 90km/h. Jakkolwiek kto tak w Polsce jeździ? Generalnie mam to wyłączone, włączam gdy jestem za granicą na lokalnych drogach gdzie mandaty za przekroczenie prędkości potrafią zwalić z nóg. Skrzyżowania/zakręty? To jest fajniejsze i mając nawet ustawione na tempomacie dużo powyżej normy, nie zwalnia do 140 tylko np. do 160 bo komputer przelicza, że z taką prędkością da się przejechać.