Dłuższy postój auta - dudnienie hamulcy !

Munio
Posty: 28
Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:54
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Mateusz

Dłuższy postój auta - dudnienie hamulcy !

Post autor: Munio »

Witam, (Superb 2020, 272km, 10000km)
Czy spotkaliście się z sytuacją, żeby po 1-2 tyg.stania auta pod wiatą, uszkodzeniu uległy tarcze hamulcowe. Był na nich rdzawy nalot, ale za po kilku przyhamowaniach się oczyszczały. Dzisiaj zauważyłem, że przy prędkości 50-60 km/h hamując, z tylnego lewego koła dochodzi dudnienie :shock: Hamulec nie pulsuje i auto toczy się bez oporów. Myślicie, że tarcze do wymiany, czy dać im jeszcze czas?
Ps
Dodam, że tarcze z klockami były wymieniane 4 mies.temu na gwarancji. Był problem z hamowaniem, przy prędkościach autostradowych.

Dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2990
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Dłuższy postój auta - dudnienie hamulcy !

Post autor: orlik »

Rdza i nalot na tarczach to normalna sprawa.
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Dłuższy postój auta - dudnienie hamulcy !

Post autor: oolsztyniak »

Kilka razy depniesz po hamulcach i będzie ok
Dylan
Posty: 42
Rejestracja: 12 lip 2018, o 14:15
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Dłuższy postój auta - dudnienie hamulcy !

Post autor: Dylan »

Jak zostawisz samochód na dłużej na hamulcu postojowym to mogą być problemy z tylnymi tarczami. Klocki wywierają ciągły nacisk na tarczę, pod klockiem tarcza utlenia się w innym stopniu niż reszta odsłoniętej tarczy, klocki potrafią się przykleić do tarczy i przy ruszaniu możesz ją uszkodzić. Mogą zostać takie czarne pionowe pasy po klockach. Moja rada nie zostawiać samochodu na ręcznym jak nie trzeba, jak masz włączonego autoholda to ten ręczny zazwyczaj zaciąga się automatycznie po wyłączeniu zapłonu, możesz o tym nawet nie widzieć jak nie spojrzysz na wskaźnik. Ja zacząłem na to zwracać uwagę jak drugi komplet tarcz, praktycznie nowych, zaczął gnić i buczeć. Jak uszkodzenie nie jest duże to jest szansa że z czasem te nierówności się zetrą, jak nie to tylko wymiana. Nie zostawiam na hamulcu i teraz jest ok.
ODPOWIEDZ