Strona 1 z 3

Ekologia off

: 10 sie 2021, o 13:35
autor: mario789
Powitać,

Chciałem podpytać się o zdanie Kolegów w kwestii ekologii. Coraz poważniej myśle o całkowitym wywaleniu ekologii ( dpf, egr, wyłączyć adblue) w kurze przy przebiegu 135tys km póki co wszystko działa ok, nie doszedłem nawet do połowy zapełnienia filtra dpf popiołem lecz myśle o wyrzuceniu tego. Autem nie będę jeździć poza granice PL, od wyjazdów w trasy mam inny bolid. Myślałem pierwotnie o wyrzuceniu dpf i egr plus jakiś stage 1. Teraz rozważam kwestie wyłączenia adblue i wywalenia kata. Co o tym sądzicie? Czy opcja dpf+egr+adblue czy komplet? Będę wdzięczny za opinie :)

Re: Ekologia off

: 10 sie 2021, o 14:18
autor: jaca85
Mam znajomego tunera ktory to wszystko Ci ogarnie w BSI, tyle, ze fizycznie ktos musi usunac ci DPF i zaslepic EGR...
Adblue tez odrazu wylaczy w sofcie. Jak chcesz to start stop tez dezaktywuje na cacy...

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Re: Ekologia off

: 10 sie 2021, o 14:21
autor: marszal
tylko po co chcesz to robić?

Re: Ekologia off

: 10 sie 2021, o 14:22
autor: fabek
Najgorsze są zmiany w przepisach, dziś ok, ale za miesiąc może do centrum miasta nie wjedziesz.

Dpf i egr jak najbardziej tak, wtedy juz scr (adblue) obowiązkowo. Egr dodatkowo zaślepiasz blaszką. W żadnym wypadku nie daj sobie wyciąć kat-a. Tak dorabiają sobie gówniane warsztaty bez wiedzy klienta. W niczym nie przeszkadza, a komfort jeżdżenia zupełnie inny.

Moim zdaniem poszukaj sobie wypatrosznego dpf-a, a swój zostaw na czarną godzinę, żeby było łatwo przywrócić w razie co.

Re: Ekologia off

: 10 sie 2021, o 16:54
autor: mario789
Start stop to wyłączyłem starodawnym zwyczajem od razu po zakupie jak w każdym ze swoich samochodów ;)

Czemu chce to robić? Bo irytuje mnie to dopalanie dpf’a
, pomijam fakt, ze to zapewne celowe działanie Vaga żeby nie komunikować procesu na desce rozdzielczej tudzież w systemie o rozpoczętym procesie i jego stanie ale egr sprawia ze silnik dusi się swoimi spalinami.

Nie wierze w ta ekologię, dlatego z cała pewnością się tego pozbędę. Dzięki Fabek za podpowiedzi. W takim razie kat zostaje wyleci dpf, egr plus adblue. Co do fizycznie dpf to rozumiem ze szukać takiego już „wydlubanego” zwby zastąpić swój oem na czarna godzinę?

Abstrahując już od dynamiki działań naszego rzadu i pomysłów na optymalizacje finansowa wszelakich sektorów gospodarki, jeśli faktycznie mieliby wprowadzić zapowiadane zmiany w skp dla diesli to połowa b5 by musiała poleciec na złom bo nigdy by nie przeszła badań - a z elektrykami rządowymi to sami wiecie - nie ma co robić żartu z żartu

Re: Ekologia off

: 10 sie 2021, o 20:46
autor: yaro_1
ale już teraz są podstawy do tego by przy przeglądzie sprawdzili spaliny, masz w dowodzie wpisaną normę euro6, jak przypadkiem wyjdzie że auto jej nie spełnia to auto badań nie przejdzie

Re: Ekologia off

: 10 sie 2021, o 21:23
autor: mario789
Niby tak ;) ale nie opłaca się zostawiać dpf i adblue a wyłączać tylko egr, jak już to tak jak pisał Fabek pakiet

Re: Ekologia off

: 11 sie 2021, o 07:57
autor: fabek
Już samo zrobienie egr off już niweluje ciężkie do ustalenie braki mocy, utrzymuje czystość dolotu i zmniejsza prędkość zapychania się dpf. Egr nawet przy małych przebiegach potrafi się nie domykać i auto kopci, czego oczywiście nie widać bo dpf filtruje i zatyka się w moment.

Re: Ekologia off

: 13 sie 2021, o 08:31
autor: Enriquez
A dpf i kat nie są połączone w jednej obudowie?

Re: Ekologia off

: 13 sie 2021, o 10:13
autor: mario789
Nie mam pojęcia :)

Stanęło finalnie na egr, adblue off plus stage 1. Został dpf i kat. Dziś odbieram to się pochwale wynikami :)

Re: Ekologia off

: 13 sie 2021, o 10:44
autor: marszal
jestem ciekaw jak długo przetrwa DPF po zaślepieniu EGR

Re: Ekologia off

: 13 sie 2021, o 11:21
autor: mario789
A co ma niby dpf do zaślepienia egr? Został wyrzucony z softu, (tuner powiedział ze mam jakiś nowszy sterownik który jest już w składzie octavii rs i tam wystarczy go wyrzucić z softa)

Re: Ekologia off

: 13 sie 2021, o 12:04
autor: fabek
Egr zaślep koniecznie po wyłączeniu. Egr powoduje szybszą degradację oleju silnikowego przez sadzę oraz wzrost parametru TAN. Także naprawdę szkoda waszych drogich olejów i płukanek. Dla mnie szybsze się zapychanie dpf bez egr-u to tylko teoria. W praktyce zapychanie dpf-a zawsze odpowiadają lejące wtryski i turbo. Mam to przetestowane w wielu autach. Jeszcze przypominam, że nowe egr-y mają chłodnicę spalin, a to już w ogóle kit dla dpf-a. Egr off to mniejsze spalanie, lepszy but, lepszy olej.

Re: Ekologia off

: 13 sie 2021, o 21:49
autor: mario789
Jestem po odebraniu kury z warsztatu. Wyleciał egr i adblue. Został kat i dpf plus stage 1.

O dziwo kura trzymała serie :) poniżej wyniki

Obrazek
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Ekologia off

: 16 sie 2021, o 08:10
autor: fabek
60 niuta doszło i pełen but przy 2000 obr :o oj musi powodować uśmiech teraz :)