Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Dzień dobry,
przez 2,5 roku szukałem i zastanawiałem się czy zrobić remap skrzyni biegów DQ381. Najbardziej denerwowało mnie to, że w mieście czułem jak samochód męczy się przy jeździe 1200obr./min lub nawet poniżej, brak przyspieszenia i częste redukcje biegów o 2 przełożenia, które długo trwały. Samochód budził się dopiero na trasie. W końcu około 2 tygodnie dałem się namówić na zrobienie kompletu, czyli remap oraz chiptuning. Pacjent: Superb 272KM, którą mam od nowości. Przejechane ~50kkm. Wymiana oleju co 10-15k.
Cel zmian: Lepsza reakcja na pedał gazu i wyższe obroty skrzyni biegów, nawet kosztem obniżenia parametrów.
Wykres:
Paliwo 50% 95 (stacja Auchan) oraz 50% 98 Orlen
Zalety:
- Lepiej zbiera się.
- Łatwiej uzyskać płynną jazdę
- Szybsza reakcja na gaz. Czuję się bezpieczniej
- Duuuuuuużo mocy i momentu.
Wady:
- Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
- Przy delikatnej jeździe w mieście czasami słychać rozpędzające się i szurające turbo (szczególnie jak zacznie się przyspieszać i puści gaz).
- Jednak czasami też jeździ na dość niskich obrotach (szczególnie 4 bieg)
- nawet przy ekstremalnie wolnej jeździe pali ciut więcej (min. 7,7l na trasie)
- Boję się używać tej mocy, bo gdzieś tam w głowie mam czerwoną lampkę, że max. torque (N·m) dla tej skrzyni to 420-430nm oraz odgłosy z turbo nie wróżą nic dobrego.
Inne spostrzeżenia:
- Samochód stał się agresywny. Bardzo wrażliwy na gaz.
- Po zmianach wyłączono również system Start stop (to była dla mnie niespodzianka), ale też pomogło uzyskać większą płynność w poruszaniu się.
- Trzeba bardzo się pilnować, bo przy wyprzedzaniu kilku aut jednocześnie i wciśniętym gazie do podłogi bardzo łatwo uzyskać 2 z przodu.
- spadła temperatura oleju, ale szybciej się nagrzewa. Na trasie trzyma około 90-94 stopni
Ogólnie ponownie zakochałem się w tym aucie i mam nadzieję, że te stuki i dziwne odgłosy turbo nie wpłyną na obniżenie trwałości auta.
przez 2,5 roku szukałem i zastanawiałem się czy zrobić remap skrzyni biegów DQ381. Najbardziej denerwowało mnie to, że w mieście czułem jak samochód męczy się przy jeździe 1200obr./min lub nawet poniżej, brak przyspieszenia i częste redukcje biegów o 2 przełożenia, które długo trwały. Samochód budził się dopiero na trasie. W końcu około 2 tygodnie dałem się namówić na zrobienie kompletu, czyli remap oraz chiptuning. Pacjent: Superb 272KM, którą mam od nowości. Przejechane ~50kkm. Wymiana oleju co 10-15k.
Cel zmian: Lepsza reakcja na pedał gazu i wyższe obroty skrzyni biegów, nawet kosztem obniżenia parametrów.
Wykres:
Paliwo 50% 95 (stacja Auchan) oraz 50% 98 Orlen
Zalety:
- Lepiej zbiera się.
- Łatwiej uzyskać płynną jazdę
- Szybsza reakcja na gaz. Czuję się bezpieczniej
- Duuuuuuużo mocy i momentu.
Wady:
- Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
- Przy delikatnej jeździe w mieście czasami słychać rozpędzające się i szurające turbo (szczególnie jak zacznie się przyspieszać i puści gaz).
- Jednak czasami też jeździ na dość niskich obrotach (szczególnie 4 bieg)
- nawet przy ekstremalnie wolnej jeździe pali ciut więcej (min. 7,7l na trasie)
- Boję się używać tej mocy, bo gdzieś tam w głowie mam czerwoną lampkę, że max. torque (N·m) dla tej skrzyni to 420-430nm oraz odgłosy z turbo nie wróżą nic dobrego.
Inne spostrzeżenia:
- Samochód stał się agresywny. Bardzo wrażliwy na gaz.
- Po zmianach wyłączono również system Start stop (to była dla mnie niespodzianka), ale też pomogło uzyskać większą płynność w poruszaniu się.
- Trzeba bardzo się pilnować, bo przy wyprzedzaniu kilku aut jednocześnie i wciśniętym gazie do podłogi bardzo łatwo uzyskać 2 z przodu.
- spadła temperatura oleju, ale szybciej się nagrzewa. Na trasie trzyma około 90-94 stopni
Ogólnie ponownie zakochałem się w tym aucie i mam nadzieję, że te stuki i dziwne odgłosy turbo nie wpłyną na obniżenie trwałości auta.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2021, o 22:27 przez aeiouy, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Ooo proszę u Compotow robiłeś program
Nie proponowali Ci założenia oil catch tanka? Już na serii nie zaszkodzi a po modzie z cała pewnością ja gdybym miał
Benzynkę założyłbym
Co do trwałości - jak dbasz tak masz. Interwał wymiany oleju masz dobry, ważne żeby tego pilnować, plus nie pałować na zimnym, i wykorzystywać „moment” w określonych sytuacjach a nie tylko kolokwialnie od świateł do świateł.
Zmiana shift pointow z cała pewnością Cię ucieszyła, bo fabryczne nastawy dsg sa tragiczne i jazda seria to udręka.
Jeśli będziesz uczciwie traktować superbinke, będzie jeździć, jak będziesz pałować, przedłużać interwały olejowe i chociażby rozrząd to może się coś wysypać
Nie proponowali Ci założenia oil catch tanka? Już na serii nie zaszkodzi a po modzie z cała pewnością ja gdybym miał
Benzynkę założyłbym
Co do trwałości - jak dbasz tak masz. Interwał wymiany oleju masz dobry, ważne żeby tego pilnować, plus nie pałować na zimnym, i wykorzystywać „moment” w określonych sytuacjach a nie tylko kolokwialnie od świateł do świateł.
Zmiana shift pointow z cała pewnością Cię ucieszyła, bo fabryczne nastawy dsg sa tragiczne i jazda seria to udręka.
Jeśli będziesz uczciwie traktować superbinke, będzie jeździć, jak będziesz pałować, przedłużać interwały olejowe i chociażby rozrząd to może się coś wysypać
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Tak. Ktoś kiedyś pisał, że połowa forum do nich jeździ
Nikt mi nic nie mówił na temat OCT muszę poczytać o tym. Rozumiem, że to montuje się dla bezpieczeństwa?
Będę ostrożnie korzystał z dobroci, jakie teraz wraz ze zmianą otrzymałem.
Nikt mi nic nie mówił na temat OCT muszę poczytać o tym. Rozumiem, że to montuje się dla bezpieczeństwa?
Będę ostrożnie korzystał z dobroci, jakie teraz wraz ze zmianą otrzymałem.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Zdecydowanie dla bezpieczeństwa, już na serii by się przydało a co dopiero po stage 1. Z tego co kojarzę to Piramida i Orlik maja zamontowane u siebie OCT i jak najbardziej rekomendują rozwiązanie. Przeczytaj temat o „ korbie bokiem” - OCT tez się tam przewija
- orlik
- Doradca
- Posty: 2986
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
CS zaleca, a wręcz nie wypuszcza obecnie aut na stage2+ (450km) bez OCT. Dlatego my mamy obowiązkowo. Jak z mniejszymi mocami, to trzeba pytać już bezpośrednio u nich co o tym sądzą. Myślę, że na pewno nie zaszkodzi, ale czy jest konieczne nie jestem w stanie odpowiedzieć. Wiem jedno, u mnie syfu się gromadzi w uj, już kilka razy opróżniałem zbiornik.
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
W Łodzi robiony ten chiptuning? Jaka cena za usluge?
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
A czy to normalne? Po sofcie skrzyni chyba nie powinno być takich atrakcji.Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
Miałem podobnie po wpięciu boxa przy dieslu i musiałem, z nastawów standardowych boxa zjechać troche w dół, bałem się żeby skrzynia nie dostawała zbytnio po tyłku.
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Tak, w Łodzi za 3500zł
Ja zrobiłem tylko Stage 1, ale chyba przy Stage 2 ta skrzynia też miała wytrzymywać.kefirek pisze: ↑6 lis 2021, o 17:24A czy to normalne? Po sofcie skrzyni chyba nie powinno być takich atrakcji.Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
Miałem podobnie po wpięciu boxa przy dieslu i musiałem, z nastawów standardowych boxa zjechać troche w dół, bałem się żeby skrzynia nie dostawała zbytnio po tyłku.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Jak by kto chciał zwiększyć możliwości dq381 gdyby było mało z tego co piszą to 500-550max później upgrade
https://www.bar-tek-tuning.com/dq381-cl ... k-6-dodson n
lub pod 900 niutków
https://www.bar-tek-tuning.com/dq381-up ... p-to-800nm
https://www.bar-tek-tuning.com/dq381-cl ... k-6-dodson n
lub pod 900 niutków
https://www.bar-tek-tuning.com/dq381-up ... p-to-800nm
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lis 2021, o 15:22
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: MICHAŁ
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Kontynuując temat, niech wypowiedzą się jeszcze osoby które również posiadają zmieniony soft DSG.
Czy na wszystkich biegach zmienili zakres zmiany przełożeń, może niech podadzą wartości obrotów silnika, czy wraz z czasem użytkowania zmienili by coś w ustawieniach?
Temat dotyczy benzyny, ale niech też wypowiedzą się właściciele diesla.
Generalnie również planuję wykonać remap DSG (w moim TDI fabryczne nastawy nieraz męczą), ale jestem ciekaw czy można wykonać tylko zmianę na przełożeniach 4-5, 5-6. Do 4 biegu fabryczne ustawienia pasują mi (może redukcje nieco wcześniej powinny być). Dalej jest już gorzej bo w okolicach 60km/h skrzynia potrafi skakać między biegami 4-5-6
Pozdrawiam
Czy na wszystkich biegach zmienili zakres zmiany przełożeń, może niech podadzą wartości obrotów silnika, czy wraz z czasem użytkowania zmienili by coś w ustawieniach?
Temat dotyczy benzyny, ale niech też wypowiedzą się właściciele diesla.
Generalnie również planuję wykonać remap DSG (w moim TDI fabryczne nastawy nieraz męczą), ale jestem ciekaw czy można wykonać tylko zmianę na przełożeniach 4-5, 5-6. Do 4 biegu fabryczne ustawienia pasują mi (może redukcje nieco wcześniej powinny być). Dalej jest już gorzej bo w okolicach 60km/h skrzynia potrafi skakać między biegami 4-5-6
Pozdrawiam
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
No ok ale takie strzały chyba mocno męczą skrzynie, rozmawiałeś o tym tunerem?aeiouy pisze: ↑6 lis 2021, o 23:39Tak, w Łodzi za 3500zł
Ja zrobiłem tylko Stage 1, ale chyba przy Stage 2 ta skrzynia też miała wytrzymywać.kefirek pisze: ↑6 lis 2021, o 17:24A czy to normalne? Po sofcie skrzyni chyba nie powinno być takich atrakcji.Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
Miałem podobnie po wpięciu boxa przy dieslu i musiałem, z nastawów standardowych boxa zjechać troche w dół, bałem się żeby skrzynia nie dostawała zbytnio po tyłku.
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Tak. Uspokajał mnie, że skrzynia wytrzymuje dużo więcej, samochód jest w bardzo dobrym stanie (mam go od nowości), mam nie przejmować się i jeździć
Od powrotu autostradą od tunera podobnych odgłosów nie słyszałem (90% po mieście)... może skrzynia się już ułożyła i przyzwyczaiła:-)
Ale przyznaję, że nie miałem możliwości rozpędzić się do 160-170km/h, wciśnięcia gazu do 50% i zmusić do redukcji na 6ty bieg.
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Czy reszta tez miala jakies niepokojace objawy po sofcie jak autor? Chodzi mi o strzaly przy redukcjach, itp...
Jakie macie opinie o CompSport Łódź? Bo pisalem do nich, zaproponowali mi soft silnika za 2500zł, a ze skrzynia 3500zł (ale skrzynia nie jest obowiazkowa przy stage1)
No i zastanawiam sie czy do nich jechac, czy moze szukac gdzie indziej. W wawie Kivi oferuje sie za 1700zl za silnik i 2300zl silnik + skrzynia.
U mnie jest 6biegowa DQ250. Nie wiem czy jest sens robienia skrzyni, jezeli nie jest to wymagane. Czy zawsze soft skrzyni = zoptymalizowanie punktow zmiany biegow na trybie D?
Jakie macie opinie o CompSport Łódź? Bo pisalem do nich, zaproponowali mi soft silnika za 2500zł, a ze skrzynia 3500zł (ale skrzynia nie jest obowiazkowa przy stage1)
No i zastanawiam sie czy do nich jechac, czy moze szukac gdzie indziej. W wawie Kivi oferuje sie za 1700zl za silnik i 2300zl silnik + skrzynia.
U mnie jest 6biegowa DQ250. Nie wiem czy jest sens robienia skrzyni, jezeli nie jest to wymagane. Czy zawsze soft skrzyni = zoptymalizowanie punktow zmiany biegow na trybie D?
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
Compsport to jest marka sama w sobie wielu użytkowników ma fury robione u nich i jakoś nie kojarzę, żeby narzekali.
Co do Kiviego to mam mieszane uczucia, musisz zaznaczyć żeby nie było pod korek z wynikiem, tylko optymalnie.
Co do dsg jazda na fabrycznych nastawach to dla mnie dramat , nie musisz zmieniac, zależy od Ciebie. Jeśli Ci nie przeszkadza zostaw dsg, choć ja osobiście nie dotykalbym silnika bez softu skrzyni
Co do Kiviego to mam mieszane uczucia, musisz zaznaczyć żeby nie było pod korek z wynikiem, tylko optymalnie.
Co do dsg jazda na fabrycznych nastawach to dla mnie dramat , nie musisz zmieniac, zależy od Ciebie. Jeśli Ci nie przeszkadza zostaw dsg, choć ja osobiście nie dotykalbym silnika bez softu skrzyni
Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1
A skad te mieszane uczucia co do Kiviego?mario789 pisze: ↑16 gru 2021, o 08:24 Compsport to jest marka sama w sobie wielu użytkowników ma fury robione u nich i jakoś nie kojarzę, żeby narzekali.
Co do Kiviego to mam mieszane uczucia, musisz zaznaczyć żeby nie było pod korek z wynikiem, tylko optymalnie.
Co do dsg jazda na fabrycznych nastawach to dla mnie dramat , nie musisz zmieniac, zależy od Ciebie. Jeśli Ci nie przeszkadza zostaw dsg, choć ja osobiście nie dotykalbym silnika bez softu skrzyni
Czyli rozumiem ze polecasz soft w CompSport w Łodzi?