Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

aeiouy
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 2021, o 18:30
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: aeiouy »

Dzień dobry,

przez 2,5 roku szukałem i zastanawiałem się czy zrobić remap skrzyni biegów DQ381. Najbardziej denerwowało mnie to, że w mieście czułem jak samochód męczy się przy jeździe 1200obr./min lub nawet poniżej, brak przyspieszenia i częste redukcje biegów o 2 przełożenia, które długo trwały. Samochód budził się dopiero na trasie. W końcu około 2 tygodnie dałem się namówić na zrobienie kompletu, czyli remap oraz chiptuning. Pacjent: Superb 272KM, którą mam od nowości. Przejechane ~50kkm. Wymiana oleju co 10-15k.
Cel zmian: Lepsza reakcja na pedał gazu i wyższe obroty skrzyni biegów, nawet kosztem obniżenia parametrów.

Wykres:
Paliwo 50% 95 (stacja Auchan) oraz 50% 98 Orlen
Obrazek
Obrazek

Zalety:
- Lepiej zbiera się.
- Łatwiej uzyskać płynną jazdę
- Szybsza reakcja na gaz. Czuję się bezpieczniej
- Duuuuuuużo mocy i momentu.


Wady:
- Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
- Przy delikatnej jeździe w mieście czasami słychać rozpędzające się i szurające turbo (szczególnie jak zacznie się przyspieszać i puści gaz).
- Jednak czasami też jeździ na dość niskich obrotach (szczególnie 4 bieg)
- nawet przy ekstremalnie wolnej jeździe pali ciut więcej (min. 7,7l na trasie)
- Boję się używać tej mocy, bo gdzieś tam w głowie mam czerwoną lampkę, że max. torque (N·m) dla tej skrzyni to 420-430nm oraz odgłosy z turbo nie wróżą nic dobrego.

Inne spostrzeżenia:
- Samochód stał się agresywny. Bardzo wrażliwy na gaz.
- Po zmianach wyłączono również system Start stop (to była dla mnie niespodzianka), ale też pomogło uzyskać większą płynność w poruszaniu się.
- Trzeba bardzo się pilnować, bo przy wyprzedzaniu kilku aut jednocześnie i wciśniętym gazie do podłogi bardzo łatwo uzyskać 2 z przodu.
- spadła temperatura oleju, ale szybciej się nagrzewa. Na trasie trzyma około 90-94 stopni
Ogólnie ponownie zakochałem się w tym aucie i mam nadzieję, że te stuki i dziwne odgłosy turbo nie wpłyną na obniżenie trwałości auta.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2021, o 22:27 przez aeiouy, łącznie zmieniany 3 razy.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: mario789 »

Ooo proszę u Compotow robiłeś program :)

Nie proponowali Ci założenia oil catch tanka? Już na serii nie zaszkodzi a po modzie z cała pewnością ja gdybym miał
Benzynkę założyłbym

Co do trwałości - jak dbasz tak masz. Interwał wymiany oleju masz dobry, ważne żeby tego pilnować, plus nie pałować na zimnym, i wykorzystywać „moment” w określonych sytuacjach a nie tylko kolokwialnie od świateł do świateł.

Zmiana shift pointow z cała pewnością Cię ucieszyła, bo fabryczne nastawy dsg sa tragiczne i jazda seria to udręka.

Jeśli będziesz uczciwie traktować superbinke, będzie jeździć, jak będziesz pałować, przedłużać interwały olejowe i chociażby rozrząd to może się coś wysypać
aeiouy
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 2021, o 18:30
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: aeiouy »

Tak. Ktoś kiedyś pisał, że połowa forum do nich jeździ :-)
Nikt mi nic nie mówił na temat OCT muszę poczytać o tym. Rozumiem, że to montuje się dla bezpieczeństwa?

Będę ostrożnie korzystał z dobroci, jakie teraz wraz ze zmianą otrzymałem.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: mario789 »

Zdecydowanie dla bezpieczeństwa, już na serii by się przydało a co dopiero po stage 1. Z tego co kojarzę to Piramida i Orlik maja zamontowane u siebie OCT i jak najbardziej rekomendują rozwiązanie. Przeczytaj temat o „ korbie bokiem” - OCT tez się tam przewija ;)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: orlik »

CS zaleca, a wręcz nie wypuszcza obecnie aut na stage2+ (450km) bez OCT. Dlatego my mamy obowiązkowo. Jak z mniejszymi mocami, to trzeba pytać już bezpośrednio u nich co o tym sądzą. Myślę, że na pewno nie zaszkodzi, ale czy jest konieczne nie jestem w stanie odpowiedzieć. Wiem jedno, u mnie syfu się gromadzi w uj, już kilka razy opróżniałem zbiornik.
tomekxoo
Posty: 115
Rejestracja: 4 cze 2021, o 08:41
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: tomekxoo »

W Łodzi robiony ten chiptuning? Jaka cena za usluge?
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: kefirek »

Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
A czy to normalne? Po sofcie skrzyni chyba nie powinno być takich atrakcji.

Miałem podobnie po wpięciu boxa przy dieslu i musiałem, z nastawów standardowych boxa zjechać troche w dół, bałem się żeby skrzynia nie dostawała zbytnio po tyłku.
aeiouy
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 2021, o 18:30
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: aeiouy »

tomekxoo pisze: 6 lis 2021, o 15:45 W Łodzi robiony ten chiptuning? Jaka cena za usluge?
Tak, w Łodzi za 3500zł
kefirek pisze: 6 lis 2021, o 17:24
Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
A czy to normalne? Po sofcie skrzyni chyba nie powinno być takich atrakcji.

Miałem podobnie po wpięciu boxa przy dieslu i musiałem, z nastawów standardowych boxa zjechać troche w dół, bałem się żeby skrzynia nie dostawała zbytnio po tyłku.
Ja zrobiłem tylko Stage 1, ale chyba przy Stage 2 ta skrzynia też miała wytrzymywać.
maniek245
Posty: 148
Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: obecnie 380/530

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: maniek245 »

Jak by kto chciał zwiększyć możliwości dq381 :) gdyby było mało :) z tego co piszą to 500-550max :) później upgrade
https://www.bar-tek-tuning.com/dq381-cl ... k-6-dodson n

lub pod 900 niutków :)

https://www.bar-tek-tuning.com/dq381-up ... p-to-800nm
Wasil
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2021, o 15:22
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: MICHAŁ

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: Wasil »

Kontynuując temat, niech wypowiedzą się jeszcze osoby które również posiadają zmieniony soft DSG.
Czy na wszystkich biegach zmienili zakres zmiany przełożeń, może niech podadzą wartości obrotów silnika, czy wraz z czasem użytkowania zmienili by coś w ustawieniach?
Temat dotyczy benzyny, ale niech też wypowiedzą się właściciele diesla.
Generalnie również planuję wykonać remap DSG (w moim TDI fabryczne nastawy nieraz męczą), ale jestem ciekaw czy można wykonać tylko zmianę na przełożeniach 4-5, 5-6. Do 4 biegu fabryczne ustawienia pasują mi (może redukcje nieco wcześniej powinny być). Dalej jest już gorzej bo w okolicach 60km/h skrzynia potrafi skakać między biegami 4-5-6
Pozdrawiam
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: kefirek »

aeiouy pisze: 6 lis 2021, o 23:39
tomekxoo pisze: 6 lis 2021, o 15:45 W Łodzi robiony ten chiptuning? Jaka cena za usluge?
Tak, w Łodzi za 3500zł
kefirek pisze: 6 lis 2021, o 17:24
Przy około 160km/h i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu (redukcja z 7 -> 6 bieg) słychać głośniejsze uderzenie.
A czy to normalne? Po sofcie skrzyni chyba nie powinno być takich atrakcji.

Miałem podobnie po wpięciu boxa przy dieslu i musiałem, z nastawów standardowych boxa zjechać troche w dół, bałem się żeby skrzynia nie dostawała zbytnio po tyłku.
Ja zrobiłem tylko Stage 1, ale chyba przy Stage 2 ta skrzynia też miała wytrzymywać.
No ok ale takie strzały chyba mocno męczą skrzynie, rozmawiałeś o tym tunerem?
aeiouy
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 2021, o 18:30
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: aeiouy »

kefirek pisze: 11 lis 2021, o 19:46

No ok ale takie strzały chyba mocno męczą skrzynie, rozmawiałeś o tym tunerem?
Tak. Uspokajał mnie, że skrzynia wytrzymuje dużo więcej, samochód jest w bardzo dobrym stanie (mam go od nowości), mam nie przejmować się i jeździć :)
Od powrotu autostradą od tunera podobnych odgłosów nie słyszałem (90% po mieście)... może skrzynia się już ułożyła i przyzwyczaiła:-)
Ale przyznaję, że nie miałem możliwości rozpędzić się do 160-170km/h, wciśnięcia gazu do 50% i zmusić do redukcji na 6ty bieg.
tomekxoo
Posty: 115
Rejestracja: 4 cze 2021, o 08:41
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: tomekxoo »

Czy reszta tez miala jakies niepokojace objawy po sofcie jak autor? Chodzi mi o strzaly przy redukcjach, itp...
Jakie macie opinie o CompSport Łódź? Bo pisalem do nich, zaproponowali mi soft silnika za 2500zł, a ze skrzynia 3500zł (ale skrzynia nie jest obowiazkowa przy stage1)
No i zastanawiam sie czy do nich jechac, czy moze szukac gdzie indziej. W wawie Kivi oferuje sie za 1700zl za silnik i 2300zl silnik + skrzynia.
U mnie jest 6biegowa DQ250. Nie wiem czy jest sens robienia skrzyni, jezeli nie jest to wymagane. Czy zawsze soft skrzyni = zoptymalizowanie punktow zmiany biegow na trybie D?
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: mario789 »

Compsport to jest marka sama w sobie ;) wielu użytkowników ma fury robione u nich i jakoś nie kojarzę, żeby narzekali.

Co do Kiviego to mam mieszane uczucia, musisz zaznaczyć żeby nie było pod korek z wynikiem, tylko optymalnie.

Co do dsg jazda na fabrycznych nastawach to dla mnie dramat , nie musisz zmieniac, zależy od Ciebie. Jeśli Ci nie przeszkadza zostaw dsg, choć ja osobiście nie dotykalbym silnika bez softu skrzyni
tomekxoo
Posty: 115
Rejestracja: 4 cze 2021, o 08:41
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Wady oraz zalety Remap i Chiptuning na przykładzie 272KM DNUA_SUPERB_STG1

Post autor: tomekxoo »

mario789 pisze: 16 gru 2021, o 08:24 Compsport to jest marka sama w sobie ;) wielu użytkowników ma fury robione u nich i jakoś nie kojarzę, żeby narzekali.

Co do Kiviego to mam mieszane uczucia, musisz zaznaczyć żeby nie było pod korek z wynikiem, tylko optymalnie.

Co do dsg jazda na fabrycznych nastawach to dla mnie dramat , nie musisz zmieniac, zależy od Ciebie. Jeśli Ci nie przeszkadza zostaw dsg, choć ja osobiście nie dotykalbym silnika bez softu skrzyni
A skad te mieszane uczucia co do Kiviego?
Czyli rozumiem ze polecasz soft w CompSport w Łodzi?
ODPOWIEDZ