BiTDi 240km

mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

BiTDi 240km

Post autor: mario789 »

Powitać :)

Mam takie dość nietypowe pytanie. „Teściu” będzie zmieniać passerati ( bitdi 240 km bez żadnych modów) na superbinkę 200km w klekocie. Pod koniec roku będzie sprzedawać, jebaniutki nie pochwalił się, ze zmienia fure 😂 aż do wczoraj jak zadzwonił i zapytał czy jestem zainteresowany 😂

W sumie kilka info: teściu dba o pastucha lepiej niż o teściową, olej zmieniany w silniku co 10-12 tys km z kompletem filtrow manna, olej w dsg zmieniony po przejechaniu 40tys km, pierwszy olej w silniku zmieniony uwaga: po 1000km, później po 5tys km, później znowu po 5tys i następne co 10-12kkm 😊 - to nawet ja nie jestem tak nadgorliwy.

Pasek ma aktualnie 85kkm, teściu już się zadeklarował, ze na 90kkm zrobi od siebie komplet filtrow + olej w silniku i skrzyni.

Co do wymian dsg robił to stety niestety statycznie. Nie jest zwolennikiem dynamicznej zmiany oleju.
Auto nie jest katowane, jeździłem niejednokrotnie i już seria dawała radę a co dopiero jakbym ja dostał w ręce to byłby ogień. Stopuje mnie jedynie jedna kwestia a mianowicie dcc. Pierwszym modem jaki chciałbym zrobic byłaby wymiana tego dcc na gwint kw. Gwint to koszt pare k wiec pytanie: czy mając fabryczne dcc można założyć coś z kw żeby pozbyć się tego dcc?

Cena jak dla mnie grubo poniżej średniej, teściu powiedział, ze chce oddać w dobre ręce a ja cała noc myśle nad tym zjebanym dcc jak to ominąć. Poza tym igła i ta cena 😂😂
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: BiTDi 240km

Post autor: baarttbaartt »

Żaden problem. Montujesz gwint i cancellery dla Dcc. Albo gwint dedykowany pod Dcc ale wtedy cena jest z tego co pamietam Ok 10k pln ale nadal masz możliwość zmian nastawow z guzika w aucie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: BiTDi 240km

Post autor: baarttbaartt »

Gwint - które zawieszenie wybrać?
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
enocylhdclub
Posty: 231
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:59
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Dawid

Re: BiTDi 240km

Post autor: enocylhdclub »

DCC w Passacie działa bardzo dobrze. Dlaczego tak bardzo tego nie chcesz? :D

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: BiTDi 240km

Post autor: mario789 »

enocylhdclub pisze: 9 lis 2021, o 15:06 DCC w Passacie działa bardzo dobrze. Dlaczego tak bardzo tego nie chcesz? :D

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

Mojemu przyjacielowi w pasku z miesiąc temu przy nalocie około 100kkm rozwaliło się dcc a dokładniej przód. Naprawa jakby chciał nowe sami wiecie ile kosztuje. Mechanik sam podpowiedział ze lepiej iść w gwint 😂
Ostatnio zmieniony 9 lis 2021, o 17:31 przez mario789, łącznie zmieniany 1 raz.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: BiTDi 240km

Post autor: mario789 »

baarttbaartt pisze: 9 lis 2021, o 10:16 Żaden problem. Montujesz gwint i cancellery dla Dcc. Albo gwint dedykowany pod Dcc ale wtedy cena jest z tego co pamietam Ok 10k pln ale nadal masz możliwość zmian nastawow z guzika w aucie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki! Prześledziłem temat, Twoje rozwiązanie w sumie jest najlepsze. Nie zależy mi wcale na dcc. Myślami to ja już jestem przy stage 1 i wywaleniu ekologii podobnie jak w mojej kurze 😊
Kelso
Posty: 128
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: BiTDi 240km

Post autor: Kelso »

mario789 pisze: 9 lis 2021, o 10:01 Co do wymian dsg robił to stety niestety statycznie. Nie jest zwolennikiem dynamicznej zmiany oleju.
i bardzo dobrze zrobil. W DSG zaleca sie wymiane statyczna. to nie hydrokinetyk, gdzie dynamiczna jest potrzebna zeby caly olej dobrze zebrac.
:D
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: BiTDi 240km

Post autor: Kuster »

Kelso pisze: 14 lis 2021, o 18:45
mario789 pisze: 9 lis 2021, o 10:01 Co do wymian dsg robił to stety niestety statycznie. Nie jest zwolennikiem dynamicznej zmiany oleju.
i bardzo dobrze zrobil. W DSG zaleca sie wymiane statyczna. to nie hydrokinetyk, gdzie dynamiczna jest potrzebna zeby caly olej dobrze zebrac.
:D
Co to znaczy "zaleca się"?
Dynamiczna jest zdecydowanie lepsza... Wypłucze Ci wszystko a przy statycznej zawsze coś zostanie...
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: BiTDi 240km

Post autor: mario789 »

Kuster pisze: 14 lis 2021, o 20:09
Kelso pisze: 14 lis 2021, o 18:45
mario789 pisze: 9 lis 2021, o 10:01 Co do wymian dsg robił to stety niestety statycznie. Nie jest zwolennikiem dynamicznej zmiany oleju.
i bardzo dobrze zrobil. W DSG zaleca sie wymiane statyczna. to nie hydrokinetyk, gdzie dynamiczna jest potrzebna zeby caly olej dobrze zebrac.
:D
Co to znaczy "zaleca się"?
Dynamiczna jest zdecydowanie lepsza... Wypłucze Ci wszystko a przy statycznej zawsze coś zostanie...


Kuster co do ten dynamicznej kłóciłbym się. W bmw w automacie a miałem tam standardowo zf 8hp45 po właśnie dynamicznej wymianie oleju w skrzyni padł mi konwerter i zaczęły się koszta z naprawa „wygody” w postaci automatu.
Kelso
Posty: 128
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: BiTDi 240km

Post autor: Kelso »

Kuster pisze: 14 lis 2021, o 20:09
Kelso pisze: 14 lis 2021, o 18:45
mario789 pisze: 9 lis 2021, o 10:01 Co do wymian dsg robił to stety niestety statycznie. Nie jest zwolennikiem dynamicznej zmiany oleju.
i bardzo dobrze zrobil. W DSG zaleca sie wymiane statyczna. to nie hydrokinetyk, gdzie dynamiczna jest potrzebna zeby caly olej dobrze zebrac.
:D
Co to znaczy "zaleca się"?
Dynamiczna jest zdecydowanie lepsza... Wypłucze Ci wszystko a przy statycznej zawsze coś zostanie...
wymieniaj jak chcesz :) Twoja skrzynia :)
ale bardzo ładnie rozpisał to Marioti w innym poscie, gdzie rowniez pytales o metode statyczna :roll: podobnego zdania jest paru mechanikow, ktorzy robią w Vagach i DSG.
Podsumowując...wymieniaj jak chcesz...obie metody sa ok, bo wymieniaja olej..
marioti pisze: 6 lip 2021, o 18:18 przy DSG nie masz przekładni hydrokinetycznej, zatem wymiana dynamiczna ma mniejszy sens, ale też można. Przy DSG w zasadzie 80-90% oleju zleci przez spust. Sam olej jest też filtrowany podczas normalnej pracy skrzyni co nie często zdarza się przy klasycznym automacie. Jeżeli do tego pilnujesz wymiany co 40 max 60tyś, to już wogóle dynamiczna wymiana mija się z celem. No chyba że przespałeś termin i wymieniasz olej przy 120tyś. to już szczerze mówiąc lepiej zrobić to dynamicznie. Można też po prostu wymienić olej 2x, z odstępem na rozgrzanie (zmieszanie pierwszego starego oleju z nowym). Cenowo wyjdzie podobnie, a można w zasadzie zrobić samemu, bez maszyny.
Odwrotnie jest przy klasycznym automacie gdzie przez korek zleci nie więcej niż 25-40% (w zależności od budowy skrzyni. Przykład: W innym aucie mam klasyczny automat 6-bieg ts-80c, całość jest zalana 12L oleju, a przy spuszczaniu z miski wyszło nieco ponad 3,8L ). Tutaj wymiana dynamiczna jest wręcz wskazana, aby jak najwięcej starego oleju usunąć.
ODPOWIEDZ