Przy temp. 0 st. C możesz ładować nawet 15V bez gazowania, także marne 14,6V nic mu nie zrobi, najwyżej wody destylowanej się doleje. Gęstość elektrolitu zrobisz dopiero przy 16,00-16,20V dla akumulatorów kwasowo ołowiowych.maureliusz pisze: ↑4 lut 2021, o 14:55
Jeżeli na kwasówkę poleci 14,6V ... to elektrolit szybko wyparuje
Uprzedzając zaraz dyskusję na temat zamkniętych AKU, obiegów zamkniętych itp. to one też muszą mieć ujście gazu, nawet jeżeli ograniczone.
Jaki akumulator wybrać ???
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki akumulator
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
Edit: do 14,9V powinno być faktycznie bezpiecznie
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 lut 2021, o 21:31 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
??? Jaśniej proszę.Skodnik4x4 pisze:Znowu zaczynasz?
Znowu rzucisz hasło ...i tyle jak pomogłeś koledze z zamkiem...
Ps.
Aku zwykle napięciem 14,4v (edit 14,9V) ładuje się do ok 80-90 % ale nie gazuje. Stąd informacja w każdej karcie gwarancyjnej.
Powyżej uzyskuje się lądując do 16v ale wówczas trzeba kontrolować stan elektrolitu.
Jeżeli coś się zmieniło w temacie oświeccie mnie.
PS2. Ja celowo mam prostownik z przełącznkiem: 13,8V, 14,9V, 16V.
Do 14,9 jest spoko / jak dam wyżej pięknie bulga jak rosół i śmierdzi w garażu kwasem.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 5 lut 2021, o 07:20 przez maureliusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki akumulator
Fabek zwracam honor.
Faktycznie sprawdziłem jak byłem po pifko w garażu i mam:
- 13.8V - dla żelówek
- 14,9V - kwasowe bez obsługowe --> mniej więcej do tej wartości jest bezpiecznie
- 16.0V - kwasowe z korkami
Edytje wyżej, aby nie było wątpliwości.
BTW jak kupowałem prostownik to.. trochę obdzwoniłem. Finalnie kupiłem w polskiej firmie StefPol - jedyni, którzy sensownie mówili i znali się na ładowaniu AKU. To co wygadywał gość z EXIDE... to nie da się powtórzyć.
Polecam też ich kable rozruchowe... grube, miedziane.
Faktycznie sprawdziłem jak byłem po pifko w garażu i mam:
- 13.8V - dla żelówek
- 14,9V - kwasowe bez obsługowe --> mniej więcej do tej wartości jest bezpiecznie
- 16.0V - kwasowe z korkami
Edytje wyżej, aby nie było wątpliwości.
BTW jak kupowałem prostownik to.. trochę obdzwoniłem. Finalnie kupiłem w polskiej firmie StefPol - jedyni, którzy sensownie mówili i znali się na ładowaniu AKU. To co wygadywał gość z EXIDE... to nie da się powtórzyć.
Polecam też ich kable rozruchowe... grube, miedziane.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Jaki akumulator
wystarczy w kodowaniu akumulatora zmienić opcję z AGM na WET i wówczas alternator poda mu odpowiedni prąd.
W przypadku SS2 przed i po FL nie wpisujesz żadnych parametrów, numerów seryjnych czy bóg wie czego, opcja AGM na WET i po problemie.
Star-Stop nie trzeba wyłączać "koniecznie" , możesz ale nie musisz.
Ja i tak wsiadając do auta i odpalając wciskam guzik, żeby dezaktywować.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 kwie 2021, o 20:49
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Mariusz
Re: Jaki akumulator
Hej,
Miałem ori aku 68ah AGM w S2 FL 2.0 170 CFGB 2014r. ze start/stop i wrzuciłem zwykły akumulator 74 ah.
Start/stop wyłączam zawsze przyciskiem, w adaptacji baterii 61 grupa 04 zmieniłem z ori 68 JGI 1111111111 na 74 JGI 11111111111 i w długim kodowaniu akumulator z AGM na WET.
Wszystko ok, będzie hulać?
Miałem ori aku 68ah AGM w S2 FL 2.0 170 CFGB 2014r. ze start/stop i wrzuciłem zwykły akumulator 74 ah.
Start/stop wyłączam zawsze przyciskiem, w adaptacji baterii 61 grupa 04 zmieniłem z ori 68 JGI 1111111111 na 74 JGI 11111111111 i w długim kodowaniu akumulator z AGM na WET.
Wszystko ok, będzie hulać?
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki akumulator
Będzie grało. Start stop sobie wykoduj lub odepnij wtyczke z minusa na aku.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- skipper
- Posty: 854
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki akumulator
czy OBDeleven można kodować akumulator na AGM lub WET
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
- skipper
- Posty: 854
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki akumulator
nie mam takiej opcji "battery adaptation" w swoim OBDeleven
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lis 2021, o 11:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: kacper
Jaki akumulator wybrać ???
Witam szukam aku do mojego 2.0 tsi
mam takie cos na oku i chciałem się upewnić czy będzie on odpowiedni - jestem laikiem w takich kwestiach dlatego proszę o podpowiedzi ewentualnie linki do innych lepszych aku
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/ ... rawy-plus/
mam takie cos na oku i chciałem się upewnić czy będzie on odpowiedni - jestem laikiem w takich kwestiach dlatego proszę o podpowiedzi ewentualnie linki do innych lepszych aku
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/ ... rawy-plus/
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 15:27
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jaki akumulator wybrać ???
Takie pytanie s2 przedlift bez start stop jest fabryczny aku varty 75Ah AGM juz 12 lat aku dętka do wymiany czy moge dać aku bez AGM ?
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki akumulator wybrać ???
oczywiście możesz dać zwykły lub efb.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Jaki akumulator wybrać ???
Ale trzeba dodać dwie kwestie
1 trzeba przeprogramować w kompie na "wet" czyli poinformować komp że teraz masz zwykły aku
2 jeżeli używasz start stop normalnie, to zwykły aku ciągle będzie niedoładowany, a brak przystosowania do glebokiego rozladowania sprawi że padnie znacznie szybciej niż agm
Kiedyś to liczyłem ale dla silnika v10 w dieslu, że każde odpalenie auta to było ok 17 min normalnej jazdy z włączonym radiem, bez świateł czy ogrzewania foteli, szyb, aby aku odzyskał energię utracona przy starcie. Myślę że dla normalnego diesla będzie to 7-10 min
1 trzeba przeprogramować w kompie na "wet" czyli poinformować komp że teraz masz zwykły aku
2 jeżeli używasz start stop normalnie, to zwykły aku ciągle będzie niedoładowany, a brak przystosowania do glebokiego rozladowania sprawi że padnie znacznie szybciej niż agm
Kiedyś to liczyłem ale dla silnika v10 w dieslu, że każde odpalenie auta to było ok 17 min normalnej jazdy z włączonym radiem, bez świateł czy ogrzewania foteli, szyb, aby aku odzyskał energię utracona przy starcie. Myślę że dla normalnego diesla będzie to 7-10 min
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 15:27
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jaki akumulator wybrać ???
O zmianie danych przez VCDS wiem, a start stop tak jak pisałem moje auto nie posiadało fabrycznie wiec dziwie się czemu fabryka wogóle dała u mnie AGM-amarioti pisze: ↑28 gru 2021, o 10:19 Ale trzeba dodać dwie kwestie
1 trzeba przeprogramować w kompie na "wet" czyli poinformować komp że teraz masz zwykły aku
2 jeżeli używasz start stop normalnie, to zwykły aku ciągle będzie niedoładowany, a brak przystosowania do glebokiego rozladowania sprawi że padnie znacznie szybciej niż agm
Kiedyś to liczyłem ale dla silnika v10 w dieslu, że każde odpalenie auta to było ok 17 min normalnej jazdy z włączonym radiem, bez świateł czy ogrzewania foteli, szyb, aby aku odzyskał energię utracona przy starcie. Myślę że dla normalnego diesla będzie to 7-10 min