OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 210KM/346NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wyszków
OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Witam. Może komuś się przyda, bo nie znalazłem tu takiego tematu.
Mając na uwadze informacje na temat zasyfiania się dolotu przez opary z fabrycznego separatora oleju zmontowałem dzisiaj dodatkowy separator oleju "Oil catch tank" do swojej SSII 1.8TSI CDAA.
Długo szukałam informacji jak to powinno być wykonane. Sporo jest zagranicznych filmów na YT, jak montowane są takie
dedykowane zestawy do Golfa VI GTI , w sumie sporo tam można się dowiedzieć. Niestety koszt takiego typowego zestawu "PVC delete" wraz z Catch tank'iem sięga nawet 2tys. zł.
Co ciekawe za ułamek tej kwoty znalazłem na Allegro taki zestaw, który świetnie został dobrany do tego silnika. Pozostaje jedynie wykonanie wspornika do zamontowania catch tank'a. Z gotowym wspornikiem, cały montaż zajął mi około godziny. Dodałbym kilka zdjęć jak to wygląda po montażu, ale nie mam pojęcia jak to zrobić.
Mając na uwadze informacje na temat zasyfiania się dolotu przez opary z fabrycznego separatora oleju zmontowałem dzisiaj dodatkowy separator oleju "Oil catch tank" do swojej SSII 1.8TSI CDAA.
Długo szukałam informacji jak to powinno być wykonane. Sporo jest zagranicznych filmów na YT, jak montowane są takie
dedykowane zestawy do Golfa VI GTI , w sumie sporo tam można się dowiedzieć. Niestety koszt takiego typowego zestawu "PVC delete" wraz z Catch tank'iem sięga nawet 2tys. zł.
Co ciekawe za ułamek tej kwoty znalazłem na Allegro taki zestaw, który świetnie został dobrany do tego silnika. Pozostaje jedynie wykonanie wspornika do zamontowania catch tank'a. Z gotowym wspornikiem, cały montaż zajął mi około godziny. Dodałbym kilka zdjęć jak to wygląda po montażu, ale nie mam pojęcia jak to zrobić.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 210KM/346NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wyszków
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Ja tam nie wiem... do końca czy to ma sens... może po stage 3 i ekstremalnym przyroście mocy.
Kiedyś się nad tym doktoryzowałem w foce MK2... bo tam była masakra. Odma fabrycznie spaprana... filtr był brudny od oleju $#5#$%#$%$#.
Próbowałem takie separatary montować, ale finalnie dałem sobie spokój...
Co ciekawe:
- przy około 180k km pekł mi kolektor / założyłem nowy... i myślałem, będzie szał bo tamten był trochę zaklejony... a tu nic... zero różnicy
- sprzedałem ją przy 250k km na oryginalnym turbo i wszystko chodziło jak w zegarku
Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania
Kiedyś się nad tym doktoryzowałem w foce MK2... bo tam była masakra. Odma fabrycznie spaprana... filtr był brudny od oleju $#5#$%#$%$#.
Próbowałem takie separatary montować, ale finalnie dałem sobie spokój...
Co ciekawe:
- przy około 180k km pekł mi kolektor / założyłem nowy... i myślałem, będzie szał bo tamten był trochę zaklejony... a tu nic... zero różnicy
- sprzedałem ją przy 250k km na oryginalnym turbo i wszystko chodziło jak w zegarku
Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Mam separator w TDI i bardzo sobie chwalę.
A z TSI najwięcej problemów tradycyjnie mają ci co nimi nie jeżdżą Tak jak kiedyś z LPG.
A z TSI najwięcej problemów tradycyjnie mają ci co nimi nie jeżdżą Tak jak kiedyś z LPG.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Rozumiem... taka szpileczka mała...
Już pisałem kiedyś:
- jeden szwagier Superb 1.8TSI - ... brał oleju więcej niż Simson przy przebiegu...120kkm...
- drugi szwagier Audi A5 2.0TSI - również branie oleju / remont / zaczeło znowu brać...sprzedałw piz...
- w pracy Golf 1.4 TSI - również branie oleju / 140kkm
Ja nie mam doświadczenia, bo skutecznie mnie wyleczyli z TSI z tego okresu.
Wiadomo te młodsze są nieco lepsze...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
A jaki jest Twoim zdaniem cel montażu Oil catch tank? Albo w jakim celu zamontowałeś go w poprzednim aucie?maureliusz pisze: Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 210KM/346NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wyszków
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Nie wiem czy słyszałeś o kwestii zasyfiania kolektora dolotowego i zaworów ssących przez to, co dostaje się z tzw. odmy? Właśnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, gdzie dolot i górne powierzchnie zaworów nie sa "czyszczone" przez wtryskiwane paliwo, oil catch tank ma właśnie największy sens.maureliusz pisze: ↑29 lis 2021, o 08:51 Ja tam nie wiem... do końca czy to ma sens... może po stage 3 i ekstremalnym przyroście mocy.
Kiedyś się nad tym doktoryzowałem w foce MK2... bo tam była masakra. Odma fabrycznie spaprana... filtr był brudny od oleju $#5#$%#$%$#.
Próbowałem takie separatary montować, ale finalnie dałem sobie spokój...
Co ciekawe:
- przy około 180k km pekł mi kolektor / założyłem nowy... i myślałem, będzie szał bo tamten był trochę zaklejony... a tu nic... zero różnicy
- sprzedałem ją przy 250k km na oryginalnym turbo i wszystko chodziło jak w zegarku
Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Tak słyszałem.MauroO-77 pisze: ↑29 lis 2021, o 19:38
Nie wiem czy słyszałeś o kwestii zasyfiania kolektora dolotowego i zaworów ssących przez to, co dostaje się z tzw. odmy? Właśnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, gdzie dolot i górne powierzchnie zaworów nie sa "czyszczone" przez wtryskiwane paliwo, oil catch tank ma właśnie największy sens.
Nie neguję tego rozwiązania.
Nie sądzę aby to był lek na całe zło, ale ważne, że właściciel czuje się lepej
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 210KM/346NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wyszków
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Właściciel czuje się lepiej, jak zrobi coś, żeby auto czuło się lepiej...maureliusz pisze: ↑29 lis 2021, o 20:43Tak słyszałem.MauroO-77 pisze: ↑29 lis 2021, o 19:38
Nie wiem czy słyszałeś o kwestii zasyfiania kolektora dolotowego i zaworów ssących przez to, co dostaje się z tzw. odmy? Właśnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, gdzie dolot i górne powierzchnie zaworów nie sa "czyszczone" przez wtryskiwane paliwo, oil catch tank ma właśnie największy sens.
Nie neguję tego rozwiązania.
Nie sądzę aby to był lek na całe zło, ale ważne, że właściciel czuje się lepej
Za granicą, a przede wszystkim w USA notorycznie montują Catch tank'i w silnikach TSI tej generacji w Golfach VI GTI. Jest sporo filmów w necie na ten temat.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 210KM/346NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wyszków
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Przecież napisałem...KriSSo pisze: ↑29 lis 2021, o 18:48A jaki jest Twoim zdaniem cel montażu Oil catch tank? Albo w jakim celu zamontowałeś go w poprzednim aucie?maureliusz pisze: Dlatego od tego czasu jakoś podchodzę do separatorów z rezerwą / nie do końca widzę ich sens...
Zwłaszcza w VW TSI... to raczej olej ucieka do komory spalania
W poprzednim autem planowałem zamontować, bo chciałem go...uzdrowić. Tam odma jest spier... Ford dobrze o tym wie/wiedział.
Olej brudził...nawet filtr powietrza. Dlatego chciałem poprawić fabrykę i przedłużyć żywotność.
Ale ... finalnie dałem sobie spokóje.
I jak piszę po zdjęciu nieco zasyfionego kolektora gdy się rozszczelnił i wymianie na nowy...nic nie dała. - wniosek nic ten separator w moim życiu by nie zmienił.
Może jakbym miał mocno podkręcony motor i potrzebował łapać każdy łyk powietrza.
Ale żeby było jasne nie mówię NIE. Każdy robi co uważa słuszne dla swojego kochanego auta
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sty 2022, o 05:37
- Samochód: Superb II 4x4
- Rocznik: 2009
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 210
- Imię: Kacper
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Witam.MauroO-77 pisze: ↑24 lis 2021, o 17:44 Witam. Może komuś się przyda, bo nie znalazłem tu takiego tematu.
Mając na uwadze informacje na temat zasyfiania się dolotu przez opary z fabrycznego separatora oleju zmontowałem dzisiaj dodatkowy separator oleju "Oil catch tank" do swojej SSII 1.8TSI CDAA.
Długo szukałam informacji jak to powinno być wykonane. Sporo jest zagranicznych filmów na YT, jak montowane są takie
dedykowane zestawy do Golfa VI GTI , w sumie sporo tam można się dowiedzieć. Niestety koszt takiego typowego zestawu "PVC delete" wraz z Catch tank'iem sięga nawet 2tys. zł.
Co ciekawe za ułamek tej kwoty znalazłem na Allegro taki zestaw, który świetnie został dobrany do tego silnika. Pozostaje jedynie wykonanie wspornika do zamontowania catch tank'a. Z gotowym wspornikiem, cały montaż zajął mi około godziny. Dodałbym kilka zdjęć jak to wygląda po montażu, ale nie mam pojęcia jak to zrobić.
Jak się sprawuje samochód z zamontowanym catch tankiem? Widać czy słychać jakieś różnice? Nie sypie żadnymi błędami?
Jestem po remoncie 1.8 tsi w związku ze zwiększonym poborem oleju i też zastanawiam się nad montażem Oil catch tanka. Jednak ciekawi mnie czy nie pojawiły się jakieś skutki uboczne?
Pozdrawiam
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 20:09
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 210KM/346NM
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wyszków
Re: OIL Catch Tank w 1.8 TSI CDAA
Jeżeli chodzi o samą pracę silnika, to nic się nie zmieniło, bo i nie mogło się zmienić. Catch tank nie wpływa bezpośrednio na samą pracę silnika jeżeli jest poprawnie zamontowany. Ma on przede wszystkim zapobiegać zasyfianiu kolektora dolotowego i zaworów ssących. I faktycznie odkąd go zamontowałem, to co 2 tygodnie opróżniam zbiornik z syfiastej cieczy, która normalnie przeleciała by przez kolektor i zawory. Nie umiem na razie wskazać plusów i minusów tego rozwiązania, ale po ilości tego płynu w catch tank'u sądzę, że lepiej zapobiegać niż leczyć.Dukat pisze: ↑25 sty 2022, o 05:42Witam.MauroO-77 pisze: ↑24 lis 2021, o 17:44 Witam. Może komuś się przyda, bo nie znalazłem tu takiego tematu.
Mając na uwadze informacje na temat zasyfiania się dolotu przez opary z fabrycznego separatora oleju zmontowałem dzisiaj dodatkowy separator oleju "Oil catch tank" do swojej SSII 1.8TSI CDAA.
Długo szukałam informacji jak to powinno być wykonane. Sporo jest zagranicznych filmów na YT, jak montowane są takie
dedykowane zestawy do Golfa VI GTI , w sumie sporo tam można się dowiedzieć. Niestety koszt takiego typowego zestawu "PVC delete" wraz z Catch tank'iem sięga nawet 2tys. zł.
Co ciekawe za ułamek tej kwoty znalazłem na Allegro taki zestaw, który świetnie został dobrany do tego silnika. Pozostaje jedynie wykonanie wspornika do zamontowania catch tank'a. Z gotowym wspornikiem, cały montaż zajął mi około godziny. Dodałbym kilka zdjęć jak to wygląda po montażu, ale nie mam pojęcia jak to zrobić.
Jak się sprawuje samochód z zamontowanym catch tankiem? Widać czy słychać jakieś różnice? Nie sypie żadnymi błędami?
Jestem po remoncie 1.8 tsi w związku ze zwiększonym poborem oleju i też zastanawiam się nad montażem Oil catch tanka. Jednak ciekawi mnie czy nie pojawiły się jakieś skutki uboczne?
Pozdrawiam