Chiptuning

Awatar użytkownika
MaxOP
Posty: 10
Rejestracja: 3 cze 2018, o 15:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Max

Re: Chiptuning

Post autor: MaxOP »

bzyku_pb pisze: 29 sty 2021, o 09:08 Witam, proszę o polecenie dobrego sprawdzonego "chipmajstra" okolice Gliwic / Katowic
Z czystym sumieniem polecam Ci Cinsoft pod Gliwicami 🙂
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

Widzę, że temat ruszył - więc i ja się zapytam - co polecicie w okolicach Płocka?
W kręgu moich zainteresowań jest:
- Kreator Mocy - Warszawa
- CompSport - Łódź
Przy czym w Kreatorze powiedzieli mi, że cała operacja zajmie ok 2h, natomiast w CompSporcie, że 6-8h - jak to czytać? ile realnie może zająć taka operacja?

Dodatkowo prośba o info czy w skrzyni DQ250 też trzeba zmieniać soft? Auto mam z niemcowni pewnie po poprawkach po dieselgate, bo w bagażniku jest kartka z pieczątką.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2021, o 09:53 przez krzygaj, łącznie zmieniany 1 raz.
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

Soft skrzyni też do zmiany.
Po akcji na spaliny im szybciej zrobisz program tym lepiej
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

Nic w DQ250 nie trzeba grzebać. Firmy typu v-tech sie unika.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chiptuning

Post autor: leszekmw »

bzyku_pb pisze: 29 sty 2021, o 09:08 Witam, proszę o polecenie dobrego sprawdzonego "chipmajstra" okolice Gliwic / Katowic
aligator w katowicach czyli dynosoft i tyle w temacie.. :D
krzygaj pisze: 29 sty 2021, o 09:49 - Kreator Mocy - Warszawa
- CompSport - Łódź
Przy czym w Kreatorze powiedzieli mi, że cała operacja zajmie ok 2h, natomiast w CompSporcie, że 6-8h - jak to czytać? ile realnie może zająć taka operacja?
pewniak w warszawie to rogal/rogalotti , nie wiem jak teraz działa masters tuning ale to też stara sprawdzona gwardia..
chipowanie trwa czasami kilka godzin , zależy od dokładności tunera jak bardzo chce dopieścić parametry , od tego ile trzeba zrobić korekt i hamować wóz .. .
ale 6-8 godzin to raczej już bardzo dużo..., trochę za długo jakby ...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning

Post autor: rezon »

leszekmw pisze: 29 sty 2021, o 11:20 aligator w katowicach czyli dynosoft i tyle w temacie.. :D
Popieram. Sprawdzone w 2.0TDI PD :D Tylko sprzęgło nie chciało później zbyt długo współpracować ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

fabek pisze: 29 sty 2021, o 10:47 Nic w DQ250 nie trzeba grzebać. Firmy typu v-tech sie unika.
W Tune mówił, że soft skrzyni też robi
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

No dobra, to czy to jest normalne, że przy delikatnym traktowaniu gazem DQ250 zapina 6 przy 60km/h?
Czy grzebnięcie coś w skrzyni zmieni powyższe?

W O2 w manualu 6 zapinałem dopiero gdzieś w okolicach 100km/h i jakoś nie pasuje mi, że teraz 6 wrzuca przy tak malej prędkości :shock:
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Chiptuning

Post autor: baarttbaartt »

W dq381 w trybie normal bez wirusa przy silniku 2.0 tsi 272 tez zapina 6/7 w okolicach 60km/h jak się wolno jeździ. Jak szybciej to się skrzynia adaptuje. Pozostaje zmienić na tryb S lub wgrać program skrzyni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning

Post autor: rezon »

krzygaj pisze: 1 lut 2021, o 09:00 No dobra, to czy to jest normalne, że przy delikatnym traktowaniu gazem DQ250 zapina 6 przy 60km/h?
Czy grzebnięcie coś w skrzyni zmieni powyższe?

W O2 w manualu 6 zapinałem dopiero gdzieś w okolicach 100km/h i jakoś nie pasuje mi, że teraz 6 wrzuca przy tak malej prędkości :shock:
Lepiej zmienić styl jazdy ;) szybko się uczy innej pracy. W moim też potrafi zapinać 6 przy 60, ale wystarczy kilkanaście km innej jazdy i robi to przy 120 ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

rezon pisze: 1 lut 2021, o 11:46 Lepiej zmienić styl jazdy ;) szybko się uczy innej pracy. W moim też potrafi zapinać 6 przy 60, ale wystarczy kilkanaście km innej jazdy i robi to przy 120 ;)
Dobra, ale jak długo skrzynia "pamięta" taką naukę? do czasu wyłączenia zapłonu czy np odłączenia zasilania?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Chiptuning

Post autor: rezon »

krzygaj pisze: 1 lut 2021, o 12:35
rezon pisze: 1 lut 2021, o 11:46 Lepiej zmienić styl jazdy ;) szybko się uczy innej pracy. W moim też potrafi zapinać 6 przy 60, ale wystarczy kilkanaście km innej jazdy i robi to przy 120 ;)
Dobra, ale jak długo skrzynia "pamięta" taką naukę? do czasu wyłączenia zapłonu czy np odłączenia zasilania?
Moja przestawia się w czasie jazdy - inaczej zachowuje się w mieście i wtedy faktycznie wrzuci 6 przy 60, a inaczej jak wbiję gaz w podłodze wjeżdżając na autostradę - wtedy ciągnie do 120.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chiptuning

Post autor: leszekmw »

rezon pisze: 1 lut 2021, o 13:42 a inaczej jak wbiję gaz w podłodze wjeżdżając na autostradę - wtedy ciągnie do 120.
nie chodzi tu o adaptację raczej tylko o tak zwany kickdown..
adaptację wtedy łapie gdy jedziesz dłuższy czas dynamicznie czyli szybko przyśpieszasz po redukcjach/hamowaniach , wtedy skrzynia zapamiętuje że gaz zostaje wciśnięty mocniej..
nie pamiętam czy trzyma te ustawienia po wyłączeniu silnika na dłuższy czas..
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Chiptuning

Post autor: oolsztyniak »

Ale w czym problem ? Ona zamula bo Ty zamulasz :) jeździj na sporcie, takich "cyrków" nie będzie :)
baarttbaartt pisze: 1 lut 2021, o 09:24 W dq381 w trybie normal bez wirusa przy silniku 2.0 tsi 272 tez zapina 6/7 w okolicach 60km/h jak się wolno jeździ.
No tak, tylko ile masz obrotów w benzynie przy 60 km/h?
krzygaj
Posty: 157
Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Płock

Re: Chiptuning

Post autor: krzygaj »

Z powyższych postów rozumiem, że zmiana softu w skrzyni(DQ250) nic nie daje, a poziom prędkości zapinania poszczególnych biegów zależy od naciśnięcia pedału gazu - jeżeli się mylę, to prośba o sprostowanie.
ODPOWIEDZ