i jest nas sporo
Chiptuning
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Chiptuning
Bo tak się czaje, żona nią też śmiga wiec muszę przekonać
Ale ryzyko przyspieszonego zużycia elementów jak dwumasy będzie zależało od sylu jazdy / umiejętności.
Po podniesieniu mocy będę musiał się uczyć spokojnego ruszania czy ta różnica będzie widoczna dopiero przy wyższych obrotach >2k?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chiptuning
Jak nie będziesz strzelał ze sprzęgła to osprzęt wytrzymaUser_ pisze: ↑21 kwie 2021, o 21:18Bo tak się czaje, żona nią też śmiga wiec muszę przekonać
Ale ryzyko przyspieszonego zużycia elementów jak dwumasy będzie zależało od sylu jazdy / umiejętności.
Po podniesieniu mocy będę musiał się uczyć spokojnego ruszania czy ta różnica będzie widoczna dopiero przy wyższych obrotach >2k?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie będzie czegoś takiego że zacznie dziczeć już na najniższych obrotach
Raczej nawet lepiej bo będzie reagował żwawej na mniejsze wciśnięcie pedału gazu
Jak dbasz tak masz
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Chiptuning
ze 170, maksymalne bezpieczne to jest w granicach 200KM (mówimy o samym wirusie, bez innych zmian).
Z mojej perspektywy podniesienie mocy dało mi tylko lepszą pewność przy wyprzedzaniu, tyle że ja zazwyczaj i tak jeżdżę spokojnie.
No chyba że chcesz kury używać do wyścigów ulicznych
Auto wcale nie jest chętne do jakiegoś zrywania itp, bo wszystko inne jest raczej ustawione na komfort a nie do ścigania
Z mojej perspektywy podniesienie mocy dało mi tylko lepszą pewność przy wyprzedzaniu, tyle że ja zazwyczaj i tak jeżdżę spokojnie.
No chyba że chcesz kury używać do wyścigów ulicznych
Auto wcale nie jest chętne do jakiegoś zrywania itp, bo wszystko inne jest raczej ustawione na komfort a nie do ścigania
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2021, o 07:44 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Chiptuning
Poprzednim autem po czipie zrobiłem 70 000 km i nic się nie zużyło/popsuło. A miałem prawie 450 nm na fabrycznym osprzęcieUser_ pisze: ↑21 kwie 2021, o 21:18 Bo tak się czaje, żona nią też śmiga wiec muszę przekonać
Ale ryzyko przyspieszonego zużycia elementów jak dwumasy będzie zależało od sylu jazdy / umiejętności.
Po podniesieniu mocy będę musiał się uczyć spokojnego ruszania czy ta różnica będzie widoczna dopiero przy wyższych obrotach >2k?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 gru 2020, o 20:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 130
- Imię: Dawid
Re: Chiptuning
Pany...
1,6 105km z 2011, 220t km.
wyskakuje spiralka, turbina się wyłącza.
Podpięcie pod komputer daje błąd EGR.
Mechanior (raczej sprawdzony, rozsądny) daje diagnozę/ zalecenie: wyłączyć w komputerze EGR, do tego też DPF fizycznie usunąć (o ile mam zamiar jeździć tym samochodem).
Do tej pory tylko spiralka, brak mocy, wyłączam silnik, odpadam na nowo i nic się nie dzieje. Raz minut, innym razem 3 tygodnie.
Po tygodniu postoju, dzieje się to częściej + pojawił się checkengine - błąd EGR, numeru nie pamiętam.
auto według deklaracji poprzedniego właściciela porobione na 130km. Poza w/w tematem spisuje się znakomicie.
Jakieś inne scenariusze? Magik u mnie w mieście (HPE w Brzezinach) bierze 800...
1,6 105km z 2011, 220t km.
wyskakuje spiralka, turbina się wyłącza.
Podpięcie pod komputer daje błąd EGR.
Mechanior (raczej sprawdzony, rozsądny) daje diagnozę/ zalecenie: wyłączyć w komputerze EGR, do tego też DPF fizycznie usunąć (o ile mam zamiar jeździć tym samochodem).
Do tej pory tylko spiralka, brak mocy, wyłączam silnik, odpadam na nowo i nic się nie dzieje. Raz minut, innym razem 3 tygodnie.
Po tygodniu postoju, dzieje się to częściej + pojawił się checkengine - błąd EGR, numeru nie pamiętam.
auto według deklaracji poprzedniego właściciela porobione na 130km. Poza w/w tematem spisuje się znakomicie.
Jakieś inne scenariusze? Magik u mnie w mieście (HPE w Brzezinach) bierze 800...
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Chiptuning
masz problem z egr a pytasz w temacie o chiptuningu.
Może trochę szukania:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=9&t=10594
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=12188
i wiele innych
Może trochę szukania:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=9&t=10594
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=12188
i wiele innych
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Chiptuning
Wytnij DPF a potem na przeglądy oddawaj samochód temu mechaniorowi...refiko pisze: ↑23 kwie 2021, o 09:14 Pany...
1,6 105km z 2011, 220t km.
wyskakuje spiralka, turbina się wyłącza.
Podpięcie pod komputer daje błąd EGR.
Mechanior (raczej sprawdzony, rozsądny) daje diagnozę/ zalecenie: wyłączyć w komputerze EGR, do tego też DPF fizycznie usunąć (o ile mam zamiar jeździć tym samochodem).
Do tej pory tylko spiralka, brak mocy, wyłączam silnik, odpadam na nowo i nic się nie dzieje. Raz minut, innym razem 3 tygodnie.
Po tygodniu postoju, dzieje się to częściej + pojawił się checkengine - błąd EGR, numeru nie pamiętam.
auto według deklaracji poprzedniego właściciela porobione na 130km. Poza w/w tematem spisuje się znakomicie.
Jakieś inne scenariusze? Magik u mnie w mieście (HPE w Brzezinach) bierze 800...
Jak dostaniesz mandat za brak katalizatora/DPFa i zabiorą Ci dowód to też niech mechanior odkręca sprawę...
Wiem czepiam się... Sam w poprzednim samochodzie nie miałem katalizatora ale to był dla mnie tylko kolejny argument żeby sprzedać ten samochód i kupić taki który przejdzie SKP bez dawania w łapę...
Niby kontrole rzadkie ale ja już znam dwa przypadki gdzie samochody wracały na lawecie po kontroli niebieskich (Kraków i Wieliczka)
Możliwe że masz zawalony EGR. Albo wystarczy porządne czyszczenie, albo wymiana na nowy (niestety nie są to tanie rzeczy...) I zaś będziesz miał spokój na dłuższy czas.
Podaj kod błędu będzie łatwiej coś określić
Jak dbasz tak masz
Re: Chiptuning
Panowie dzięki za wypowiedzenie. Jak podkręci mi tuner to się podzielę.
BTW
Próbowałem znaleść tunera co by usztywnił układ kierowniczy ale nie dało się wgrać flashy np. ORS. I jak czytałem to chyba nieliczni z tym eksperymentowali...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
BTW
Próbowałem znaleść tunera co by usztywnił układ kierowniczy ale nie dało się wgrać flashy np. ORS. I jak czytałem to chyba nieliczni z tym eksperymentowali...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 cze 2020, o 21:23
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Krzysztof
Re: Chiptuning
Cześć wszystkim!
Mój "mały" mod na Skoda Superb II FL, 1.8 TSI, 160 KM.
Obecnie po zmianach: Moc wg normy DIN 70020 wyszła 273 KM a maksymalny moment to 360 Nm przy 4425 rpm.
IC Wagner, DP, kat sportowy, cały układ wydechowy zmieniony i turbo od Golfa GTI. A zaczęło się od kompletnego remontu silnika po zakupie auta ...
Mój "mały" mod na Skoda Superb II FL, 1.8 TSI, 160 KM.
Obecnie po zmianach: Moc wg normy DIN 70020 wyszła 273 KM a maksymalny moment to 360 Nm przy 4425 rpm.
IC Wagner, DP, kat sportowy, cały układ wydechowy zmieniony i turbo od Golfa GTI. A zaczęło się od kompletnego remontu silnika po zakupie auta ...
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Chiptuning
Ja zapisałem się na za tydzień do R-Performance - dam znać co tam udało się wypluć - stage 1 do silnika i skrzyni
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 08:40
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210km/440nm
Re: Chiptuning
EMSetup
było:
182,4HP @ 4220RPM
374Nm @ 2514RPM
jest:
210,4HP @ 4181RPM
440Nm @ 2213RPM
prace trwały 9:30-13:00
koszt 1200 zł.
było:
182,4HP @ 4220RPM
374Nm @ 2514RPM
jest:
210,4HP @ 4181RPM
440Nm @ 2213RPM
prace trwały 9:30-13:00
koszt 1200 zł.