nowy dpf nie kończy procedury

bartosman
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2021, o 10:34
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Zakopane

nowy dpf nie kończy procedury

Post autor: bartosman »

Dzień dobry, proszę o pomoc, może ktoś orientuje się w temacie.

Zakupiłem Skodę z wywierconym Dpf-em. Wymieniłem filtr Dpf na nowy Kamoka, niestety Skoda nie mogła ukończyć procedury. Z wydechu podczas wypalania ulatniały się kłęby gęstego dymu na przemian białego i czasem niebieskiego. Oczywiście w chwili gdy się nie wypala nie puszcza ani jednego dymka, pracuje równo. Został wymieniony czujnik różnicy ciśnień na Bosch, czujnik temp spalin (reszta w porządku), przepustnica, olej. Autoryzowany serwis Bosch stwierdził iż Egr jest w porządku. Obroty zwiększają się do 1000 jak należy. Po wymianie tego wszystkiego procedura wypalania kończy się, ale dopiero po przejechaniu ok 120 kilometrów na trasie, niestety w mieście nie kończy się wywala błąd, a następnie przechodzi w tryb awaryjny. Czy ktoś wie gdzie mogę szukać przyczyny :?:. Dlaczego po wymianie filtra podczas wypalania w dalszym ciągu wydostają się nieopisane kłęby dymu i czemu trwa to tak długo? Serwis twierdzi iż przyczyną mogą być zużyte wtryski lub felerny filtr... Walczę z tym już od pół roku, lecz się nie poddaję.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2021, o 15:52 przez bartosman, łącznie zmieniany 1 raz.
fabek
Administrator
Posty: 1233
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: NOWY DPF NIE KOŃCZY PROCEDURY

Post autor: fabek »

Standardowo: pokaż wartości czujnika różnicy ciśnień na zapłonie, biegu jałowym i 2500obr/min.

Czy wymiana filtra poszła w parze z resetem dpf w ecu?

Ps. Nie pisz wielkimi literami, proszę popraw.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: NOWY DPF NIE KOŃCZY PROCEDURY

Post autor: mazur1990 »

bartosman pisze: 6 gru 2021, o 11:04 Dzień dobry, proszę o pomoc, może ktoś orientuje się w temacie.

Zakupiłem Skodę z wywierconym DPF-em. Wymieniłem filtr DPF na nowy Kamoka, niestety Skoda nie mogła ukończyć procedury. Z wydechu podczas wypalania ulatniały się kłęby gęstego dymu na przemian białego i czasem niebieskiego. Oczywiście w chwili gdy się nie wypala nie puszcza ani jednego dymka, pracuje równo. Został wymieniony czujnik różnicy ciśnień na BOsch, czujnik temp spalin (reszta w porządku), przepustnica, olej. Autoryzowany serwis Bosch stwierdził iż EGR jest w porządku. Obroty zwiększają się do 1000 jak należy. Po wymianie tego wszystkiego procedura wypalania kończy się, ale dopiero po przejechaniu ok 120 kilometrów na trasie, niestety w mieście nie kończy się wywala błąd, a następnie przechodzi w tryb awaryjny. Czy ktoś wie gdzie mogę szukać przyczyny :?:. Dlaczego po wymianie filtra podczas wypalania w dalszym ciągu wydostają się nieopisane kłęby dymu i czemu trwa to tak długo? Serwis twierdzi iż przyczyną mogą być zużyte wtryski lub felerny filtr... Walczę z tym już od pół roku, lecz się nie poddaję.
U mnie autoryzowany serwis Bosh stwierdził ze wtryski padły. Wymienił cały komplet, zgarnął kasę i problem siwego został. Najpierw zacznij od najtanszych rzeczy. Weź pod uwagę, ze zamiast oryginału został wladowaby zamiennik DPF. Moze być też uwalony EGR. Tak więc najdroższe rzeczy zostaw na koniec. Tu możba popłynąć na grube tysiace.
bartosman
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2021, o 10:34
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Zakopane

Re: NOWY DPF NIE KOŃCZY PROCEDURY

Post autor: bartosman »

mazur1990 pisze: 12 gru 2021, o 10:18
bartosman pisze: 6 gru 2021, o 11:04
U mnie autoryzowany serwis Bosh stwierdził ze wtryski padły. Wymienił cały komplet, zgarnął kasę i problem siwego został. Najpierw zacznij od najtanszych rzeczy. Weź pod uwagę, ze zamiast oryginału został wladowaby zamiennik DPF. Moze być też uwalony EGR. Tak więc najdroższe rzeczy zostaw na koniec. Tu możba popłynąć na grube tysiace.
Dziękuję za odpowiedź. Czy po wymianie wtrysków w Twoim przypadku procedura wypalania trwała długo czy standardowo? Co może być nie tak z Egr? Ok wezmę te cenne wskazówki pod uwagę.
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: nowy dpf nie kończy procedury

Post autor: Skodnik4x4 »

Trzeba było zostawić tak jak było, u mnie przy oryginalnym DPF-ie też pojawiały się kłęby niebieskiego dymu podczas próby wypalania.
Edit, teraz widzę że jesteś z Zakopanego, jedź do tego gościa https://www.google.pl/maps/place/GROM-C ... 19.9115429 jedynie on ci pomoże, jeśli szukałeś pomocy u Brzyskowego z Krzeptowek to on nie ma o tym pojęcia.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: nowy dpf nie kończy procedury

Post autor: mazur1990 »

Skodnik4x4 pisze: 12 gru 2021, o 16:52 Trzeba było zostawić tak jak było, u mnie przy oryginalnym DPF-ie też pojawiały się kłęby niebieskiego dymu podczas próby wypalania.
Edit, teraz widzę że jesteś z Zakopanego, jedź do tego gościa https://www.google.pl/maps/place/GROM-C ... 19.9115429 jedynie on ci pomoże, jeśli szukałeś pomocy u Brzyskowego z Krzeptowek to on ma o tym pojęcia.
Potem kontrola drogowa i dowód zabrany.
Zrob tak jak piszę fabek i po trochu będziemy eliminować kolejne sprawdzenia. Przy wypalaniu nie ma prawa dymić.
bartosman
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2021, o 10:34
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Zakopane

Re: nowy dpf nie kończy procedury

Post autor: bartosman »

Skodnik4x4 pisze: 12 gru 2021, o 16:52 Trzeba było zostawić tak jak było, u mnie przy oryginalnym DPF-ie też pojawiały się kłęby niebieskiego dymu podczas próby wypalania.
Edit, teraz widzę że jesteś z Zakopanego, jedź do tego gościa https://www.google.pl/maps/place/GROM-C ... 19.9115429 jedynie on ci pomoże, jeśli szukałeś pomocy u Brzyskowego z Krzeptowek to on nie ma o tym pojęcia.
Na Krzeptówkach nie byłem, ale w innych trzech warsztatach polecanych przez znajomych, w tym w serwisie „Papież” w Białym Dunajcu. W tym ostatnim była właśnie mowa o wtryskach lub nowym Dpf-ie, bo ten felerny.
W pierwszej kolejności pojadę do tego, który mi podałeś w linku, jeżeli on mi nie pomoże to zrobię tak jak piszę fabek i mazur1990.
Póki co dziękuje bardzo za pomoc wszystkim zaangażowanym :)
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: nowy dpf nie kończy procedury

Post autor: maureliusz »

Skodnik4x4 pisze: 12 gru 2021, o 16:52 Trzeba było zostawić tak jak było, u mnie przy oryginalnym DPF-ie też pojawiały się kłęby niebieskiego dymu podczas próby wypalania.
Jak już pisałem wcześniej u mnie też kopci przy wypalaniu przy dodawaniu gazu / przy spokojnej jeździe nie.
Myślę, że to może mieć związe z virusem na 200KM / soft mam sprzed afery dieselgate.
Kiedyś... przy jednym wypalaniu tak mu coś...dowaliło, że kopcił jak STAR :-) - pojęcie nia mam czemu / jedno takie miałem jesienią.

Co nie oznacza, że u kolegi może być coś NOK / co auto to inny przypadek.


BARTOSMAN
Nie rozumiem Cię... przecież wrzucenie tu logu kosztuje Cię zero... a wolisz bujać się po warsztatach...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ