EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 7 lut 2023, o 09:29 Histereza egr panie Ferdku. Mówi to coś panu?
Dokładnie tak. Spadek temp mógł spowodować przerwanie procedury. Gdy warunki znów zostały spełnione procedura ruszyła ponownie.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Ja Was nie rozumiem... dla słabszych poproszę :-)
O jakiej Wy histerezie mówicie... ? Temperatury? ... to już nic nie czaję.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Coś więcej napiszecie?
Czy tak sobie napisać, strzelić i tyle...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 7 lut 2023, o 21:17 Coś więcej napiszecie?
Czy tak sobie napisać, strzelić i tyle...
Panie ciężko jest wpisać sobie w google co to znaczy histereza? Poza tym napisałem Ci wcześniej że prawdopodobnie przerwało Ci procedurę ze względu na spadek temperatury przez panującą warunki atmosferyczne i gdy znowu temperatura wzrosła to wróciło wypalanie
Spokojnie na razie obserwuj jeśli będziesz miał znowu taki problem to wtedy zacznij się martwić. Ja nie odczuwam że nie mam egr. Wsiadam i po 800m mam ciepło w aucie. Fakt zima silnik się dłużej nagrzewa z racji że mam elektryczna nagrzewnice to nie robi mi to różnicy.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Wiem co to histereza, ale nie rozumiem co ma wspólnego z wyłączeniem EGRa.
Tego nie mogę powiązać jakoś.
Skoro wyłączony to nie ma już ona większego znaczenia raczej.

Z grzaniem też nie mam problemu ... nawet przy -14 ostatnio.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Coś jednak jest nie halo... wypalanie nawet przy +3 stopnie po mieście... to masakra.
On bardzo chce wypalać...załącza proces... leci do ponad 500 stopni i jak tylko spuszczę nogę z gazu, światłu...sruuu... leci temperatura w dół.
Jak tylko wylecę na trasę zaczyna wypalanie / i znowu jakby się zatrzymał... zwolnił bardzo... to zaczyna przerywać.

Trochę jestem głupi czy to efekt zaślepienia (krótko tak jeździłem), czy wyłączenia EGRa.
Wydaje mi się, że to efekt wyłączenia, bo wcześniej czegoś takiego nie obserwowałem i miałem też wypalanie miejskie i z tego co pamiętam było OK.
Fakt nie gapiłem się w apkę...jak teraz.

Ale napewno nie wypala się tak jak dawniej, o to to nie = jednak w CFGB EGR ma wpływ na wypalanie DPFa, chociaż dziwne bo w teorii ... podczas wypalanie jest 100% closed...
Musi być coś zaszyte jeszcze gdzieś o czym nie ma świadomości.

Nic po obserwuję i zobaczę co dalej.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

maureliusz pisze: 9 lut 2023, o 21:05 Coś jednak jest nie halo... wypalanie nawet przy +3 stopnie po mieście... to masakra.
On bardzo chce wypalać...załącza proces... leci do ponad 500 stopni i jak tylko spuszczę nogę z gazu, światłu...sruuu... leci temperatura w dół.
Jak tylko wylecę na trasę zaczyna wypalanie / i znowu jakby się zatrzymał... zwolnił bardzo... to zaczyna przerywać.

Trochę jestem głupi czy to efekt zaślepienia (krótko tak jeździłem), czy wyłączenia EGRa.
Wydaje mi się, że to efekt wyłączenia, bo wcześniej czegoś takiego nie obserwowałem i miałem też wypalanie miejskie i z tego co pamiętam było OK.
Fakt nie gapiłem się w apkę...jak teraz.

Ale napewno nie wypala się tak jak dawniej, o to to nie = jednak w CFGB EGR ma wpływ na wypalanie DPFa, chociaż dziwne bo w teorii ... podczas wypalanie jest 100% closed...
Musi być coś zaszyte jeszcze gdzieś o czym nie ma świadomości.

Nic po obserwuję i zobaczę co dalej.
No to dziwna sprawa faktycznie. A w jakim stanie masz DPF? Jest z nim ok? Nie jest czasem pęknięty wkład. Ja miałem u siebie często tak że jechałem na trasie i zaczął wypalanie i miałem np zjazd z autostrady to potrafił po puszczeniu nogi z gazu na zjeździe przestać wypalać po czym za chwilę znowu wypalać ale wtedy już musiałem cały czas trzymac nogę na gazie jak tylko puściłem to przestawał wypalac. I ja wtedy egra jeszcze miałem aktywnego.
fabek
Administrator
Posty: 1237
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Tak apropos to widziałem gdzieś firme regenerująca DPF-y, panowie robią zdjecie RTG, od razu widać czy wkład jest pęknięty czy stopiony. Także to ma sens.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

marcinj6 pisze: 10 lut 2023, o 03:57 No to dziwna sprawa faktycznie. A w jakim stanie masz DPF? Jest z nim ok? Nie jest czasem pęknięty wkład. Ja miałem u siebie często tak że jechałem na trasie i zaczął wypalanie i miałem np zjazd z autostrady to potrafił po puszczeniu nogi z gazu na zjeździe przestać wypalać po czym za chwilę znowu wypalać ale wtedy już musiałem cały czas trzymac nogę na gazie jak tylko puściłem to przestawał wypalac. I ja wtedy egra jeszcze miałem aktywnego.
Ale jak było ciepło czy zimno tak miałeś?

No fakt jest, że teraz ... się doktoryzuje i może mi już palma odbiła :-), ale wcześniej takich chocków klocków nigdy nie było.
Ja zaczął wypalanie to jarał... chyba, żebym całkiem stanął, ale to wystarczyło potrzymać obroty tak 1500 i dalej wypalał... na postoju nawet.

Szkoda, że nie pojeździłem dłużej na zaślepiny, a włączonym... bo by było wiadomo co tak wpłynęło na całokształt... teraz żem naprawdę głupi.
A na dodatek wszestkie wcześniejsze pomiary/obserwacje pokazywały, że EGR się zamyka przy dopalaniu...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 10 lut 2023, o 08:45 Tak apropos to widziałem gdzieś firme regenerująca DPF-y, panowie robią zdjecie RTG, od razu widać czy wkład jest pęknięty czy stopiony. Także to ma sens.
no to jest ciekawy temat... nie wiedziałem o tym.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: marcinj6 »

fabek pisze: 10 lut 2023, o 08:45 Tak apropos to widziałem gdzieś firme regenerująca DPF-y, panowie robią zdjecie RTG, od razu widać czy wkład jest pęknięty czy stopiony. Także to ma sens.
Myślisz że nie znalazłem takiej firmy? Ogólnie to nie ma firmy która by montowała Ori wkłady DPF. Są tylko zamienniki które mają pojemność 70% Ori filtra. Kolega właśnie sobie tak zregenerował filtr że wymienili mu wkład i po tym DPF wypalał się co 200-300km w trasie. W mieście co 100-150km. Sprawdzał czy to może wina wtrysków, dolotu, turbo czy egra i wszystko było ok tylko po prostu zamiennik nie jest tak pojemny jak Ori. Jedyny plus że ma czysty wydech. I oczywiście ten filtr spełnia normę euro 5 taką dostał informacje od firmy regenerującej ten DPF. Zamiennik nigdy nie będzie tak dobry jak ori.
aborygen
Posty: 124
Rejestracja: 14 paź 2015, o 16:30
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Lokalizacja: śląsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: aborygen »

Mam w firmie skodę octavie z 2012r z silnikiem o mocy 140 KM z usuniętym elektronicznie egr
Nie ma żadnych problemów z wypalaniem dpf. Nie ma również żadnych błędów itp
Mogę polecić taki zabieg.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Pytanie... jaki to silnik.
Bo silnik silnikowi nierówny.
Jak wyżej mój CFGB coś nie poszedł na wyłączenie EGRa...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 215
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: vDanTe »

Pany ,

W wersji 22 vcdsa bloki pomiarowe w silniku nie są juz dostępne

Ma ktoś / widział gdzieś kiedyś jakie przedzialy poszczególnych wartości przy diagnozowaniu egra powinny być zachowane?

W OBDku przy wynikach od razu pokazuje zakres poprawny od-do.

W vcds tego jakos nie znalazłem nigdzie … i takie diagnozowanie bez wytycznych trochę z dupy 😅
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

fabek pisze: 25 gru 2022, o 21:34 Podzielę się doświadczeniem, silnik 2.0 tdi CFGB, seria soft ECU 7xxx (przed dieselgate), zaślepiony EGR blaszką z nierdzewki. Żadnego check engine po 300km i kilkukrotnym gaszeniu, auto idzie normlanie, a nawet chętniej, pod VCDS błąd P0401.
Z ciekawości... wrócę do tego wpisu / tematu.
I co dalej? Nadal wszystko śmiga bez błedów?
A co z wypalaniem DPFa?...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ