EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Wrzuce fote, jak bede mial chwile. Mowiac ' czysty wydech ' mam na mysli, ze nie jest czarna - osmolona. Co do DPFa tez juz tu czytalem, ze jest prawdopodobne, ze wklad jest pekniety, jezeli kopci przy wypalaniu.
A co sadzicie o zabiegu, w mojej sytuacji, o ktorym pisalem wyzej?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

Moim zdaniem męska decyzja 1) naprawiasz wszystko zgodnie ze sztuką na oryginałach i zapominasz na parę lat 2) cała ekologia off i zapominasz na zawsze.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

matthew pisze: 24 paź 2023, o 13:27 Wrzuce fote, jak bede mial chwile. Mowiac ' czysty wydech ' mam na mysli, ze nie jest czarna - osmolona. Co do DPFa tez juz tu czytalem, ze jest prawdopodobne, ze wklad jest pekniety, jezeli kopci przy wypalaniu.
A co sadzicie o zabiegu, w mojej sytuacji, o ktorym pisalem wyzej?
Tak to wyglada. Auto jakis czas niemyte, wiec wszystko ubrudzone.
Obrazek
fabek pisze: 24 paź 2023, o 14:51 Moim zdaniem męska decyzja 1) naprawiasz wszystko zgodnie ze sztuką na oryginałach i zapominasz na parę lat 2) cała ekologia off i zapominasz na zawsze.
Najchetniej bym wybral druga opcje, ale tak jak wspominalem obawiam sie ewentualnych przyszlych kontroli z zaostrzonymi przepisami, wyjazdu za granice lub problemow przy sprzedazy auta. Dlatego myslalem o zostawieniu wszystkiego fizycznie na miejscu z mozliwoscia ewentualnego odwrocenia calego zabiegu..
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

tu foty nie widzę, ale na telefonie sprawdziłem... kurdę... jest czysto... naprawdę czysto.
Trochę zgłupiałem teraz.
To już nie wiem teraz czy pęknięty czy nie... może nie zawsze rury brudne jak pęknięty?
Płynu Ci nie ubywa? Takie... dodatkowe pytanie.

Też tak myślałem jak Ty, ale... bardziej zwrócisz na siebie uwagę na granicą przy wypalaniu... xD i jak to wytłumaczysz... że masz DPF ale tak sobie kopci...
EGR niestety już zarżnąłeś... jak zaślepiono Ci na wyjściu (tak najwygodniej)... to już zapchany....
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Plynu nie ubywa, olej w normie. EGR dopoki byl sprawny to jezdzilo bez zaslepienia. Jak zaczal szfankowac ( szarpal) bylo czyszczenie. Na troche pomoglo ale pozniej zaczal wpadac w awaryjny. Finalnie zakonczylo sie zaslepieniem.

Moze DPF zapelniony, dlatego kopci? Dlatego planowalem przy calym zabiegu dac do prania. Kostke do kompa mam niestety jakiegos taniego chinola i parametrow DPF nie widze...
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Paramtery DPFa zobaczysz przy użyciu ELMa za 15zł i aplikacji VAG DPF na Adroida (free lub full za kilka złotych).
Pasowałoby jakieś parametry odczytać, co by zobaczyć co się dzieje...

Jednak skoro kopci tylko przy wypalaniu, to ja bym jednak podejrzewał pęknięcie.
Czemu rura jest taka... może to kwestia zdrowych wtrysków. U mnie na przykład dalej jest brudna, ale przykopcam...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

maureliusz pisze: 24 paź 2023, o 19:41 Paramtery DPFa zobaczysz przy użyciu ELMa za 15zł i aplikacji VAG DPF na Adroida (free lub full za kilka złotych).
Pasowałoby jakieś parametry odczytać, co by zobaczyć co się dzieje...

Jednak skoro kopci tylko przy wypalaniu, to ja bym jednak podejrzewał pęknięcie.
Czemu rura jest taka... może to kwestia zdrowych wtrysków. U mnie na przykład dalej jest brudna, ale przykopcam...
Wiem, ze nie do konca ten temat ale poniekad powiazany. Jezeli nie pasuje to moge przeniesc do tematu DPF.
Mam aktualnie auto u mechanika na zawieszenie ale zrobil mi takie zdjecie odnosnie DPF. Cos z tego wynika? Ja nawet nie gdybam, bo sie zwyczajnie na tym nie znam.
Obrazek
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 214
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: vDanTe »

16g sadzy po 290km to trochę szybko, chyba że jeździsz po mieście to wtedy nie ma tragedii

Gdzieś czytałem że pojemność DPFu w 2.0 dieslu to właśnie 0.17l popiołu .. co by mogło oznaczać, że się kończy i można się zainteresować płukaniem … ale nie znalazłem więcej materiałów na poparcie tej teorii
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: maureliusz »

Ja tam nie znalazłem na to odpowiedzi.
Jedni pisali tyle a inni tyle.
Jak się wypadala nie co kilka kilometrów, nie kopci i rura czysta - znaczy jest OK.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

Kolejna zaleznosc zauwazylem drugi rok z rzedu.
Przy temp otoczenia blizej 0st check od EGR sam zniknal i sie nie pojawia. Tryb awaryjny tez sie nie uruchamia, czyli TEORETYCZNIE na ta chwile jezdzi jak bez usterki.
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

matthew pisze: 22 lis 2023, o 09:14 Kolejna zaleznosc zauwazylem drugi rok z rzedu.
Przy temp otoczenia blizej 0st check od EGR sam zniknal i sie nie pojawia. Tryb awaryjny tez sie nie uruchamia, czyli TEORETYCZNIE na ta chwile jezdzi jak bez usterki.
Jednak nie tak do konca.. dzis w powolnej jezdzie miejskiej "sprezynka" i tryb awaryjny ale bez check engine.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: fabek »

To wymień ten egr i z głowy. Zaślepienie skutecznie go zabiło, bo zaślepiasz jego wylot.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje

Post autor: matthew »

No i kontynuujac temat, stanelo na wymianie na nowy oryginalny egr i pranie dpf. Na ta chwile wszystko ok, oby jak najdluzej.
ODPOWIEDZ