EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
CFFB u mnie dzis pierwszy raz po ok pol roku, po samym zaslepieniu EGR, tryb awaryjny. Blad 401 i 403. Zobaczymy jak dalej.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
401 to problem z przepływem, normlane po zaślepieniu
403... niestety problem elektryczny. Znaczy... EGR coś zaczyna się przycinać / umierać.
Ale i tak ciekawe, że we CFFB do tej pory 401 nie wywalało błędu... no to coś nowego
Zatem kolego teraz... czeka Cię walka i pytanie... wyłączać, nie wyłączać i co z wypalaniem DPFa....
Wszystko masz wyżej.
Ja Ci tylko powiem, że nawet jak mi zrobili mapę z wylączonym EGRem tak, aby zostawić wypalanie DPFa... to wypalanie nie było do końca takie samo...
Niestety w mojej opinii EGR out to DPF też musi iść out i nikt tego tak super nie ogarnie, bo to chyba kwestia już softu VW i jego algorytmów.
403... niestety problem elektryczny. Znaczy... EGR coś zaczyna się przycinać / umierać.
Ale i tak ciekawe, że we CFFB do tej pory 401 nie wywalało błędu... no to coś nowego
Zatem kolego teraz... czeka Cię walka i pytanie... wyłączać, nie wyłączać i co z wypalaniem DPFa....
Wszystko masz wyżej.
Ja Ci tylko powiem, że nawet jak mi zrobili mapę z wylączonym EGRem tak, aby zostawić wypalanie DPFa... to wypalanie nie było do końca takie samo...
Niestety w mojej opinii EGR out to DPF też musi iść out i nikt tego tak super nie ogarnie, bo to chyba kwestia już softu VW i jego algorytmów.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Nie tak do końca:) tak już kiedyś wspomniałem. Mam kolegów co mają egry zaślepione, baaa fizycznie wywalone i dpfy na miejscu i to w cffb, cfgb a nawet w audi caga i kompletnie zero problemów ale oni mają dpfy w świetnym stanie. Rury mają czyste a dpfy nie zabite popiołem. Maureliusz pamiętaj że my mieliśmy dpfy pęknięte i u Ciebie były problemy z wypaleniem, u mnie z kopceniem. Ale wszystko się sprowadzało do jednego. Pęknięty Wkład DPF= problematyczny DPF i w takim wypadku zdrowiej=bezpieczniej=lepiej się go pozbyć...maureliusz pisze: ↑31 mar 2023, o 21:31 401 to problem z przepływem, normlane po zaślepieniu
403... niestety problem elektryczny. Znaczy... EGR coś zaczyna się przycinać / umierać.
Ale i tak ciekawe, że we CFFB do tej pory 401 nie wywalało błędu... no to coś nowego
Zatem kolego teraz... czeka Cię walka i pytanie... wyłączać, nie wyłączać i co z wypalaniem DPFa....
Wszystko masz wyżej.
Ja Ci tylko powiem, że nawet jak mi zrobili mapę z wylączonym EGRem tak, aby zostawić wypalanie DPFa... to wypalanie nie było do końca takie samo...
Niestety w mojej opinii EGR out to DPF też musi iść out i nikt tego tak super nie ogarnie, bo to chyba kwestia już softu VW i jego algorytmów.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Wiesz... nie do końća
Po zmianie softu EGR i zostawieniu map od wypalania DPF... pięknie się wypalił na trasie.
Ale potem w terenie zabudowanym...też szło jak po gruzie.
Wypalił, ale dlugo trwało i niestety... oleju przybyło - bo się męczył.
Dlatego chyba to jednak nie będzie działać 100% poprawnie bez EGRa never.
Może Twoi znajomi jeżdżą dużo w trasie i nie monitorują tematu przy użyciu apki, zatem uważają, że wszystko jest ... OK ))
A może faktycznie jeszcze coś trzeba grzebnąć w sofcie... nie wiem już nie sprawdzę ))
Pamiętaj marcinj6 u mnie problemu z wypalaniem nie było żadnego pomimo pękniętego DPF.
Pięknie wypalał niezależni trasa/miasto. Oleju nie przybywało. Wszystko baja.
Jedyny problem to było... OBCIACHOWE kopcenie podczas wypalania... i to mnie wkurzało.
A potem padł EGR elektronicznie, kod 401 ... i tak się zaczęła lawina problemów...
Po zmianie softu EGR i zostawieniu map od wypalania DPF... pięknie się wypalił na trasie.
Ale potem w terenie zabudowanym...też szło jak po gruzie.
Wypalił, ale dlugo trwało i niestety... oleju przybyło - bo się męczył.
Dlatego chyba to jednak nie będzie działać 100% poprawnie bez EGRa never.
Może Twoi znajomi jeżdżą dużo w trasie i nie monitorują tematu przy użyciu apki, zatem uważają, że wszystko jest ... OK ))
A może faktycznie jeszcze coś trzeba grzebnąć w sofcie... nie wiem już nie sprawdzę ))
Pamiętaj marcinj6 u mnie problemu z wypalaniem nie było żadnego pomimo pękniętego DPF.
Pięknie wypalał niezależni trasa/miasto. Oleju nie przybywało. Wszystko baja.
Jedyny problem to było... OBCIACHOWE kopcenie podczas wypalania... i to mnie wkurzało.
A potem padł EGR elektronicznie, kod 401 ... i tak się zaczęła lawina problemów...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Gdybyś miał sprawny DPF to mimo wyprogramowania i zaślepienia egr-a nie miałbyś problemów z wypalaniem ani w mieście ani na trasie. Jeśli pisze że mam znajomych co mają wykodowane egr -y i nie mają problemów z wypalaniem to wiem co piszę ale te osoby mają szczelne puchy i całe wkłady tak że rury się błyszczą. Pamiętaj cały/szczelny wkład DPF inaczej trzyma temp niż pęknięty ktory ma przedmuchy.maureliusz pisze: ↑1 kwie 2023, o 09:33 Wiesz... nie do końća
Po zmianie softu EGR i zostawieniu map od wypalania DPF... pięknie się wypalił na trasie.
Ale potem w terenie zabudowanym...też szło jak po gruzie.
Wypalił, ale dlugo trwało i niestety... oleju przybyło - bo się męczył.
Dlatego chyba to jednak nie będzie działać 100% poprawnie bez EGRa never.
Może Twoi znajomi jeżdżą dużo w trasie i nie monitorują tematu przy użyciu apki, zatem uważają, że wszystko jest ... OK ))
A może faktycznie jeszcze coś trzeba grzebnąć w sofcie... nie wiem już nie sprawdzę ))
Pamiętaj marcinj6 u mnie problemu z wypalaniem nie było żadnego pomimo pękniętego DPF.
Pięknie wypalał niezależni trasa/miasto. Oleju nie przybywało. Wszystko baja.
Jedyny problem to było... OBCIACHOWE kopcenie podczas wypalania... i to mnie wkurzało.
A potem padł EGR elektronicznie, kod 401 ... i tak się zaczęła lawina problemów...
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Pęknięcie DPFa nie ma to nic od rzeczy.
Powtórzę jeszcze raz... nawet jak miałem pęknięty DPF wypalał się pięknie jak EGR był ON... tylko kopcił.
Wszystko się spie... jak zacząłem kombinować z EGRem.
Może faktycznie da się wyłączyć EGR bez bólu, ale ja już tego nie sprawdzę.
Tyle w temacie.
Powtórzę jeszcze raz... nawet jak miałem pęknięty DPF wypalał się pięknie jak EGR był ON... tylko kopcił.
Wszystko się spie... jak zacząłem kombinować z EGRem.
Może faktycznie da się wyłączyć EGR bez bólu, ale ja już tego nie sprawdzę.
Tyle w temacie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Bo miałeś egr który pomagał utrzymać tempo i szybciej osiągać temp roboczą i część spalin wysyłał spowrotem do cylindra. Sprawny DPF mimo wyłączonego egr -a daje sobie spokojnie radę. Jeśli DPF jest zajechany to zaślepienie egr go dobija. Pamiętaj są problemy jednostkowe a są takie co występują u wielu osób. Może się powtarzam ale wiem że da się żyć bez egr że sprawnie działającym dpfem sam pisałeś że po wycięciu dpfa puszcza Ci chmury. Może wtryski już niedomagają i po wywaleniu egra tyle dymu szło w DPF że nie mógł poradzić sobie z wypaleniem tego? I owszem wiem jak miałeś egr to nie było problemów. No tak bo większość dymu szło spowrotem do cylindrów a po zaślepieniu egr szło w DPF. Tak jak wspomniałem pomimo braku dpfa moje auto nie puści dymka. Wiem bo jechałem za swoim autem które lecialo przede mną z prędkością 160+ i nawet jak zbierał się z niskich obrotów to nie puścił dymka. To tylko potwierdza że sprawny 2.0tdi CR bez dpfa nie powinien dymka puscic. ja ogólnie mam gdzieś już całą ekologię. Dopóki wszystko działa zapominasz. Jak zacznie coś niedomagać to zaczniesz włosy z głowy rwać przez eko badziewie.maureliusz pisze: ↑1 kwie 2023, o 21:48 Pęknięcie DPFa nie ma to nic od rzeczy.
Powtórzę jeszcze raz... nawet jak miałem pęknięty DPF wypalał się pięknie jak EGR był ON... tylko kopcił.
Wszystko się spie... jak zacząłem kombinować z EGRem.
Może faktycznie da się wyłączyć EGR bez bólu, ale ja już tego nie sprawdzę.
Tyle w temacie.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Podczas wypalania EGR jest 100% closed...
Z jakiegoś powodu w mapie jest jedynie potrzebny do inicjacji procesu - ta kto sobie VW wymyślił.
Ale chyba zaczynamy niepotrzebnie wracać na początek dyskusji...
PS. Nie puszcza mi chmury ... tylko przy wduszeniu gazu z tyłu widać przykopcenie.
Z jakiegoś powodu w mapie jest jedynie potrzebny do inicjacji procesu - ta kto sobie VW wymyślił.
Ale chyba zaczynamy niepotrzebnie wracać na początek dyskusji...
PS. Nie puszcza mi chmury ... tylko przy wduszeniu gazu z tyłu widać przykopcenie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No tak zboczyliśmy z wątkumaureliusz pisze: ↑2 kwie 2023, o 08:17 Podczas wypalania EGR jest 100% closed...
Z jakiegoś powodu w mapie jest jedynie potrzebny do inicjacji procesu - ta kto sobie VW wymyślił.
Ale chyba zaczynamy niepotrzebnie wracać na początek dyskusji...
PS. Nie puszcza mi chmury ... tylko przy wduszeniu gazu z tyłu widać przykopcenie.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Panowie
a korzystał ktoś z usług speca we Wrocku i okolicach by wyprogramowac to EGRowe dziadostwo w cholerę?
Pytałem w 2 lokalizacjach, i wg nich w przeciwieństwie do tego co piszecie, jeśli DPF ma działać, nie można wyprogramowac EGRa ..
a korzystał ktoś z usług speca we Wrocku i okolicach by wyprogramowac to EGRowe dziadostwo w cholerę?
Pytałem w 2 lokalizacjach, i wg nich w przeciwieństwie do tego co piszecie, jeśli DPF ma działać, nie można wyprogramowac EGRa ..
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No ale... ja właśnie o tym piszę.
Według mnie to nie będzie do końca działało 100% OK, albo... ja nie trafiłem na takiego speca.
marcinj6 twierdzi, że można.
Według mnie to nie będzie do końca działało 100% OK, albo... ja nie trafiłem na takiego speca.
marcinj6 twierdzi, że można.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No bo można sporo osób tu może to potwierdzić np. @fabek czy @klicho. Poza tym znam mnóstwo osób które tak jeżdżą. Ale filtr DPF musimy być sprawny czyli nie pęknięty i nie zapchany.maureliusz pisze: ↑20 kwie 2023, o 21:45 No ale... ja właśnie o tym piszę.
Według mnie to nie będzie do końca działało 100% OK, albo... ja nie trafiłem na takiego speca.
marcinj6 twierdzi, że można.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Filtr czy pęknięty, czy nie ... według mnie nie ma znaczenia
Ale nie chcę już wracać do tego.
Być może faktycznie goście jeszcze jakieś histerezy mi ubili... nie wiem.
Tak jak pisałem u mnie po tym zabiegu bardzo ładnie się wypalił pierwszy raz na Zakopiance - jak dawniej.
Ale potem w terenie zabudowanym już cieżko mu to szło - ale wypalił.
Pytanie... ile osób po takim zabiegu tak jak ja sprawdziły to z apką...co tak naprawdę tam się dzieje.
Ale niby na zagranicznych forach tunerzy twierdzili ... że można i własnie tak to się robi.
Ale nie znalazłem nikogo niestety... kto by potem napisał jest super po wylączeniu z DPF.
Ale nie chcę już wracać do tego.
Być może faktycznie goście jeszcze jakieś histerezy mi ubili... nie wiem.
Tak jak pisałem u mnie po tym zabiegu bardzo ładnie się wypalił pierwszy raz na Zakopiance - jak dawniej.
Ale potem w terenie zabudowanym już cieżko mu to szło - ale wypalił.
Pytanie... ile osób po takim zabiegu tak jak ja sprawdziły to z apką...co tak naprawdę tam się dzieje.
Ale niby na zagranicznych forach tunerzy twierdzili ... że można i własnie tak to się robi.
Ale nie znalazłem nikogo niestety... kto by potem napisał jest super po wylączeniu z DPF.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No Ok .. w takim razie idąc w drugą stronę, by nie wybebeszać EGRa i DPFa, by nie mieć problemów na przeglądach, za granica i innych takich, rozsądek podpowiada wymienic.
Teraz, jakie firmy godne polecenia poza ORI?
Mechanik mówił o Boschu, Valeo, wahler, z zamiennikiem za 2k a ori 4K. Broń Boże maxgeary i inne takie.
Ktoś z Was wymieniał? Jeśli tak, na jaka firmę postawiliście?
Nasze alledrogo za zawór z chłodniczką żąda niecałych 1.5k także podejrzewam warto samemu poszperać
Teraz, jakie firmy godne polecenia poza ORI?
Mechanik mówił o Boschu, Valeo, wahler, z zamiennikiem za 2k a ori 4K. Broń Boże maxgeary i inne takie.
Ktoś z Was wymieniał? Jeśli tak, na jaka firmę postawiliście?
Nasze alledrogo za zawór z chłodniczką żąda niecałych 1.5k także podejrzewam warto samemu poszperać
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Ja trochę nie wiem ... do czego zmierzasz.
Jeżeli EGR Ci działa to w sumie... możesz go zaśłepić.
Tylko musiałbyś od strony DPFa.
Co jakiś czas będziesz miał kontrolkę, ale bez wpływu na moc czy coś. Trzeba ją skasować byle czym - nawet ELM za 15zł.
Jeżeli DPF jest OK i EGR padł to ja bym EGR wymienił / oczywiście wahler coś 1-1,5k.
Jak DPF padł... to chyba już nie ma sensu walczyć... ekologia out.
Jeżeli EGR Ci działa to w sumie... możesz go zaśłepić.
Tylko musiałbyś od strony DPFa.
Co jakiś czas będziesz miał kontrolkę, ale bez wpływu na moc czy coś. Trzeba ją skasować byle czym - nawet ELM za 15zł.
Jeżeli DPF jest OK i EGR padł to ja bym EGR wymienił / oczywiście wahler coś 1-1,5k.
Jak DPF padł... to chyba już nie ma sensu walczyć... ekologia out.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.